saako teillä lapset tulla yöllä viereen?

  • Viestiketjun aloittaja "Venla"
  • Ensimmäinen viesti
kyllähän tuo tyttö, 4,5 v, lähes joka yö jossain välissä viereeni kömpii. Eli saa nukkua vieressä. Toki jos se häiritsisi minun unta tai lapsi nukkuisi vieressä levottomammin kuin omassa sängyssä niin ei tulisi. Pääasia että öisin nukutaan :)
 
No ei meillä lapset pyri meidän sänkyyn, kuin joskus sairaina, jos on paha olla - ja sillloin tietenkin saavat tulla.
Miehellä ei oo mtn tätä vastaan ja nukkuu tosi sikeesti muutenkin, mut mä en silloin saa oikein hyvin nukuttua. Onneks lapset sairastavat haarvoin :)
 
yugh
Vedetty aika tiukkislinja vanhempien lapsien kohdalla. Asiaa meidän sänkyyn ei ole. Nuorin vielä tulee ja häntä yritän opettaa omaan sänkyyn hiljalleen. On nyt 4-vuotias.
 
Tönt
mielellään ei. jokaisella on oma sänky. jos pelottaa/näkee pahoja unia niin selvitetään se asia. ainoastaa 1v tulee nukkumaan aamuyöllä kun ei muuten nukahda uudelleen.
 
"tuulevi"
Ovat saaneet tulla ja saavat vastakin. Harvoin tosin tällaista enää tapahtuu, koska lapset ovat isompia ja pienin ei osaa vielä moista vaatia. Mutta joskus meitä oli viisikin parisängyssä nukkumassa :)

Meillä tehtiin/tehdään välillä "siskonpeti" lattialle niin mahdutaan kaikki nukkumaan vierekkäin.
 
"juu"
tulla, tosin toi kohta 10v ei tule meidän viereen, 6v tulee varsinkin jos näkee pahoja unia. Jos on kipeä, menee isi patjalle pojan kanssa ja minä sekä vauva nukutaan meidän sängyssä. Vauva tulee joka yö meidän viereen, kaikki menevät omaan sänkyyn nukkumaan, mutta vauva herää joka yö rinnalle, hänet nostan meidän väliin.
 
Saa tulla, vanhempi 2v4kk kömpii yleensä yöllä viereen ja nuoremman 1v haen yleensä aamuyöstä viereen kun on ilmeisesti jotain eroahdistusta tullut iän myötä. Ehkä on jonkun mielestä väärin, mutta ennemmin mä nukun sitte niiden kanssa ku valvon puolen yötä toisen vierellä toisessa huoneessa :) välillä on vähän ahdasta ku molemmat tunkee mun kanssa samalle tyynylle, mutta mä siirrän niitä sitte sen verran että saan nukuttua. Joskus mä olin ehdottomasti perhepetiä vastaan, nyttemmin on mieli muuttunut ku se uni on itellekin kuitenkin aika tärkeetä..
 
"jeesh"
saa tulla jos näkee pahaa unta tai muuten on levoton omassa sängtssään. me nukutaan samassa 20neliön huoneessa koko porukka, omissa sängyissä pääsääntöisesti. lapset 8v. ja 7v.
 
Mulla ei olisi sydäntä kieltää peloissaan olevaa tulemasta! Toki siis saa, järjestellään sitten sen mukaan, jos ei meinaa mahtua. Pienen ajan ne vaan on pieniä! Mulle tärkeintä kuitenkin, että heillä turvallinen olo, ei se, että onko mulla mukava nukkua!
 
Ei saa, mutta eivät ole olleet tulossakaan sen jälkeen kun noin 2½-vuotiaita olivat.

Kipeänä voin heidät (siis jommankumman lapsen, en molempia) ottaa viereen mutta jo nukkumaan mennessä. Siksi, että voin helpommin valvoa lapsen hengitystä, ja ettei esim. yskä herätä sisarusta (lapsilla kerrossänky ja kun alhaalla köhitään niin ylhäällä herätään, ja päinvastoin).

5 v ja 7 v ovat.
 
Viimeksi muokattu:
Tietenkin saa, olen jopa laittanut patjan lattialle sänkyni viereen ja siihen lapsia varten valmiiksi tyynyt ja peitot :)

Lapset eivät tule mun sänkyyn, koska potkivat unissaan aika paljon ja mun selkä ei kestä sellasta "menoa" joten lasten kanssa sovittiin patjasta. Lapset on nyt 9, 10 ja 11v :)
 

Yhteistyössä