säästövinkkejä? tässä ainakin yksi

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Mä tiedän erään, joka puolitti filtterit ennen sätkän käärimistä, kun siinä säästää :D

Mä itse säästän sillä, että suljen suihkun shampoon/suihkusaippuan levityksen ajaksi. Samoin suljen hanan, kun pesen hampaita. Kaupoista ostan usein tarjoustuotteita ja vaatteita kirpputorilta.

Niin, ja käytän vauvan peppuliinoja myös meikinpoistoon, paljon halvempia kuin meikinpoistoliinat! :D
 
[QUOTE="suurperhe";28438356]No olisit tehnyt virsut tuohesta! MEILLÄ ei kenkiin tuhlata, iso säästö suuressa perheessä.[/QUOTE]


epäilen että tuohivirsut tuskin tekis hyvää huonolle selälle=) mut eip lenkkareit tartte joka kuukausi ostaa.. niin ja meil on nykyajan mittapuun mukaan kans suurperhe.. neljä lasta
 
Alkuperäinen kirjoittaja Señora;28438665:
Mä itse säästän sillä, että suljen suihkun shampoon/suihkusaippuan levityksen ajaksi. Samoin suljen hanan, kun pesen hampaita.
Siis onko nuo säästämistä? Eikös kaikki tee noin? Peseekö joku hampaansa veden juostessa koko ajan siinä taustalla? Oletteko kuulleet hammasmukista koskaan? :O
 
"vierailee"
Säästän noin 1600e/vuosi jättämällä tupakit kauppaan. No itse en koskaan ole polttanut,mutta tuota summaa olen miehelle vilautellut tasaisin väliajoin. Hän polttaa askin päivässä. Samalla tavalla säästän 780e vuodessa jättämällä jokapäiväiset karkit ostamatta. Kerran viikossa ostan suklaalevyn. Säästöä tulee myös kun tekee ruuan itse ja leipoo paljon. (no tämä nyt lienee ihan itsestään selvä juttu)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28438584]Meillä onkin se yksi ratkaiseva ero. :)

Sen haluaisin nähdä kun pitkähiuksinen nainen hoitaa hiustenpesutoimet JA vartalonpesun 2 minuutissa. :D
Ei toivoakaan,vaikka kuinka sutisi turbona menemään.[/QUOTE]

o/ Täällä! Ehkä menee minuutti - puolitoista hiuksiin plus muuhun pesuun. Muistan vieläkin seurustelumme alkuajat, kun mies ällisteli mun suihkussakäyntiäni "Joko sä muka kävit?!"

Hiukset ovat pituudeltaan olleet vaihdellen tuosta vyötäröltä lapaluiden alapuolelle.
 
"Mamma italiana"
muutama pàivà sitten nàin telkkarissa miten voisi meikkivoiteenkin valmistaa kotona, pitàisikòhàn kokeilla? nainen vàitti ettà voiteesta tulee laadukasta ja edullista
 
Mä olen aika huono silleen säästämällä säästämään, mutta kun tässä pohdin niin on meillä montakin juttua missä "säästetään".

- Mä teen salitreenin vapaalla tangolla ja painoilla omalla pihalla samalla kun vahdin lasten ulkoilua. Ei kulu rahaa salimaksuihin.
- Lasten vaatteet, sukat ja boxerit jotka ovat kulahtaneet käytössä säästän luutuiksi, autonpesuun jne. Vanha, pariton villasukka on hyvä kenkien plankkauksessa.
- Me sienestetään ja marjastetaan pakastimet täyteen syksyisin.
- Mies kalastaa ja metsästää, pientä summaa vastaan saadaan tosi kivasti ruokaa pöytään.
- Polttopuita hankitaan itse metsästä, ensin omasta metsiköstä mutta kun se oli harvennettu, hyvin moni metsänomistaja antaa polttopuuta vasten harventaa (eli hoitaa) metsäänsä. Samalla mitä parhainta hyötyliikuntaa.
-Lehtien vaihto läheisten kanssa
-Aina kun mahdollista, pesen lyhyellä ohjelmalla ja matalalla lämpötilalla vaatteet, ajastan pyykkikoneen pyörimään yösähkön aikaan.
- Sähkölaitteet pois seinästä kun niitä ei käytetä. Samoin tietysti ylimääräinen valojen poltto on tuhlausta.
Keksisinköhän muuta mitä me tehdään.... Metalliromu tietysti kierrätykseen, siitä saa Kuusakoskella pätäkkääkin. :)
 
"vieras"
[QUOTE="arja";28438101]Koska niitä menee suht. harvoin enkä uskalla kävellä ilman tukea siksi omalla autolla liikkuminen helpompaa.[/QUOTE]

Miten junalautta ihminen, joka ei pysty kävelemään huimauksen vuoksi, saa ajaa autoa??!!
 
"hippuli"
[QUOTE="vieras";28438640]Jos vaan on pokkaa, niin lehtiroskiksista löytää jopa uusia, vielä kaupoissa myytäviä aikakauslehtiä täysin ilmaiseksi. Myös sarjakuvia löytää paljon.

Eikä maksa mitään.

Niilläkin voi tehdä jopa sitä bisnestä. Varsinkin niillä sarjakuvilla.

Ei siitä kauaa ole kun joku oli tyhjentänyt todennäköisesti vintillä vuosikymmeniä olleet tex willer ja aku ankka kokoelmat lehtiroskikseen, minä sitten tein niillä melkoisen tilin.[/QUOTE]

Meidän perheessä yleinen tapa penkoa lehtiroskista lenkillä.Löytyy paljon lehtiä luettavaksi ilmatteeksi.Yksi naisten lehti maksaa n.8€ että kyllä siitäkin säästöä tulee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28438704:
Olit siis laskenut, että purut maksavat enemmän kuin filtterit? :D
En muista laskeneeni sitä muuten kuin että tällä tavoin yhdestä sätkäpussista tulee enemmän sätkiä. Ja kun filtteri oli pidempi, oli se helpompi vetää ihan filsuun asti polttamatta sormia. Ei mennyt kallisarvoisia puruja hukkaan :D
 
"vierailee"
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28438798:
:D Samalla logiikalla säästin tänä kevään liki 10ke, kun jätin moottoripyörän vaihtamatta uuteen...
No säästän myös noin 4300e/vuosi jättämällä oluet ostamatta. (Oletuksena,että joisin 6 olutta/viikko). säästän siis tänä vuonna noin 6000e :D :D
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28438835]Säästämällä ajatte BKT:n vieläkin pahemmin pakkaselle.[/QUOTE]

Eläminen on kallistunut täällä kotimaassamme niin paljon että jostain sitä on tingittävä, että saa edes ruokaa pöytään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28438821:
En muista laskeneeni sitä muuten kuin että tällä tavoin yhdestä sätkäpussista tulee enemmän sätkiä. Ja kun filtteri oli pidempi, oli se helpompi vetää ihan filsuun asti polttamatta sormia. Ei mennyt kallisarvoisia puruja hukkaan :D
Tällaista perinpohjaisuutta on pakko arvostaa. :D
 
"arja"
[QUOTE="vieras";28438752]Miten junalautta ihminen, joka ei pysty kävelemään huimauksen vuoksi, saa ajaa autoa??!![/QUOTE]

Ei minua huimaa autoa ajaessa vain kävellessä ja pyöräily mahdotonta.
 
[QUOTE="vieras";28437921]Meillä säästöä tulee siinä, että kaikki ostokset harkitaan kunnolla. Tarvitaanko kyseistä esinettä, pärjättäisiinkö kuitenkin ilman, saataisiinko lainaan/vuokralle se jostain, löytyykö käytettynä... Aika moni juttu on jäänyt kaupan hyllylle kun on ensin otettu pieni harkinta-aika ennen ostopäätöstä. Ja toinen on se, että vanhat, tarpeettomaksi jääneet pyritään myymään sen sijaan että tungetaan jonnekin varaston perille. Nyt sen tavaran voi joku vielä ostaa, mutta ei kyllä enää 10 vuoden päästä kun varasto siivotaan ja esineen olemassaolo taas muistetaan.

Ja kun tavaraa on vain tarvittava määrä, voi perheelle riittää pienempikin asunto. Ei ainakaan säilytystilojen puutten vuoksi tarvitse vaihtaa isompaan asuntoon. Meitä on 5 henkeä 88 neliön asunnossa ja meillä on kaappeja jopa tyhjillään...[/QUOTE]

näin juuri :) meillä on 5 henkeä 67 neliössä,kolmosessa ! ei ees oo ahasta...
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28438699:
Siis onko nuo säästämistä? Eikös kaikki tee noin? Peseekö joku hampaansa veden juostessa koko ajan siinä taustalla? Oletteko kuulleet hammasmukista koskaan? :O
Tuota veden valuttamista hampaiden pesun aikana taitaa tapahtua enimmäkseen vain amerikkalaisissa elokuvissa. Sille kun ei ole mitään tarvetta. Mutta täytyy myöntää, että en sammuta suihkua shampoon laittamisen ajaksi, koska vihaan olla märkänä kylmissäni ja koska suihkussa on ärsyttävät vanhanaikaiset hanat, joissa on erikseen kuuma ja kylmä puoli ja oikean lämpötilan saamisessa kestää ikuisuus.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28438868]Eläminen on kallistunut täällä kotimaassamme niin paljon että jostain sitä on tingittävä, että saa edes ruokaa pöytään.[/QUOTE]

Elämisen kalleus johtuu hallituksen tekemistä veronkorotuksista ja lisää on tulossa!
 

Yhteistyössä