Saako toisten syömisäänet sut raivostumaan?

  • Viestiketjun aloittaja hullu akka
  • Ensimmäinen viesti
minä minä minä :)
Mulla on aivan samat fiilikset äänistä kun teillä muillakin! Mieheni,joka ryystää,kolisuttaa haarukkaa ja lusikkaa suuhun samalla kun ilman kanssa ruuan haukkaa, muistaa säännöllisesti kertoa miten se ongelma on minussa kun kuulen niin herkästi kaiken :) voi LUOJA, miten ärsyttäviä nuo syömisäänet voi ollakaan. Vastapäätä pöytää mies tekee niitä ja vieressä miehen lapsi...yhteisille yritän opettaa miten syödään fiksusti. Kyllähän mies on vetänyt herneen nenään kun olen asiasta sanonut, mutta kun ne on yksinkertaisesti huonoja käytöstapoja! En voi myöskään nukkua tai olla tilassa missä kellon naksutus kuuluu selvästi. Lisätään nyt vielä koiran itsensä nuoleminen...en voi kuunnella, sanon koiralle että lopettaa. Tekee sen sitten jossain muussa tilassa. Kyllähän tähän olisi kiva joku "diagnoosi" saada. YMMÄRRÄN TEITÄ ;)
 
Sivistys
Mässyttäminen, suu auki syöminen tai ruoka suussa puhuminen ja maiskuttelu yms ovat huonoa käytöstä. Käytöstapojen puute on sivistymättömyyttä ja henkistä köyhyyttä. Siinä kun lapsillenne ette opeta tapoja, niin voi olla että ovet sulkeutuvat jossain edessäpäin tapojen puutteeseen.
 
Liivate
Aina kun eksän kaa haettiin ruokaa niin odotin että se oli syönyt omansa ja söin vasta sitten koska se tuhisi ja mässytti kun söi.. Vaikka oos ollut miten nälkä niin mä ootin kun ruoka on mulle sellanen juttu että tarvin oikeesti ruokarauhan
 
Hyvät tavat
Saan sisäisen hermoromahduksen, jos joudun kuuntelemaan pöydässä mässytystä. Minut on opetettu tai olen luonnostaan ymmärtänyt pureskella suu kiinni ja muutenkin olemaan hiljainen syödessä tai juodessa.

Miehen veli ja hänen vaimonsa syövät suu auki. Lapset mässyttävät ja hörppivät äänekkäästi. Olen miehen veljelle aikoinaan sanonut kohteliaasti josko söisi suu kiinni, mutta ei niin ei. Vaimo nätti blondi korkeasti koulutettu nainen ja voi taivas sitä meteliä, kun esim. leipää syö! Siis olen tätä kirjoittaessanikin raivon partaalla. Mielestäni se on epäkohteliasta ja sivistymätöntä syödä ja märehtiä suu auki. Myös ruokailuvälineitten turha kolisteleminen saa hermot kiristymään. MUTTA ruuan päälle röyhtäisy ei saa minulta mitään inho reaktiota. Myös sellainen hampaitten imeskelymaiskaus saa mittarin pomppaamaan punaiselle nopeasti ja aikani kuunneltuani, kaivan vaikka neulan millä asianomainen voi kaivaa ahtaita hammasväliänsä.

Tuo edellä mainittu koiran itsensä nuoleminen kuuluu myös listan kärkipäähän rasittavissa äänissä.
 
fdsa
Mässyttäminen, suu auki syöminen tai ruoka suussa puhuminen ja maiskuttelu yms ovat huonoa käytöstä. Käytöstapojen puute on sivistymättömyyttä ja henkistä köyhyyttä. Siinä kun lapsillenne ette opeta tapoja, niin voi olla että ovet sulkeutuvat jossain edessäpäin tapojen puutteeseen.
Sama täällä. Kotonani opetettiin olemaan maiskuttamatta. Saman olen opettanut lapsilleni. Sivistyneeseen käytökseen kuuluvat myös hyvät ruokailutavat.
 
ap hullu akka
Mun täytyy tähän väliin sanoa, että mua ärsyttää erilaiset syömisäänet. Joo mässytys, suu auki syöminen yms on toooodella ällöä ja antaa syöjästä typerän vaikutelman.

Mutta se ei varsinaisesti mun kohdalla liity tähän. Joku suu auki mässyttäjä ärsyttää vain "tavallisesti" ja sit taas toinen joka periaatteessa syö ihan ok saa kupin keikahtamaan. Esimerkiksi ku lapseni syö tuplaa tai vaikka dumlea. Hän syö suu kiinni ja nätisti, mutta mä en vaan KESTÄ sitä ääntä! Tai ku mieheni syö jugurttia, ihan tavallinen ja siisti toimitus, mutta minua vain ärsyttää.

Suu auki mässyttäjät on oma rotunsa.
 
"heh"
Mun täytyy tähän väliin sanoa, että mua ärsyttää erilaiset syömisäänet. Joo mässytys, suu auki syöminen yms on toooodella ällöä ja antaa syöjästä typerän vaikutelman.

Mutta se ei varsinaisesti mun kohdalla liity tähän. Joku suu auki mässyttäjä ärsyttää vain "tavallisesti" ja sit taas toinen joka periaatteessa syö ihan ok saa kupin keikahtamaan. Esimerkiksi ku lapseni syö tuplaa tai vaikka dumlea. Hän syö suu kiinni ja nätisti, mutta mä en vaan KESTÄ sitä ääntä! Tai ku mieheni syö jugurttia, ihan tavallinen ja siisti toimitus, mutta minua vain ärsyttää.

Suu auki mässyttäjät on oma rotunsa.
Meilläkin yksi lapsista "louskuttaa" vaikka syö suu kiinni...kuulostaa niin kuin olisi joku märehtiminen käynnissä :D
 
C.bieras
No vähän ärsyttää syömisäänet, mut miehen RUOPSUTTELUäänet saa mut hulluksi!!!!!! Se kuopii muniaan ja sisäreisiään ja voi vi..u sitä ääntä mikä siitä lähtee!
 
vierailija
Kyllä häiritsee ja se on niin kamalaa:cry: en vaan pysty sietämään sitä. Siskolleni aina sanon siitä ja kun ruokailussa tulee monesti sanottua hän suuttuu ihan totaalisesti... olen siis yläasteella. Kavereiden syömisäänet ei häiritse, en tiedä miksi mutta sukulaisten kyllä:mad: selitin siskolleni ja äidilleni tämän uutisen, jossa kerrottiiin tästä. Äitini ymmärsi sen kyllä mutta siskoni ei.:unsure:. En tiiä mitä tehdä kun yritän välillä "siedättää" itseäni sille mutta aina päätyy siihen että lähdeb pois tai sanok asiasta. Monet riidat on siskon kaa käyty ku sanon sille siitä....
 
Korva kuulolla
Viheliäinen riesa, kun mässytys vie hermot. Kotona opetettiin, että maiskuttaminen on ruma tapa eikä sitä sallittu. Bussissa kamalaa, kun joku mässyttää niin että bussi raikaa. On ruman näköistäkin, kun leuat liikkuvat kuin lehmällä märehtiessä. Aagh hississä, kun mätsyttäjä syö omenaa. Onneksi ei ole matka pitkä. Entäs töissä, avokonttorissa. Työpöytien ääressä ei saisi syödä, mutta niin sitä kaavitaan posliinilautaselta metallilusikalla puuroa tai muuta lautassyötävää ja viiliä kaavitaan tosi tarkkaan purkista nopeasti lusikkaa pohjalla ja sivuilla raapien, että kaikki talteen vaan. Riipoo korvia. Lähellä istuu yksi, joka maiskuttaa purkkaa koko aika. Välillä puhaltaa palloja, rikkoo ne ja ei kun mässy takaisin suuhun ja sama alusta. Viikosta ja kuukaudesta toiseen. On niin hermostunut olo, että varpaatkin tököttävät jäykkinä. Toivon, että mässyttäjien leuat nyrjähtäisivät sijoiltaan ja sätin heitä mielessäni sanoin, joita en kuuna kullan valkeana kenellekään sanoisi. Kuinka sanoa vieraille, että ethän mässytä.
 
Mulla on Misofonia ja aika pahana mulla. Meillä mies mässyttää, mussuttaa ja lässyttää kaiken, ruuan, purkan jne. Nyt varsinkin vituttaa huolella kun tupakointi lopetettiin ja mässyttää nikotiini purkkaa 😵😡 Katon siis omia sarjoja kuulokkeilla ja kuuluu tuo maiskutus, mässytys ja lässytys läpi kuulokkeista kun sarjassa tulee hiljasempi kohta. Mulla tulee niin hirvee raivo, että tekis mieli lyödä ja ärjästä että nyt vittu loppuu toi sian kaukalo syönti. En kestä kenenkään mässytyksiä, lässytyksiä ja maiskutuksia. Miehellä on myös ärsyttävä tyyli varastoida ruoka poskeen ja sitten taas jatkaa sitä maiskutus, mässytys ja lässytys ääntä. Tota ei todellakaan pääse täällä pakoon koska en eläissäni ole kuullut että kukaan noin äänekkäästi maiskuttaa, mässyttää ja lässyttää. Meillä vaikuttaa siihen että oon todella vihanen koko ajan ja tekis mieli olla jossain muualla. Koko ajan joka vitun päivä tota maiskutus, mässytys ja lässytys ääntä kun mälvää tota nikotiini purkkaa. Mä rupesin tuon seurauksena polttamaan salaa ja ihan siitä syystä että mun hermot ei kestä tota kuunnella. Välillä iltasin sarjoja kattoessa tekis mieli karjasta nyt lopeta se perkeleen mässyttäminen. Mä en voi ite tolle mitään ja toinen mikä ärsyttää todella paljon on jos TV on kovalla ja ihmiset pälisee siihen päälle 😖 TV pienelle ja puhukaa herran tähden sillon. Mölystä tulee hirvee raivo sisälle ja tekis mieli hajottaa jotain. Minä ja tytär syödään maiskuttamatta ja olenkin ylpeä että ei sitä tee. Tyttäreni on kerran jo sanonut miehelle että lopeta maiskutus kun täällä ei kuule mitään. Mies käski tytön painua vittuun 😡 Mää suutuin vielä lisää tuosta että tyttärelle tolleen puhuu, aikuinen mies ja vois oikeesti miettiä mitä suustaan päästää.
Kuorsaus on myös yksi mitä en kestä. Nukun tuon takia korvatulpat päässä, eri huoneessa ja tuuletin vielä päällä. Tuuletin on myös kirurgisten vaihdevuosien takia, mutta toinen syy on todellakin tuo kuorsaaminen. Vaikka kuinka olisi tausta hälyä niin mies maiskuttaa, mässyttää ja lässyttää niin äänekkäästi että kuuluu tausta hälyn yli. Saa varmaan kohta kaivella esiin sateenvarjon ja sadetakin roiskesuojaksi, ettei sylki lennä päin. Kyllä toi rupee parisuhteessa näkymään kun joka päivä koko ajan mässyttää, maiskuttaa ja lässyttää nikotiini purkkaa niin tappaa kyllä kaiken erotiikan, hyi elämä että inhoon ihmisissä tuota syönti tyyliä 🤢 Ei kerta kaikkiaan huvita mikään miehen kanssa. Vaihdan huonetta kun raivo alkaa, katon toisessa huoneessa YouTube videoita niin mies tulee perässä ja hirvee maiskutus, mässytys ja lässytys.
En ole miehelle sanonut tuosta ja en uskalla. Se ei ikinä ymmärtäis ja varmaan raivostuis että hänestä sanotaan niin. Ihan sama mistä negatiivisesta sanoo, kun ei saa sanoa ja käskee painua vittuun ja hae ero sitten 🙄 Mä vihaan purkkaa ja kaikkia niitä idiootteja jotka sitä mässyttää, maiskuttaa ja lässyttää, hyi 🤢
 

Yhteistyössä