Sairaslomalta töihin?

Olin viime vuonna kaksi kertaa pitkällä sairauslomalla. Katkaisin nilkkani. Olin ensin 10 viikkoa pois, kun palasin ,minulle oli tervetulojuhlat (vitsikkäät) ja kakkua ja pullaa. Olin 3 viikkoa töissä ja jouduin uudelleen saikulle sen nilkan takia ja olin taas 10 viikkoa pois. Palatessani joku sanoi moi. Siis ihan hyvin meni kummallakin kerralla:D
 
Kysyin siksi kun mua ärsyttää meidän työpaikan lynkkaus ilmapiiri, jos joku on saikulla niin se on varmasti vaan siksi että lusmuilee, tämä on yleinen mielipide ja esimieskin on mukan tässä jutussa, asialle kun ei oikeen yksin mitään voi tehdä..
 
"äippä"
Olin viime vuonna kaksi kertaa pitkällä sairauslomalla. Katkaisin nilkkani. Olin ensin 10 viikkoa pois, kun palasin ,minulle oli tervetulojuhlat (vitsikkäät) ja kakkua ja pullaa. Olin 3 viikkoa töissä ja jouduin uudelleen saikulle sen nilkan takia ja olin taas 10 viikkoa pois. Palatessani joku sanoi moi. Siis ihan hyvin meni kummallakin kerralla:D
Murtuiko nilkka? Minulla nyrjähti pahasti. Nyt menny 1,5 viikkoa ja vielä kipeä. Ortopedi sanoi 4-6 viikkoa saikkua. Työsopimus tosin loppuu, mutta toivoisin voivani kysellä sijaisuuksia tammikuun alussa.
 
[QUOTE="äippä";25237565]Murtuiko nilkka? Minulla nyrjähti pahasti. Nyt menny 1,5 viikkoa ja vielä kipeä. Ortopedi sanoi 4-6 viikkoa saikkua. Työsopimus tosin loppuu, mutta toivoisin voivani kysellä sijaisuuksia tammikuun alussa.[/QUOTE]Joo, murtui. Sattui töissä vielä, joten ehkä mua siksi lellittiin ekalla kerralla palatessani, toisella kertaa säälipisteet oli jo käytetty :)
 
[QUOTE="äippä";25237589]Mietin vaan että kauan kestää kun nilkka on työkunnossa..? Ettei sitten tule takapakkia. Onneks on lujat luut ja hurjasta ilmalennosta huolimatta ei murtunu. Vapaa-ajalla sattui rapuissa.[/QUOTE]Työkaverini teki samanlaisen keikauksen viime vuonna, hänellä oli varmaan kolme neljä kuukautta aika hankalaa, sairauslomalla oli 4-5 viikkoa. Nyt kutakuinkin kunnossa. Hänelle sanottiin, että ehkä vamma olisi ollut nopeammin paraneva, jos olisi luita murtunut. En sitten tiedä, ei sekään kivaa ollut, kun murtui. Pikaista paranemista sinulle! Ota varovasti, mutta koita liikuttaa nilkkaa paljon. Oletko fysioterapiaa sille saamassa?
 
"äippä"
Työkaverini teki samanlaisen keikauksen viime vuonna, hänellä oli varmaan kolme neljä kuukautta aika hankalaa, sairauslomalla oli 4-5 viikkoa. Nyt kutakuinkin kunnossa. Hänelle sanottiin, että ehkä vamma olisi ollut nopeammin paraneva, jos olisi luita murtunut. En sitten tiedä, ei sekään kivaa ollut, kun murtui. Pikaista paranemista sinulle! Ota varovasti, mutta koita liikuttaa nilkkaa paljon. Oletko fysioterapiaa sille saamassa?
Ei ortopedi puhunut mitää fysioterapiasta, enkä älynnyt edes kysyä. Tulot vaan tippuu jos joudun olemaan työttömänä kauan tammikuussa. Kelan sairauspäiväraha ei vissiin ole kovin häävi. Joten tammihelmikuussa on tosi tiukkaa.
 
[QUOTE="äippä";25237700]Ei ortopedi puhunut mitää fysioterapiasta, enkä älynnyt edes kysyä. Tulot vaan tippuu jos joudun olemaan työttömänä kauan tammikuussa. Kelan sairauspäiväraha ei vissiin ole kovin häävi. Joten tammihelmikuussa on tosi tiukkaa.[/QUOTE]Aika pian kai sitä tippuu päivärahoille. Työtapaturmassa oli pitempi aika palkallista. Onko sinulla jostain vakuutuksesta apua?
 
ttppii
[QUOTE="äippä";25237589]Mietin vaan että kauan kestää kun nilkka on työkunnossa..? Ettei sitten tule takapakkia. Onneks on lujat luut ja hurjasta ilmalennosta huolimatta ei murtunu. Vapaa-ajalla sattui rapuissa.[/QUOTE]

No riippuu tasan siitä työstä. Jos on 100% tietokoneen edessä oleva istuva toimistotyö, ei välttämättä tarvitse sairaslomaa yhtään jos kipu ei ole niin pahaa, että haittaa. Ei se jalka vaikka olisi paketissa sellaista työtä haittaa.
Jos on ammattina balettitanssija, niin voi mennä pitkään ennekuin töihin pääsee.
 
"äippä"
Aika pian kai sitä tippuu päivärahoille. Työtapaturmassa oli pitempi aika palkallista. Onko sinulla jostain vakuutuksesta apua?
Miulla on sairaus ja henkivakuutus. Pitääkin ottaa selvää saanko mitään. Jos nilkka ei kestä tammikuussa töihin mennä, niin haen liitolta työttömyyspäivärahaa, se on varmasti isompi kuin kelan sairauspäiväraha. Olen sijainen ja lomat on pakko ottaa rahana kun on 3 huollettavaa. Tämä "loma" tuli kyllä tarpeeseen, mutten kyllä ihan tälläistä lomaa suunnitellut.
 
"vieras"
Mä olen ollut melkein koko syksyn saikulla polven takia. Kierukka repesi, jouduin odottamaan 3 kk ennen kuin pääsin tähystykseen. Työkuntoinen en ollut, koska polveen koski kävellessä ja hoitotyötä tekevänä kävelyä ei oikein voi välttää. Operaation jälkeen polvi ei lähtenytkään paranemaan kunnolla, joten olin ensin kuukauden saikulla ja sen päälle vielä 2 viikkoa.

Ihan hyvin muhun suhtauduttiin koko ajan, näkihän työkaverit kun yritin sinnitellä alkuun töissä, kuinka paljon mua koski. Olivat sitten iloisia kun kykenin taas töihin, kyselivät kuinka jaksan, tarjoutuivat mun puolesta tekemään jotain jne. Itse en halua, että muut tekevät ylimääräistä mun takia, joten kiitin aina kauniisti ja sanoin pystyväni kyllä itsekin. Muutenhan en olisi töissä. Mulla on kivat työkaverit :)
 
"äippä"
No riippuu tasan siitä työstä. Jos on 100% tietokoneen edessä oleva istuva toimistotyö, ei välttämättä tarvitse sairaslomaa yhtään jos kipu ei ole niin pahaa, että haittaa. Ei se jalka vaikka olisi paketissa sellaista työtä haittaa.
Jos on ammattina balettitanssija, niin voi mennä pitkään ennekuin töihin pääsee.
Hoitoalalla, joten jaloilla teen työtä.
 

Yhteistyössä