Saiko oksentavalle lapselle antaa maitoa?

  • Viestiketjun aloittaja Miimiäinen
  • Ensimmäinen viesti
Miimiäinen
Sen muistan, että piimää ei saa antaa. Maidosta ei nyt mitään muistukuvaa :/
2 v oksentelee ja juonu kyllä koko aamun maitoo, mutta se maito tulee ulos aivan järkyttävinä kokkareina :x Sen takia rupes mietityttämään, että onkohan se ihan hyväks...
 
Voi kauheeta!! :( Käy ostamassa apteekista Osmosal-nimistä jauhetta.Sitä sekoitetaan veteen ja siitä sais pikkunen suoloja ym. Aika hinnakasta se on mutta sais jotain nestettä/ravintoaineita toinen. :hug:
 
Miimiäinen
Ok, kiitos tiedosta!
Kiisseliä yritin tossa keitellä, mutta tais tulla pikkusen klönttistä :whistle: . Osmosalia löytyykin kaapista, kunhan sais ton sitä juomaan. Vettä onneks suostuu juomaan ja halus jopa väkisin pureskella ruisleipääkin.
Eilen illalla oksens kerran ja tänään on 2 kertaa oksentanu, että ei tässä mitään hätää ainakaan vielä oo =)
 
Miimiäinen
Alkuperäinen kirjoittaja Mietipä ite:
Jos itse oksentelet, tekeekö mieli juoda maitoa ? Ei minun ainakaan, vesi on parasta.
No enpä mä maitoa juo muutenkaan, joten en osaa vastata.
Toi tyttö ite vaan rähisee, että haluu maitoa ja sitä se on koko aamun lipittänykin. Mutta nyt jätän sen antamatta, kunnes on taas kunnossa!
 
Mulle lääkäri sanoi sairaalassa kun kysyin erikseen että voiko oksentavalle lapselle antaa maitoa juotavaksi, että aivan sama mitä antaa kunhan nestettä vaan saa menemään.

Meidän ipanalle ei uppoo mahataudissa osmasol eikä se banaanimakunen versio. Sensijaan viimeksi koitettiin jotakin Professorin ripulijuomajauhetta 8jotakin tollasta se oli, Yliopiston apteekin valmistamaa vastaavaa) ja sitä poika suostu juomaan melkeen jo mielellään. Ei maistu niin kamalalle kun noi muut.
 
-
Meillä menee mahatauti yleensä nopeammin ohi, jos välttää maitoa. Se maito luo suolistoon jotenkin paremman kasvuympäristön bakteereille tms, mut tämä siis vain mahataudin yhteydessä voi hieman pidentää mahataudin kestoa...
 

Yhteistyössä