Saako teidän 4-5 v. keinua seisaaltaan?

  • Viestiketjun aloittaja keinu
  • Ensimmäinen viesti
Ai jaa...
[QUOTE="vieras";23773968]No voihan sitä istualtaankin pudota, eikä se niin suuresti eroa tippuuko seisaaltaan vai istualtaan.[/QUOTE]

Minusta kyllä eroaa. Istualtaan pudotessa ei kovin pahasti käy, mutta seisaalta kyllä... Molempia olen kokeillut. :(
 
"vierailija"
lapsesi on hoidossa keinumassa, kehoitetaan istumaan,pelleilee edelleen keinussa, varoitetaan uudelleen ja samassa putoo naamalleen ja pahaa jälkeä syntyy. Äiti aivan järkyttyy kun noutaa lapsensa.
 
[QUOTE="vieras";23774068]No saa. Ei kai lapsi nouse keinussa seisomaan, saati ota vauhtia, jos ei koe hallitsevansa tilannetta.[/QUOTE]

Voi, kyllä niitäkin löyy. Mitä isot edellä sitä pienet perässä.

Mutta joo, kyllä meillä lapset saa seistä kiikussa. Puistolapsina kun ovat olleet, silloin se on kiellettyä puistotätien toimesta.
 
[QUOTE="vierailija";23774042]lapsesi on hoidossa keinumassa, kehoitetaan istumaan,pelleilee edelleen keinussa, varoitetaan uudelleen ja samassa putoo naamalleen ja pahaa jälkeä syntyy. Äiti aivan järkyttyy kun noutaa lapsensa.[/QUOTE]

Tässä onkin ero. Keinussa keinutaan, ei pelleillä. Jos lapsi pelleilee keinussa, niin on hänen ihan oma vikansa, että sieltä tippuu. Saattaisin kyllä hiukan (ja todellakin hiukan) järkyttyä, mutta en ketään siitä syyttelisi. Se, että lapsella joskus on naama ihan ruvella, on ihan elämää, se on ikävää, mutta sitä sattuu. Ja siitä oppii.
 
"vieras"
Saa. Muistan muuten ikuisesti kun olin puistossa tuttavani kanssa. Meillä samanikäiset esikoiset, tuolloin n. 3-vuotiaat rauhalliset tytöt. Tämä tuttava kielsi lastaan juoksemasta puistossa, siis leikkivälineiden välisellä tasamaalla, ettei kaatuisi. Että toiset äidit ne vaan on varovaisempia :)
 
keinu
[QUOTE="vieras";23774101]Saa. Muistan muuten ikuisesti kun olin puistossa tuttavani kanssa. Meillä samanikäiset esikoiset, tuolloin n. 3-vuotiaat rauhalliset tytöt. Tämä tuttava kielsi lastaan juoksemasta puistossa, siis leikkivälineiden välisellä tasamaalla, ettei kaatuisi. Että toiset äidit ne vaan on varovaisempia :)[/QUOTE]

Hassua, mutta vastaavanlainen kokemus mulla, jotenkin on sitten itsellä syyllinen olo kun antaa lapsen kiipeillä ja tehdä muutakin kuin hillitysti leikkiä hiekkiksellä.... Toki motoriikassa on eroja, mutta ei se tosiaan parannu jos mitään ei saa tehdä
 
"vieras"
Tässä onkin ero. Keinussa keinutaan, ei pelleillä. Jos lapsi pelleilee keinussa, niin on hänen ihan oma vikansa, että sieltä tippuu. Saattaisin kyllä hiukan (ja todellakin hiukan) järkyttyä, mutta en ketään siitä syyttelisi. Se, että lapsella joskus on naama ihan ruvella, on ihan elämää, se on ikävää, mutta sitä sattuu. Ja siitä oppii.
mutta kun se äiti ei ymmärrä sitä asiaa lainkaan et niin on sattunut, kun ei meen.... koskaan...
 
Saa. Meillä 1v10kk tyttö oppi tällä viikolla kiipeämään itse kiikkuihin. Ja tietysti pitää kaikkea kokeilla. Ekana päivän koitin kieltää, että ei seisaaltaan, mutta sitä on niin kiva treenata (ei saa vauhtia kuin sivuttain), niin treenatkoon. Toki vieressä vahdin, että mitä touhuaa, että on valmis vaikka nappaamaan, jos pahasti meinaa pudota. Ja isompi, 3,5v, kanssa tällä viikolla keksi, että seisaaltaan saa hyvin otettua alkuvauhdit, ja sitten voi jatkaa istualleen.
 

Yhteistyössä