Sairaalassa annettava "suolentoimintajauhe"?

  • Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Osaisko täällä joku neuvoa millä nimikkeellä etsiä? Olen ollut viikko sitten sektiossa ja joudun syömään rautatabletteja. Vatsa ei oikein toimi ja alkaa olla kivuliaskin. Aiemmin olen saanut sairaalassa jotain jauhetta mikä sekoitetaan nesteeseen juomaksi ja siis edistää vatsan toimintaa. Tällä kertaa en saanut kun en sitä siellä tarvinnut, mutta nyt tarvisin. Apteekissa eivät osanneet auttaa ja lopulta myivät jotain missä lukee ettei saisi käyttää imettäessä.
 
Ööh
En minäkään muista sitä sairaalassa saatua jauhetta nimeltä, mutta kun aikoinaan lompsin apteekkiin ja kerroin synnyttäneeni viikko takaperin ja tarvitsevani ulostelääkettä niin kyllä he osasivat mulle jauheen myydä. Sellaisen jota sai käyttää imettäessäkin. koitahan toista apteekkia jos ei tule nimi mieleen.
 
Itse asiassa kaikkien noiden pakkausselosteessa on, että pitäisi kysyä lääkäriltä käytettäessä raskauden tai imetyksen aikana. Tää voi olla syynä, etteivät apteekissa osanneet myydä sulle oikeaa tuotetta.
 
"A p"
Movicolia minulle myivät mutta kaikissa noissa lukee että pitäisi neuvotella lääkärin kanssa ennen käyttöä jos imettää. Apteekissa siis katsoivat jostain tietokannasta ettei ole havaittu haittavaikutuksia mutta niitä ei myöskään ole erikseen tutkittu. Uskaltaakohan tuota siis ottaa? Täällä ei voi soittaa suoraan neuvolaan joten sieltä ei vastausta saa ainakaan ennen huomista.
 
"Vieras"
Edustaja esitteli meille movicolia.
Neste tunkeutuu ulostemassan läpi pehmittäen sitä samalla. Ei lisää massaa eikä vaikuta peristaltiikkaan.
Ei myöskää laitta suoli kramppaamaan.
 

Yhteistyössä