Säästättekö? Paljonko/kk?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Hui"
[QUOTE="vieras";26542554]Me säästettiin aiemmin 500-600 euroa /kk. Tulot oli 2700-3000 euroa kuussa ja lainoihin ja asimuseen meni tonni. 4 henkeä. Jollain 4000 euron nettotuloilla säästettäisiin n. 1500 euroa kuussa :)[/QUOTE]

Ehkä se 1000 euroa on eriasia kun 500 euroa. Mä ainakin luulen niin oonko väärässä?
 
"vieras"
[QUOTE="Hui";26542596]Ehkä se 1000 euroa on eriasia kun 500 euroa. Mä ainakin luulen niin oonko väärässä?[/QUOTE]

Jos me säästettiin 500-600 euroa pienillä tuloilla niin miten 1000 euron säästäminen kuussa ei muka onnistuisi?
 
jööpöjöö
[QUOTE="vieras";26542602]Jos me säästettiin 500-600 euroa pienillä tuloilla niin miten 1000 euron säästäminen kuussa ei muka onnistuisi?[/QUOTE]

pienillä tuloilla ei edes säästetä.kukaan joka säästää 500-1000 euroa ei ole pienituloinen.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja jööpöjöö;26542632:
pienillä tuloilla ei edes säästetä.kukaan joka säästää 500-1000 euroa ei ole pienituloinen.
Toiset osaa käyttää rahaa paremmin kuin toiset ;) Kyllä mä väitän että nelihenkiselle perheelle 2700-3000 euron nettotulot on suht pienet.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26542638]Toiset osaa käyttää rahaa paremmin kuin toiset ;) Kyllä mä väitän että nelihenkiselle perheelle 2700-3000 euron nettotulot on suht pienet.[/QUOTE]

Lisään vielä että olemme säästäneet pikkasen jopa aikana kun opiskelin 192 euron nettotuloilla ja mies oli työttömänä.
 
No niin on
[QUOTE="vieras";26542638]Toiset osaa käyttää rahaa paremmin kuin toiset ;) Kyllä mä väitän että nelihenkiselle perheelle 2700-3000 euron nettotulot on suht pienet.[/QUOTE]

Aivan totta. Normaalit tulot kun kahdelle palkansaajalle on nettona noin 4500 - 5000 euron luokkaa (keskipalkkaisille siis), niin onhan nuo pienet. Mutta toiset osaa elää suu säkkiä myöden - toiset vaan ei.
 
vieras51
Aivan totta. Normaalit tulot kun kahdelle palkansaajalle on nettona noin 4500 - 5000 euron luokkaa (keskipalkkaisille siis), niin onhan nuo pienet. Mutta toiset osaa elää suu säkkiä myöden - toiset vaan ei.
Miten voi olla? Jos naisen keskipalkka on bruttona n. 2400 e ja miehen n. 3000 e niin eihän noista voi jäädä 4500-5000 euroa käteen verojen ja muiden pidätysten jälkeen? Tai voi toki, jos on pienet veroprosentit, ei kuulu ammattiyhdistysliikkeeseen eikä kirkkoon jne, mutta harvalla varmaan on sellainen tilanne?

Mun brutto on 4500 ja käteen jää 2800. Mies on hoitovapaalla ja käteen jää 400 euroa. Nelihenkinen perhe ja käteenjäävät tulot lapsilisineen siis 3400 e. Mulla menee rahastoihin 120 euroa kuussa, muuten kaikki menee elämiseen. Miehestä en tiedä tarkkaan, mutta hänelläkin jäänee suurin piirtein saman verran säästöön.
 
-.-
Ei säästetä. Tarkotus olis nyt avata säästötili, mutta eipä sinne ole varaa laittaa kun +-50euroa/kk
Mulla jää töistä käteen n 1200/kk, nyt ei sitäkään kun olen äitiyslomalla. Miehellä samat tulot, .. että ei paljon tonneja säästellä.
 
vieras51
Tietysti jos lainanlyhennyksen laskee säästämiseksi (säästetäänhän siinä tavallaan rahoja, jotka on saatu pankilta etukäteen lainaan) niin silloin säästöön jääkin jo paljon enemmän. Lyhennys meillä tällä hetkellä 800 euroa kuussa (eli siinä ei ole korkoja ja muita kuluja mukana).
 
....
Säännöllisen epäsäännöllisesti menee toiselle säästötilille 500-1000€, noin kuukauden välein kuitenkin. Ja ASP-tilille menee automaattisesti 100€/kk. Muuten pistäisin kaikki ASP-tilille, mutta kun en oikein tiedä miten helposti ne sais sieltä pois jos jotain akuuttia tarvetta tulisi.

Asuntoa varten siis säästelen, yksin. Nettopalkka about 1400, ja päälle vaihtelevat km- ja päivärahat (0-600€/kk). Ja aika pihisti tosiaan elelen.
 
muutama satku
Me säästämme noin 500e/kk.
Miehen tilistä siirtyy 2 viikon välein 100e säästötilille, minulta kerran kuussa 200e. Lisäksi sitten säästämme matkakassaa 100e/kk. Ja vielä näiden lisäksi vielä laitan 40e/kk sivuun tupakkarahoja sellaiselle tilille, johon minulla ei ole edes pankkikorttia tai nettipankkia. Lopetin siis tupakanpolton ja aloin säästämään (osan) niistä rahoista, jotka säästyvät, kun en polta.

Toisaalta ny olemme kyllä käyneet säästötilillä moneen otteeseen, sillä meillä on käynnissä iso remontti eikä normipalkalla saada monen tonnin laskuja maksettua.
Bruttotulot yhteensä noin 5000 euroa/kk
 
"Nasu"
Kotona olen vauvan kanssa ja kohta jään kodinhoidontuelle.Olen tässä n. vuoden aikana saanut säästettyä 8000€.
Joka kk olen laittanut 600€ säästöön ja säästän kaiki lomarahat yms.
 
IhanaValo
Siis mitenkä tää toimii? :D
Sampo-pankissa on semmonen toiminto ku e-possu jonne saa ite säätää miten palon halua siirrettävän ja mille tilille. Meillä se on niin että meiltä kummaltakin lähtee korttimaksun yhteydessä "ylimääräeuro" joka menee säästöön. Toiminnon loppusummankin saa säätää itte, esim.kun tilillä on tietty summa rahaa niin siitä ei enää lähe. Kätevää minusta.
 
....
Sampo-pankissa on semmonen toiminto ku e-possu jonne saa ite säätää miten palon halua siirrettävän ja mille tilille. Meillä se on niin että meiltä kummaltakin lähtee korttimaksun yhteydessä "ylimääräeuro" joka menee säästöön. Toiminnon loppusummankin saa säätää itte, esim.kun tilillä on tietty summa rahaa niin siitä ei enää lähe. Kätevää minusta.
Nordealla on e-possu, jossa itse saa päättää meneekö korttioston yhteydessä pyöristettynä esim. 1€, 5€ tai 10€. Eli siis jos on pistäny pyöristykseksi 5€, niin esimerkiksi ostaa kortilla jotain summalla 3,45€, niin säästöön menee automaattisesti loput vitosesta, eli 1,55€.

Hankalasti selitetty, mutta siis vähän eri tavalla toimii kuin Sampolla :)
 
IhanaValo
Nordealla on e-possu, jossa itse saa päättää meneekö korttioston yhteydessä pyöristettynä esim. 1€, 5€ tai 10€. Eli siis jos on pistäny pyöristykseksi 5€, niin esimerkiksi ostaa kortilla jotain summalla 3,45€, niin säästöön menee automaattisesti loput vitosesta, eli 1,55€.

Hankalasti selitetty, mutta siis vähän eri tavalla toimii kuin Sampolla :)
Eiku miulla meni nyt pankit sekaisin, Nordean e-possuhan se olikin. Euro sieltä lähtee joka tapauksessa. :)
 
hps
Periaatteessa säästän. Mulla on yksi laina, jonka lyhennys on 440€/kk, mitä enemmän sitä lyhennän niin sitä nopeammin saan asuntolainan. Tässä kuussa lyhensin 740€. Ensi kuussa aion lyhentää normimäärän + kesälomarahojen verran.
 

Yhteistyössä