saksalaiset suklaavanukkaat raskausaikana

  • Viestiketjun aloittaja tahtoo
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kiilis:
Saksassa on ihan samalla tavalla tapana pastöroida maitotuotteet kuin Suomessa... sitä ei vaan ole tapana niissä tuoteselosteissa mainita.
Vähän aiheesta sivuun mutta olen miettinyt että onko esim. Danonen jugurtit tehty pastöroidusta maidosta kun sitä pastörointia ei mainita? Tosin olen niitä kyllä syönyt kaikesta huolimatta
 
Alkuperäinen kirjoittaja kiilis:
Saksassa on ihan samalla tavalla tapana pastöroida maitotuotteet kuin Suomessa... sitä ei vaan ole tapana niissä tuoteselosteissa mainita.
ai meneekö niillä kans niinko suomessa. Kun suomessahan se on pakollista.
Norjassahan kaksospojat just kuoli masuun kun äiti söi pastöroimatonta juustoa.

Olis kyllä hyvä kun se kirjotettaisi siihen aina
 
jep
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kiilis:
Saksassa on ihan samalla tavalla tapana pastöroida maitotuotteet kuin Suomessa... sitä ei vaan ole tapana niissä tuoteselosteissa mainita.
Vähän aiheesta sivuun mutta olen miettinyt että onko esim. Danonen jugurtit tehty pastöroidusta maidosta kun sitä pastörointia ei mainita? Tosin olen niitä kyllä syönyt kaikesta huolimatta
kyllä kaikki suomessa tehdyt ainakin on pastöroitu ja tietääkseni myös suomessa myytävät tuotteet pitää olla pastöroituja!!
 
kiilis
Alkuperäinen kirjoittaja I-ha-na:
Alkuperäinen kirjoittaja kiilis:
Saksassa on ihan samalla tavalla tapana pastöroida maitotuotteet kuin Suomessa... sitä ei vaan ole tapana niissä tuoteselosteissa mainita.
ai meneekö niillä kans niinko suomessa. Kun suomessahan se on pakollista.
Norjassahan kaksospojat just kuoli masuun kun äiti söi pastöroimatonta juustoa.

Olis kyllä hyvä kun se kirjotettaisi siihen aina
Juustoissa on hiukka eri juttu, varsinkin joissain perinteisissä juustoissa... joku appenzeller tehdään pastöroimattomaan maitoon, samoin grana padano (muistaakseni ) . Mutta nuo saksalaiset jogurtit, jäätelöt ja semmoiset on ihan ok. En tiiä, että miksi ei laiteta sitä sinne tuoteselosteeseen, ehkä se on siellä sitten itsestään selvyys, että ne käsitellään.
 

Yhteistyössä