Sairas lapsi ja outoja oireita... :( *MUOKS* Huomattavan korkea hemoglobiini, onko kellään ollut?

Poika sairastui reilu viikko sitten flunssaan, kuumetta oli myös. Viikonloppuna tuli lisksi silmätulehdus, johon saatiin maanantaina tipat ja antibioottikuuri korvatulehdukseen. Tällöin oli ollut jo kuumettomana 2p. Nyt eilen illalla lämpö taas nousi ( 38.1 ) , kävi tiuhaan pissalla -tai sanoi, että pissattaa, mutta tippa vain tuli. Nyt aamulämpö 38.5 pepusta, ei enää sano pippeliin koskevan, mutta silmä ainakin edelleen tulipunainen ja räkäinenkin vähän vielä. Eiköhän tuo kuuri nyt ole purrut vai miksi kuume tuli takaisin? Pissanäytteeseen aika varattuna kaiken varalta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ElämääniEksynyt:
Joo on meillä lääkäri varattuna 9.40. Jospa siellä jotain selviää.
Kyllä ei kannata mennä lääkäriin. Täällä palstalla vaan kyselet.
Osaatko lukea? Olin varannut jo lääkärin kyllä, mutta kai sitä voi muilta kysyä onko ollut vastaavaa ja mikä sitten lasta vaivannut? Ei ole pakko avata aloitusta, joka ei kiinnosta tai vastata siihen, jos ei ole mitään järkevää sanottavaa.

Muille kiitos asiallisista vastauksista, verikokeen tuloksia odotellaan. Pissa oli puhdas pikatestin mukaan ( joskin ollut rakossa vain n. tunnin ) , mutta kuume edelleen 39 pintaa.
 
Soitin verikokeiden vastauksista.. Crp ilmeisesti normaalin rajoissa, mutta hemoglobiini huomattavasti normaalia korkeampi?? Sanoi lääkärin soittavan huomenna tarkemmin :/ Sanoi kyllä myös, jos yleisvointi jatkuu näin huonona, niin illalla päivystykseen.
 
Mulla
Mulla oli 179 hb. Punainen liha pois ja kaikki missä enemmälti rautaa. Parin kuukauden päästä oli tarkistu ja oli tippunu 164. Joten nyt voisit jo heti jättää kaikki rautapitoiset pois ruokavaliosta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mulla:
Mulla oli 179 hb. Punainen liha pois ja kaikki missä enemmälti rautaa. Parin kuukauden päästä oli tarkistu ja oli tippunu 164. Joten nyt voisit jo heti jättää kaikki rautapitoiset pois ruokavaliosta!
Kyse siis lapsesta. Juurikaan mitään ei ole viikkoon syönyt, että voisko johtua lihasta.
 
mari
Alkuperäinen kirjoittaja ElämääniEksynyt:
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Kuivumisen yhteydessä kai voi tulla tuota korkeaa hemoglobiinia väliaikaisesti. Juoko hän riittävästi?
Yrittänyt olen, mutta eipä se oikeen maistu :( Ja kuumekin haihduttaa jo nestettä. Jospa se sitten johtuis siitä, täytyy yrittää iltapv ja ilta juottaa lasta..
Voi reppanaa. Minkä ikäinen lapsi kysyeessä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ElämääniEksynyt:
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Kuivumisen yhteydessä kai voi tulla tuota korkeaa hemoglobiinia väliaikaisesti. Juoko hän riittävästi?
Yrittänyt olen, mutta eipä se oikeen maistu :( Ja kuumekin haihduttaa jo nestettä. Jospa se sitten johtuis siitä, täytyy yrittää iltapv ja ilta juottaa lasta..
Voi ei. :| Koita nyt juottaa tosiaan, ihan mikä vaan lapsella menee alas, mehu, kaakao, limpsa, vesi.. kunhan saa nestettä menemään. Kuivahan hän on jos ei pissaakaan tule. Aika herkästi menisin kyllä sinne päivystykseen, jos tosiaan vointi ei tuosta kohene yhtään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mari:
Alkuperäinen kirjoittaja ElämääniEksynyt:
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Kuivumisen yhteydessä kai voi tulla tuota korkeaa hemoglobiinia väliaikaisesti. Juoko hän riittävästi?
Yrittänyt olen, mutta eipä se oikeen maistu :( Ja kuumekin haihduttaa jo nestettä. Jospa se sitten johtuis siitä, täytyy yrittää iltapv ja ilta juottaa lasta..
Voi reppanaa. Minkä ikäinen lapsi kysyeessä?
3,5v on poika :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Alkuperäinen kirjoittaja ElämääniEksynyt:
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Kuivumisen yhteydessä kai voi tulla tuota korkeaa hemoglobiinia väliaikaisesti. Juoko hän riittävästi?
Yrittänyt olen, mutta eipä se oikeen maistu :( Ja kuumekin haihduttaa jo nestettä. Jospa se sitten johtuis siitä, täytyy yrittää iltapv ja ilta juottaa lasta..
Voi ei. :| Koita nyt juottaa tosiaan, ihan mikä vaan lapsella menee alas, mehu, kaakao, limpsa, vesi.. kunhan saa nestettä menemään. Kuivahan hän on jos ei pissaakaan tule. Aika herkästi menisin kyllä sinne päivystykseen, jos tosiaan vointi ei tuosta kohene yhtään.
Täytyy yrittää vielä, tänään mennyt nestettä n.2-3dl ja liian vähänhän se on. Seurailen vointia ja illempaa sitten vien kyllä uudelleen, jos ei olo kohene. Sais ees tuon kuumeen laskemaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ElämääniEksynyt:
Täytyy yrittää vielä, tänään mennyt nestettä n.2-3dl ja liian vähänhän se on. Seurailen vointia ja illempaa sitten vien kyllä uudelleen, jos ei olo kohene. Sais ees tuon kuumeen laskemaan.
Normaali nesteen tarve on yli litra ja kuume vielä nostaa tarvetta. Vie tippaan jos et saa juomaan, nestehukka laskee yleisvointia ja hidastaa paranemista.
 

Yhteistyössä