Säästäisitkö lasten legot?

Tuli tuosta duplojen pesuviestistä mieleen, että säästäisitkö lasten legot, jos olisi 10v ja 13v sekä vauva + kohta toinen vauva.

Vanhimmat eivät leiki niillä enää, 10v nyt joskus äärimmäisen harvoin, sanoi että voisi niistä kyllä jo luopua jotta saa tilaa huoneeseen. Legoja on siis PALJON, vievät aika paljon tilaa.
Vuosiksi legot varastoon vai myyntiin ja uusien osto sitten kun on taas ajankohtaista?
Duplojakin pitää tässä välissä ostaa, ennenkuin nuorimmat tulisivat noilla leikkimään.

Harmittaa kyllä tavallaan myydä, koska on aika kiva satsi saatu kerättyä, mutta harmittaisi niitä kyllä vuosikaudet jemmailla jossain varastossakin
 
vierass
Mä säästäisin. Oon aatellut säästää omien lasten brion junaradan ja legot ja annan sitten lapsille jos joskus omia lapsia saavat. Ne on tosi kestäviä ja kivoja leluja. Mitään krääsää en kyllä säästäis.
 
vierass
Säästäisin. Vauvallahan ei mene kuin muutama vuosi, kun on jo legoiässä. Minulle parin vuoden jemmailu varastossa ei ole ollenkaan pitkä aika. Ollaan hankittu nykyisiäkin välillä etukäteen tarkoituksella tarjouksista siten, että ovat olleet muutaman vuoden varastossa odottamassa sopivaa syntymäpäivää tai joulua.
 
Ken guru
Leegot säästäisin. Muuten olen heittänyt isompien bratzeja yms. huoletta roskikseen. En mitään takkutukkabarbieita säästele näille pienimmille, vaan sitten kun sen aika on, niin ostetaan uusia.
 
No tuossakin on mukana pahvilaatikollinen legoja minun kaverilta ostettuja jotka on jostan 80-luvulta. Niitä ei sitten saa kyllä uusia. Kaikki ne hevoset, merirosvohahmot yms mitä oli silloin 80-luvulla :)
Loput on kyllä kaikki tältä vuosituhannelta..
 
No meillä on kaikki vanhempien lasten brio junaradat yms myyty pois kun ei ole enää ollut leikeissä mukana. Nuo legot nyt on olleet tuolla 10v huoneessa ja niillä ei ole nytkään leikitty ollenkaan.

Asiaa jos kysyy lapsilta, että myydäänkö vai säästetäänkö sisaruksille, niin vastauksen saattaa arvata :D
Kaipa se vaan on fiksuinta maksaa lapsille niistä jotain ja laittaa varastoon jemmaan. Ompahan sitten nuoremmilla lapsilla legoiässä vähän erikoisempia legoja :)
 
miunmau
Itsekin olen ajatellut säästää Brion junaradan, Legon ja Barbit lapsenlapsille. Eihän niitä tarvitse pitää kellarissa kuin kymmenisen vuotta, kun toivottavasti saadaan taas uusia leikkijöitä :)

Turhaa krääsää kun ei ala jemmaamaan, niin hyvin mahtuu pari laatikollista laadukkaita leluja varastoon.

Nuorimmalla ja vanhimmalla lapsella on viitisen vuotta ikäeroa. Kaikki vaatteet, kengät ja haalaritkin säilytän vintillä. Sieltä on helppo seuraavaan vaatekokoon siirtyessä käydä hakemassa lapselle vaatteet.
 
v i e r a s
Mä säästäisin valikoden. Peruspalikat,eläimet,ukot jne joo,mut jokaista tukkaa/kypärää/mukia ja pikkunippeliä en. Jos rakennusohjeet on tallessa,säästäisin ne.
 
Mä säästäisin valikoden. Peruspalikat,eläimet,ukot jne joo,mut jokaista tukkaa/kypärää/mukia ja pikkunippeliä en. Jos rakennusohjeet on tallessa,säästäisin ne.
No sepäs se, kun nämä on kaupasta ostettu ja ohjeet säästetty, eli en viitsis alkaa valikoimaan, koska sitten jotain settiä ei enää saakkaan rakennettua.
Enkä nyt millään voi tietää, että mitkä palikat kuuluivat tuohon kaveriltani ostamaan satsiin. Niihin ei ole ohjeita tallessa.

Eli kaikki myyntiin tai sitten kaikki säästöön. Tosin jos nämä myisi, niin saisihan niitä sitten ostettua uuden samanlaisen satsin kun on taas ajankohtaista. Eikä tarvitsisi jemmailla jossain varastossa vuosikausia :D
 
"Mie"
No mie sanon, että älä ihmeessä säästä, myy miulle ;-)

Ei vaan, jos rehellisiä ollaan, niin legot on miun mielestä just niitä harvoja juttuja, jotka kannattaa säästää. Mieluusti vaan jostain voisin niitä lisääkin ostaa!
 

Yhteistyössä