Sairaanhoitaja

Miten suht. lyhyen määräyskirjan voi irtisanoa,vai voiko ollenkaan.Kysymys on kolmen viikon sijaisuudesta,jonka jälkeen alkaa heti pitkä työsuhde,josta en tiennyt luvatessani lyhyttä pätkää.Tahtoisin olla viimeisen viikon vapailla,mutta vaikeeta tuntuu olevan työnantajalle.Mitkä oikeudet mulla tässä asiassa on?
 
Itse irtisanouduin 2 vuoden määräyskirjasta n. 9 kk jälkeen, muutin ulkomaille (jälkikäteen ajatellen ei olisi kannattanut, vaan hakea virkavapaata). Periaatteessa työnantaja voi vaikeuttaa, mutta yleensä kuulemma ei. Kysy liitosta, jos kuulut.
 
Yritin jo soittaa liittoon,mutta siellä henkilö työmatkalla.Nythän on kyse parista kolmesta päivästä,jotka tahtoisin vapaata ennen uuden homman alkua. =) ei sen pitemmästä ajasta,mutta en saanut työnantajalta ymmärrystä :(
 
Mamseli
Jos asiaa ajattelee pelkästään juridiselta kantilta, määräaikaista työsuhdetta ei voi purkaa, ei millään syyllä. Kuten joku mainitsikin, työnantaja saa kyllä päästää sinut menemään, mutta voi halutessaan riitauttaa asian. Olen itse painiskellut saman asian kanssa, myös sairaalassa ja tuli aikanaan otettua asiasta selvää liitosta. Eli kannattaa kysyä nätisti työnantajalta, josko he suostuvat lopettamaan määräyksen aikaisemmin.
 
Ote työsopimuksestani;"määräaikainen työsopimus voidaan puolin ja toisin irtisanoa noudattaen työehtosopimuksen mukaisia irtisanomisaikoja".Tämä on kunnallinen yleinen työ sopimus.ONkohan irtisanomisaika 2vk vai kuukausi??
 

Yhteistyössä