Saksanmetsästysterrieri

  • Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti
Tyytyväinen sakun omistaja
Meidän perheessä on ollut ensimmäinen saksanmetsästysterrieri jo 8 vuotta ja on mielestäni sekä paras koti- että metsästyskoira, mitä olen tavannut. Olen ollut koko ikäni (melkein 50 vuotta) koirien kanssa tekemisissä ja sakuni on ollut aivan mahtava tapaus. Vaatii kyllä määrätietoisen, mutta "hellän" otteen kasvatusvaiheessa ja sen metsästysviettiä ei kannata ainakaan yrittää poistaa, niin saa kyllä sekä erinomaisen metsästys- että kotikoiran. Etsin parhaillaan uutta sakun pentua kasvamaan oman sakuni rinnalle, jotta voin jatkaa yhteisiä hetkiä tämän erinomaisen rodun kanssa.
 
on
Mielestäni lausahdus "me olemme kovia lenkkeilemään" ei riitä aktiivisen koiran tarpeiden tyydytykseen. Metsästyskoira on tehty metsästämään, sen vaistoja ei saa aktivoitua (ja samalla sammutettua) lenkittämällä. Sinänsä on se ja sama paljonko koiraa lenkitetään, jos se ei saa käyttää päänuppiaan luontaisiin taipumuksiinsa.
Miksi kaikki ei ole näin viisaita?
Täyttä asiaa
 
SAKU RULES
Kaikki No life ja muut tuule tänne puhumaan paskaa Sakuista vaikka heillä ei ole mitään tietoa niistä oikeasti, Jos haluatte saada oikeaa tietoa SAKU:ista käykää tuolla http://www.saksanmetsastysterrierit.org/tietoa.htm
 
"Milla"
Juuh, eli kaverini on ottamassa sakun seurakoiraksi pieneen ja ahtaaseen omakotitaloon kolmen pikkusiskonsa(joista kaksi kamalia rasavillejä), äitinsä ja isänsä luokse. Talo on tosiaan pieni, ei isoa aidattua pihaa, vanhemmat paljon töissä, pienimmät lapset hoidossa eli koira olisi pelkästään kaverini ja vanhimman pikkusiskon vastuulla... Mutta kaverini on lukiossa eli hänellä ei ole aikaa opettaa koiralle tapoja joten koira olisi ala-asteikäisen tytön vastuulla. sen lisäksi talossa on 4 kissaa, joista 1 on huononäköinen ja 1 arka ja 1 vihainen... Ei kokemusta koirista ja koiran vanhemmat ovat kunnon metsästäjiä eli eiköihän vietti tule vahvana... Ei taida olla ihan oikea koira siihen taloon?
 
esa.j.jarvien@hotmail.com
[QUOTE="Perttu";24626009]Meillä oli pari sakua jokin aika sitten. Jäi melko erikoinen käsitys kyseisestä rodusta kokeilun yhteydessä kun se metsästysvietti ei lähtenyt millään vaikka kuinka potki. Siinä vaiheessa tilanne alkoi olemaan melko kriittinen kun koira ei lopettanut jatkuvaa räksytystä kerrostalo asunnossani ja piti sitten lopussa viedä piikille. Paksut hanskat ja junioreitten pesäpallomaila auttoi koulutus tilanteissa vain hetkellisesti. En kyllä suosittelisi tätä rotua ensikertalaiselle[/QUOTE]





Älä koskaan missään tapauksessa ota itsellesi koiraa. Karmeaa tekstiä onnellisena sakun omistaja on tuo kirjoituksesi.
 
Hohhoijaa...Olipa koira mikä tahansa, ihan MIKÄ TAHANSA. Sen saa pilattua jos sitä ei osata kouluttaa, husky/saksanpaimenkoiran ja snautserin omistajana tiedän mistä puhun. Kaikista koirista saa myös mahtavia, fiksuja ja uskollisia perheen jäseniä OIKEILLA koulutusmetodeilla.
Tarvitaan aikaa, aikaa ja aikaa, sekä kärsivällisyyttä ja kekseliäisyyttä. Ja pitkäpinna.
 
Jagdterrier
Itelläni on 1v 4kk vanha saksanmetsästysterrieri, rauhallinen sisätiloissa ja jos yksin jättää nii tekee kotona tuhojansa, mutta kyllähän senki opettamalla pois koirasta saa, kun hommaa sille leluja ja luita mitä saa retuuttaa mielensä mukaan. Vaikeita tapauksia omalla sakulla on että kun toinen koira yrittää isotella tai muuten vain murajaa nii oma terrieri vastaa heti " haasteeseen" ja sit se on ollukki toisen koiran menoa. Menen kyllä aika nopeasti riidan väliin mutta mun koira ei unohda millään sitä toista koiraa ja haluais mennä takasi tappeleen ja ehkä jopa halua olisi tappaa toinen koira. Onneksi näitä tapauksia sattuu tosi harvoin joten aika huoletta saa mennä koirapuistoon. ja se myös on jännä että mun koira kiihtyy ja on heti menossa päälle kun näkee chihuahua:n :DD tai jackrusselinterrierin <-- noissa kahdessa rodussa on jotain mikä laukaisee sen kiihtymyksen /: muuten erittäin mahtavia koiria.
 
"misse"
Tunti sitten hyökkäsi saksanmetsästysterrieri 6v koiravanhuksemme cotton-tyttö 14v kimppuun. Oli karannut jollain opilla läheisestä pihasta lieka perässään ja tullut pihaamme. Oma koiramme oli vapaana ja kun menin katsomaan meteliä pihalle, niin vieras koira oli koiramme kurkussa kiinni. Ei irroittanut millään opilla purentaotettaan ja vasta taistelujen kautta sain koiramme irti sen hampaista. Koiramme pelastui, mutta olisi voinut käydä pahemminkin. SIIS: en ikimaailmassa suosittele tuota rotua taajamistoon. UNOHDA saku ja etsi jokin muu rotu.
 
"sdfsdf"
Entinen mieheni harrasti luolamaetsästystä, ja hommasi toisen terrierimme kaveriksi sakun. Silloin rakastuin kyllä rotuun! Oli ihan uskomattoman ihana koira, kun johdonmukaisesti ja hellästi koulutti, niin saku kyllä teki ihan mitä tahansa siltä vain pyysikin. En usko, että tämän rodun kanssa voi käyttää minkäänlaisia väkivaltaan pohjautuvia metodeja korkean kipukynnyksen vuoksi, mutta kun kunnioituksen ansaitsee, niin saksanmetsästysterrieri on mitä uskollisin ja kuuliaisin kumppani. Sittemmin erosimme miehen kanssa, ja jouduin jättämään tämän ihanan pienen ja uskollisen herran. Mutta rakkaus rotuun on säilynyt. Harmi, etten itse harrasta metsästystä, muuten meillä kyllä olisi oma saku.
 
Sakujen omistaja
Elkää puhuku p:ä!
Jos koira puree syyttä suotta, niin koira pitää lopettaa.
Niin ja se tärkein, että ennen kuin jalostatte, niin nämä pitää olla kunnossa.
Minun koirani on lasten kanssa alla päällä ja sylikkäin ja tykkäävät.
Luolalla supi, kettu ja mäyrä, niin eivät enää tykkää.

Eli huippu rotu, josta pitää ensin vähän tietää jotakin.
Ja se tärkein, että päät pitää olla kunnossa.
 
"timppa"
Voisitteko kertoa että missä iässä sakulle pitää olla määrätietoinen mulla on noin reilu 2 kuukautinen uros noin3kuukautta ja ei oikein kokemusta ja mulla on lapsia
 
"soona"
Meillä on tällä hetkellä kaksi sakua uros ja narttu. Mahtavia koiria kerrassaan! Pääsevät joka viikonloppu vähintään kaksi kertaa metällä. Uros on niin jämerä että luolasta ei tulla ennen kuin on eläin varmasti silputta ihan pieniksi paloiksi. Jäärä kun mikä! Mutta lapsia rakastaa ihan yli kaiken. Meillä on poika peitelly uroksen sänkyyn ja laittanu pehmolelut ratsastamaan koiralle niin koira ei kiinnostanut. Tyytyväisenä meni leikkiin mukaan. Narttu taas on hieman herkempi mutta lapsirakas myös. Poikaa suojellu pienestä pitäen. Hyvä rotu kun oikein kasvattaa! Ei meillä ole tarvinnu koiria riepotella/potkia, hyvä auktoriteetti riittää. Suosittelen jos käyt metällä koiran kanssa ?
 
vierailija
Meillä on 3 sakua..hyvin on määrätietoisesti kasvatettava ja saa uskollisen ja luotettavan mettäkaverin ja meillä ovat ihan sisällä perhekoirina kun ei olla mettällä. Hyvin pärjää lasten ja vieraiden kanssa. En kuitenkaan suosittele jos ei metsästystä harrasta. Meillä ovat 3, 12 ja 16 vuotiaat ja varmasti nuorimmalta pennutuksessa jää perheeseen pentu tai parikin. Mutta ei siis vain pelkkä kaupunki tai seurakoira..todellakaan.
 
vierailija
Itelläni on 1v 4kk vanha saksanmetsästysterrieri, rauhallinen sisätiloissa ja jos yksin jättää nii tekee kotona tuhojansa, mutta kyllähän senki opettamalla pois koirasta saa, kun hommaa sille leluja ja luita mitä saa retuuttaa mielensä mukaan. Vaikeita tapauksia omalla sakulla on että kun toinen koira yrittää isotella tai muuten vain murajaa nii oma terrieri vastaa heti " haasteeseen" ja sit se on ollukki toisen koiran menoa. Menen kyllä aika nopeasti riidan väliin mutta mun koira ei unohda millään sitä toista koiraa ja haluais mennä takasi tappeleen ja ehkä jopa halua olisi tappaa toinen koira. Onneksi näitä tapauksia sattuu tosi harvoin joten aika huoletta saa mennä koirapuistoon. ja se myös on jännä että mun koira kiihtyy ja on heti menossa päälle kun näkee chihuahua:n D tai jackrusselinterrierin <-- noissa kahdessa rodussa on jotain mikä laukaisee sen kiihtymyksen /: muuten erittäin mahtavia koiria.
tällaisen koiran kanssa ei MISSÄÄN NIMESSÄ koirapuistoon, tästä onkin jo vuosia ehkä jotain pahempaa jo käynyt.. tällaisten lahopää omistajien takia en koirapuistoissa käy
”Tää meidän pena on niin kiltti” ja sit ollaankin jo toisen kurkussa kiinni
 

Yhteistyössä