Saako vieraille nulikoille huutaa?

vierailija
vierailija
Nulikoille? Kirjoituksestasi näkee heti arvomaailman... parempi ettet tuolla asenteella huutele kenellekkään. Jos osaat suhtautua ihmisiin ja asioihin ilman välitöntä tunnelatausta, niin mietitään hommaa sitten uudemman kerran.
 
vierailija
Nulikoille? Kirjoituksestasi näkee heti arvomaailman... parempi ettet tuolla asenteella huutele kenellekkään. Jos osaat suhtautua ihmisiin ja asioihin ilman välitöntä tunnelatausta, niin mietitään hommaa sitten uudemman kerran.
Oikeasti lapsi on aina enkeli riippumatta siitä miten se käyttäytyy, eikä sen takia lapsen käytöstä saa koskaan paheksua. Varsinkin kun lapsi voi saada kielteisestä palautteesta (rangaistuksista puhumattakaan...!) trauman.
 
Todellakin saa ja pitää! Omianikin saa komentaa ja opastaa jos/ kun töllöilevät, itekin oon sanonut ja kehottanu miettimään kunnolla seuraavia siirtoja.. Koko kylä saa kasvattaa, ei se keneltäkään pois ole - se on välittämistä.
Koko kylä kasvattaa on hyvä periaate. Ittekin olen muksuna saanut satikutia milloin mistäkin... ja usein ihan aiheesta. Ja milloin se on ollut aiheesta niin sitä ittekin tietää, että on tullut törttöiltyä.
Mut tietty naapurustossa oli Virtasen setä joka oli sitä mieltä, että keinussa ei saa keinua kun kallis keinu kuluu. Eikä kentällä saa pelata koska se häiritsee Virtasen sedän ryyppäämistä.
Sinänsä kummallista, että milloin pallo karkasi pelistä se karkasi aina kohti Virtasen sedän ikkunaa tai seinää. Ei koskaan muualle naapurustoon koska muu naapurusto ei huutanut pää punaisena ikkunasta aina kun näki lapsia tai pallon. Mut Virtasen setä sai just sitä mitä tilasi.

Mä tunsin kaverien vanhemmat ja sit kylällä asui hurjasti niitä joita en tuntenut ja heidän sanomisillaan oli painoarvoa. Virtasen sedän sanomisista ei piitannut kukaan, koska niissä ei koskaan ollut mitään järkeä.

Virtasen setä sit myöhemmin muutti muualle. En ole ihan varma kertooko tämä kirjoitus hänestä mutta hyvinkin voisi kertoa.
https://erotarinoita.vuodatus.net/lue/2012/06/kiven-pyorittaja
 

Yhteistyössä