saako sossusta avustusta jos..

"minä"
Jaa, vaikea sanoa... Mä en saanut sossusta euroakaan kun hain apua. Eli mulla tilanne oli se että olen yksinhuoltaja, asun lapseni kanssa vuokralla ja ex-miehen velat kaatuivat mun niskaan kun tyhmänä ja nuorena menin niihin mukaan... Eli laskujen jälkeen mulle jäi käteen 110 euroa kuukaudeksi... ja työmatkaa mulla on 25 kilsaa suunta eikä julkisilla pääse, tuo raha menee käytännössä pelkkiin työmatkakuluihin... Sossun mielestä sillä pärjää kaksi henkilöä kuukauden :D
 
"joku"
googlaa toimeentulotuki laskuri. Huomioon otettavat tulot on vuokra, vesi, sähkö, kotivakuutus, lääkärin määräämät lääkkeet, hammaslääkäri ja muut julkiset lääkäri menot. Päivähoitomaksut ja ruokot.
 
"vieras"
HÖPÖ HÖPÖ!meille ei ainakaan oo tullu mitään rahaa soskusta kun molemmat olleet työttöminä.perivät nykysin takas, jos erehtyvät antamaan jotain.näin kävi vähä aikaa sitte kaverille, 300e sai soskusta rahaa harrastusvälineisiin ja elantoon, otettiin seuraavasta työttömyyskorvauksesta takasin koko summan ilman eri ilmoitusta!kaveri teki valituksen, ei menny läpi.siinä olikin maksamista...
 
"mä"
Sossuhan on se viimesijainen tukija, eli jos Kelalta ei esim. asuntotukea napsahda niin enpä usko että sossukaan mitään maksaa.
Tää ei pidä paikkaansa. Kun Kela kuitenkin ottaa huomioon bruttotulot, ja vieläpä lomarahatkin jaetaan tasaisesti kuukausiansioihin. Sossu taas huomioi sen, mikä aidosti jää käyttöön, eli nettotulot. Me saatiin joskus toimeentulotukea noin 300e kuussa, kun mies oli pienellä palkalla töissä, mutta Kelasta ei saatu asumistukee.
 
sossu
Ei sieltä mitään hunajaista rahavirtaa tule, kuten joku kirjotti. Kyseessä on viimesijainen etuus, jos muuten ei toimeentuloa saa. Tulojen ja menojan suhde ratkaisee. Menopuolelle perusosa, eli n400€/aikuinen. Lapsesta vähemmän. Kokeilla toki kannattaa.
 

Yhteistyössä