Saatiin kutsu kylään omakotitaloon 450km päähän =) Onko joku henkilöautolla menny taaperon kanssa ?

no tuota... ei meillä nyt niin hirveesti sitä tavaraa ollu. rattaat vei suurimman osan takakontin tilasta mutta muuten oli ihan vaan joka päivälle puhtaat vaatteet ja vaipat mukana. sekä muutama lempilelu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Yöllä ajo on luonnikasta
Tai sit ei. Me saatiin aikoinaan kuningasidea, että lähdetään ajamaan lasten nukkumaanmeno aikana. No eipä ne nukkuneet 5 tunnin ajomatkalla kuin viimeisen puoli tuntia, muun aikaan huusivat takapenkillä :kieh: sen jälkeen ei olla harrastettu näitä yöajoja...
 
öö, "miljoona" kertaa mummalaan.
ei sitä taaperolle niin paljo tavaraa tarvi (lähinnä vaihtovaatetta) jos vertaa siihen mitä vauva tarvii.
automatkallakin taapero on helpompi pitää tyytyväisenä ku vauva, rusinarasiaa ja nannaa matkaan vaan ja jos omistatte läppärin niin se ja pari dvd:tä mukaan.
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja ananaskirsikka:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Yöllä ajo on luonnikasta
Tai sit ei. Me saatiin aikoinaan kuningasidea, että lähdetään ajamaan lasten nukkumaanmeno aikana. No eipä ne nukkuneet 5 tunnin ajomatkalla kuin viimeisen puoli tuntia, muun aikaan huusivat takapenkillä :kieh: sen jälkeen ei olla harrastettu näitä yöajoja...
Meillä se oli mahtavinta aikaa ajaa pitkää matkaa ku neiti tipahti 5min siitä ku auto oli liikahtanu
 
vieras
Ties kuinka monta vuotta on kuljettu vajaan 500 km (sivu) matkaa muutaman kerran vuoteen. Niin vauvojen kuin taaperoiden kanssa ja vähän isompien. Totta, tavaramäärä on mieletön (meitäkin 2+4), auton perä on täysi. Aika monesti meen keskenään lasten kanssa. Mielestäni Abc:t ovat parhaita taukopaikkoja. Ja tuolla matkalla tarvii meiän pysähtyä 2-3 kertaa. Yleensä lähdetään aamupalan jälkeen ajelee, eka pysähdys on sitten lounasaikaan ja sitten välipala-aikaan. Aikaa meillä on mennyt 7-8 tuntia.
Leluja mukaan autoon, ilmastointi!! Hyvin se menee!
 
Tiheän palstailun kausi
Niin, minulla on ollut mukana tuplarattaat, useampikin vaatekerta päivää kohti jokaiselle sekä mm. sitteri vauvalle, imetystyyny, yhden kerran polkupyöräkin taaperolle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiheän palstailun kausi:
Niin, minulla on ollut mukana tuplarattaat, useampikin vaatekerta päivää kohti jokaiselle sekä mm. sitteri vauvalle, imetystyyny, yhden kerran polkupyöräkin taaperolle.
Kaiken muun ymmärrän, mutta eikö reissussa pärjää ilman imetystyynyä ja sitteriä?
 
vieras
Eihan tuo viela matka eika mikaan, naposteltavaa ja touhuttavaa mukaan ja tarvittaessa taukoja, jos vaikka matkalle sattuisi joku elainpuisto tai vastaava kohde missa voisi viettaa pidempaan niin jaksaa taas paremmin istua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ananaskirsikka:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Yöllä ajo on luonnikasta
Tai sit ei. Me saatiin aikoinaan kuningasidea, että lähdetään ajamaan lasten nukkumaanmeno aikana. No eipä ne nukkuneet 5 tunnin ajomatkalla kuin viimeisen puoli tuntia, muun aikaan huusivat takapenkillä :kieh: sen jälkeen ei olla harrastettu näitä yöajoja...
meillä on lähtö n.6.00
 
Alkuperäinen kirjoittaja niko06:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiheän palstailun kausi:
Olen mennyt vauvan ja taaperon kanssa vastaavia reissuja. Koko irtaimisto mukana....:D
kun mua mietityttää miten järkkään ettei tylsistys matkalla :D
niin ja oma äitini eli mummi on kakkoskuskina
meillä oli isovanhemmat tuhlanneet ja ostaneet takapenkille sellaiset DVD-ruudut jotka kiinnitetään päätukiin. tytöt rattoisasti katteli Peppiä matkan, lukivat kirjaa, kuuntelivat lastenlauluja jne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja niko06:
olen kai tyhmä kun mietin että järjestänkö tauot tietyin välein vai "mulkoilenko" taaperoa milolon oisi hyvä :whistle:
No me kun ajettiin 1200km suuntaansa (tai takasin oli vaan 1000 kun tultiin eri reittiä ku mentiin ) ja pysähdyttiin sillon ku itelle tuli nälkä tai auto tartti tankata. Tai jos takapenkiltä kuului huutoa tai koira näytti olevan jalat ristissä.
 
Me ollaan reissattu kahden kaksivuotiaan ja yhden vauvan kanssa, sekä kahden kolmevuotiaan ja yhden yksivuotiaan kanssa. Henkilöautolla, minä ja ystäväni. Ei ongelmia. Taukoja tarpeeksi usein, ja lapsille ollaan ostettu ennen reissua muutama uusi krääsälelu joiden uutuudenviehätys kestää vähintään parisataa kilsaa kerrallaan :xmas: .
 
=)
Alkuperäinen kirjoittaja niko06:
Alkuperäinen kirjoittaja =):
onko teistä jotenki erikoista päästä kylään omakotitaloon? =)
no ei :D

mutta tuon matkan päähän ei tuttua ihan usein pääse kattoon ja on siellä maatila lähellä jossa lehmät ja possut ym. :D
ajattelin vaan kun niin hassusti ilmotit otsikossa ja tekstissä tuon omakotitalon =) samakait se minne matkustaa sen 450km, ei se sinällään siihen matkaan vaikuta.
 

Yhteistyössä