Saatais tuttavilta trampoliini ilman turvaverkkoa

  • Viestiketjun aloittaja Koikka loikka
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Mä olen sitä mieltä että vain täydelliset idiootit laittavat trampan ilman verkkoa. Yleensä nämä ovat vielä niitä idiootteja, jotka kiilaavat sen trampan kolmen ison kiven, lasten hiekkalaatikon ja ruusupuskan väliin.
Suosittelen kyllä tuota ruusupuskaa joka puolelle! Ei varmasti lapset tipu trampalta.
 
vieras
Meillä on ollut trampoliini jo 5 vuotta ilman turvaverkkoa, eikä mitään ole sattunut. Lapsilla on ollut tietyt säännöt hyppimiseen, joita ovat noudattaneet. Meillä ainakin on ollut enemmän iloa kuin harmia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Mä olen sitä mieltä että vain täydelliset idiootit laittavat trampan ilman verkkoa. Yleensä nämä ovat vielä niitä idiootteja, jotka kiilaavat sen trampan kolmen ison kiven, lasten hiekkalaatikon ja ruusupuskan väliin.
Ei, kyllä meillä on leikkimökin, orapihlaja-aidan ja luumupuiden välissä. Ja leikkimökin vierustalla on ne isot kivet. Edelleen, 5 vuotta mennyt ilman mitään harmia.
 
hmm
Oiskohan niin että trampoliinin malli on tuskin muuttunut, eli varmaan saatte siihen ostettua turvaverkon... Meidän lapset ei koskaan hypi turvaverkottomassa trampoliinissa.
 
Onko niitten mallit vaihtunu muka niin paljon, ettei nykyiset turvaverkot enää sovi?

Meillä itellä on 3 vuotta vanha tramppa Honkkarista ostettu ja ostettiin tänä vuonna siihen uusi turvaverkko samasta paikasta. Tuo turvaverkko tulee ainakin kiinni siihen runkoon, joten ei ole muuta väliä kuin että ympärysmitta on sama verkossa ja trampassa.
 
Juu, kiitokset vain tittelistä. Meidänkin trampoliini seisoo tuossa jo ties monettako vuotta ilman turvaverkkoa, eikä koskaan ole edes meinannut sattua mitään. Säännöt on tehty noudatettavaksi siinäkin suhteessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Täällä yksi täydellinen idiootti ilmoittautuu ;)
Mä oon sitä mieltä että vain täydellinen idiootti kirjoittaa nuin ku NALKUTTAVA TALONMIES.
Minusta on sulaa hulluutta toivoa hyvää onnea, kun pienellä korjausliikkeella saa paljon enemmän turvaa. Vähän niinkuin "en tartte pyöräilykypärää, kun osaan ajaa hyvin", en tartte suojuksia ....

Mutta onneksi tiedän, että en ole ainoa mielipiteessäni. Mutta toki mielipiteitä saa olla muitakin.

Täällä päin tosiaan nuo verkottomat trampat eivät ole tasaisella nurmikentällä, missä putoaminen olisi kohtuu turvallista, vaan usein kivien ja muiden esineiden väliin kiilattuna. Mutta ehkä se on sellaista evoluutiota :saint:
 
vieras
Mies osti meille nyt ramppiskan ja sillä ehdolla luovuin periaatteestani ''rampoliiniä ei meille tule'' et siihen ostetaan se verkko heti.
Miusta on sama-asia hyppiä trampoliinissä ilman verkkoa ko veneillä ilman liivejä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
Itse tiedän vaan yhden tramppaonnettomuuden, lapselta meni polvesta ristisiteet ja verkolla ei ollut sen kanssa mitään tekemistä.
Kyllä siinä voi sattua vaikka mitä verkon kanskin mut verkko estää putoamisen maahan. Voi sattua ihan vaikka tasasella maalla kävellessä, kaikkea ei vaan voi estää jos on sattuakseen.
 
vieras
Yli puolet trampoliinivammoista voitaisiin todennäköisesti välttää turvaverkolla ja turvallisuusohjeilla

http://www.kuluttajavirasto.fi/File/fd5ab7e5-e946-4543-b09a-c431b7e7dd9c/070711%20trampoliinit%20lääkärilehti.pdf
 
Miuski harmailee
Kannattaa minusta ennemmin tarkistaa, missä kunnossa jouset on. Meillä on mummolassa ollut trampoliini jo 90-luvulta lähtien, ennenkuin niistä oli tullut muotijuttu. Appiukko näki sellaisia Australian matkallaan ja halusi sellaisen myös kotiinsa. Ei ollut kenelläkään mitään suojaverkkoja silloin eikä ole vieläkään siinä. Lapsilla on selvät säännöt l. siinä pompitaan vain yksi lapsi kerrallaan. Alle kouluikäiset eivät saa pomppia ilman aikuisen valvontaa. Yhtään haveria ei ole sattunut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yli puolet trampoliinivammoista voitaisiin todennäköisesti välttää turvaverkolla ja turvallisuusohjeilla

http://www.kuluttajavirasto.fi/File/fd5ab7e5-e946-4543-b09a-c431b7e7dd9c/070711%20trampoliinit%20lääkärilehti.pdf
Näillä ohjeilla ollaan menty, mutta meillä on saanut olla kork. kaksi hyppijää kerrallaan.
 

Yhteistyössä