Saatteko aina puhtaat pyykit heti kaappeihin?

  • Viestiketjun aloittaja -ap
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
No en saa.
Saattavat olla jopa viikon odottamassa, mutta silti meillä pestään pyykkiä lähes päivittäin.
Pitkin poikin asuntoa(tai missään pöydillä tms.) eivät silti loju, vaan siististi korissa.
Pyykkikorista sitten viikkailen kaappeihin hetikun jaksaa, inhoan sitä pyykkirumbaa.
 
En saa. Yleensä noi vaatteet on tossa telineessä pari päivää ylimääräistä. Mutta tää viikko on ollut pyykkihuollollisesti ihan katastrofi. Meis tekee pitkää yövuoroa ja valtaa päiväksi makkarin ja muksu menee nukkumaan melko aikaisin, mulla on aina jompaan kumpaan huoneeseen kasa pyykkiä jonossa. Näin perjantaina ollaan jo siinä tilanteessa, etten ole viitsinyt edes kuivausrummusta viikata niitä mihinkään koriin, vaan olen kipannut kasoja tohon telineen päälle, ajatuksena, että huomenna puoliltapäivin saisin ne kaikki laakista viikattua ja kaappeihin.

Mutta meillä ei ole kasoja, vaan yksi, vain yksi kauhean korkea kasa :D
 
No en todellakaan saa suoraan, siis, se teline voi lojua kylppärissä 5 päivää ennenkuin pyykkikaappi tursuaa niin, että on pakko pestä lisää ja tyhjentää teline märkien tieltä.

En mä kyllä pinoja jätä mihinkään, vien suoraan kaappiin. Meillä on ainakin 4 eri huoneessa kaapit.. siis vaatteille, pyyhkeille, lakanoille jne..
 
ja myönnänpä vielä että meidän lakanat voi roikkua viikonkin taloyhtiön yhteisessä kuivaushuoneessa.... :ashamed: sitä ei tosin taida käyttää kuin pari mammaa meidän lisäksi hyvin satunnaisesti, eikä nekään heti korjaa omiaan...
 
Viikkaan telineestä kuivat pyykit viimeistään, kun uusi koneellinen pyörii. Ei välttämättä tule pestyä joka päivä ja silloin kuiva pyykki saattaa seistä telineessä kauemmin, jos laiskottaa. Missään muualla meillä ei kuivaa, puhdasta pyykkiä säilytetä kuin telineessä tai vaatekaapissa. Ei ole siis läjiä siellä täällä.
 
Lohdullinen ketju. :O Jostain syystä mun on helppo työntää likaiset vaatteet koneeseen ja sieltä vielä kuivausrumpuun, mutta se lajittelu ja täpötäysiin kaappeihin sullominen kestääää....
 
"vieras"
Aika nopeasti menevät kuivurista kaappiin. Otan yksitellen kuivausrummusta, viikkaan ja laitan isoon pyykkikoriin, jossa jokaiselle perheenjäsenelle on oma pinonsa. Sitten käyn viemässä vaatteet kunkin omaan vaatekaappiin.
 
"vieras"
En.. tavallisesti ovat sen pari kolme päivää "kuivumassa" ja viikattunakin useamman päivän. Just laitoin yhden lakanan uudelleen pesukoneeseen kun oli kerännyt jo kivat pölyt pintaansa "kuivuessaan" viikon verran porraskäytävän kaiteella. Oon tosi saamaton pyykkien kanssa :/ pahimmat on silitystä odottavat pyykit, jotka kertyy isoon kannelliseen koriin odottamaan silitysprosessia, joka seuraa ehkä muutaman kuukauden sisällä (tai kun jotain silitettävää vaatetta tarvitaan kiireellä, onneks mies pukeutuu töihin rennosti).
 
[QUOTE="vieras";27587062]Aika nopeasti menevät kuivurista kaappiin. Otan yksitellen kuivausrummusta, viikkaan ja laitan isoon pyykkikoriin, jossa jokaiselle perheenjäsenelle on oma pinonsa. Sitten käyn viemässä vaatteet kunkin omaan vaatekaappiin.[/QUOTE]

:flower: :)

Tähän kun pystyis. Nyt ne kassissa olevat pyykit on siellä vaatehuoneen lattialla... Ennen kuivuria viikkasin aina suoraan telineestä kaappiin...
 
"vieras"
Kyllä saan ja silitänkin vaatteet aina ennen kaappiin laittamista, siis miehen kauluspaidat. T-paidat viikkaan sillä japanilaisella "keksinnöllä" mitä verkkokauppa myy. Siisti vaatekaappi on mielestäni kuva ihmisen siisteydestä. Usko tai älä, mutta lankkaan nahkakengätkin sunnuntaisin, jos ne ovat viikolla käytössä olleet. Ja aikaa siihenkin menee ehkä vartti.
 
"Milla"
10 koneellista pyykkiä viikossa? Huh huh. Montako henkeä teitä on ja kuinka iso kone?
Itse siivoan aina pyykit heti koreihin kun ne ovat kuivia ja mies hoitaa ne nille kuuluville paikoille. 7-vuotias esikoinen hoitaa oman pinonsa.
Ihmettelen sitä että pitää olla niin siistiä että kaikki pitää pestä yhden käyttökerran jälkeen, mutta sitten annetaan pyykkien lojua pitkin ja poikin kämppää keräämässä pölyä ja lisäämässä epäjärjestystä.
 
"Milla"
Toinen mikä ihmetyttää on silitysinto. Itse silitän vain ne mitä on ihan pakko, enkä tietenkään miehen vaatteita. Käytännössä pakko on silittää jotain kauluspaitoja, jakkuja ja suoria housuja, pöytäliinoja, verhoja jne. Lakanat saa ihan suosiolla olla ryppyisiä, tosin yleensä en niitä kuivaa rummussa.
 
vieras mies
[QUOTE="Milla";27587141]Itse silitän vain ne mitä on ihan pakko, enkä tietenkään miehen vaatteita.[/QUOTE]

Joo mulla on kanssa se periaate, että korjaan meidän perheen moottoripyörät, mut en TIETENKÄÄN vaimon pyörää. Tiskikoneeseenkin laitan omat astiat, mut en TIETENKÄÄN vaimon astioita. Meillä on jääkaapissakin molemmilla omat hyllyt, ettei TIETENKÄÄN syödä toistemme ostamia ruokia.

Voi ziisus tätä nykymaailman egoismia. Rakastatko?
 
Hahah. :D

Meikellä roikkuu korissa edelleen rytyssä eilen aamulla pesemäni kahden koneellisen pyykit. En vaan jaksa välittää tarpeeksi saadakseni ne heti viikattua ja kaappeihin (kaksi eri huonetta vain jonne ne tarvitsisi viedä).

Morjens!
 
"Maisa"
Joo mulla on kanssa se periaate, että korjaan meidän perheen moottoripyörät, mut en TIETENKÄÄN vaimon pyörää. Tiskikoneeseenkin laitan omat astiat, mut en TIETENKÄÄN vaimon astioita. Meillä on jääkaapissakin molemmilla omat hyllyt, ettei TIETENKÄÄN syödä toistemme ostamia ruokia.

Voi ziisus tätä nykymaailman egoismia. Rakastatko?
No meillä on se että kaikki asiat puoliksi. Koska molemmat vihaavat silittämistä ei kumpikaan silitä toisen vaatteita. Moottoripyöriä ei ole mutta kumpikaan ei huolla autoa vaan sen tekee autohuolto.
 
"vieras"
Mä tykkään viikata vaatteita esim. illalla kun lapset nukkuu, omassa rauhassa, se on jotenkin rentouttavaa :D Ja laitan pyykit koriin pinoihin ja vien myöhemmin kaappiin, kun meidän ainoa vaatekaappi on toistaiseksi typerästi lasten huoneessa.
 
"mie"
Pienen asunnon hyvä puoli on se, että ei ole tilaa mihin ne kuivat vaatteet tosta narulta laittaisi - muuta kuin sinne kaappiin. Mutta viikkaus ja kaappiin laitto tapahtuu aina vasta sitten, kun uudet vaatteet pitää saada narulle kuivumaan.
 

Yhteistyössä