Sanokaa,ettei tää ole hometta!!! KUVA

  • Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti
jadal
no saan onneksi kummisedän vilkaisemaan, niin saa vähän ammattilaisen näkökulmaa.
Ei vaan jaksais alkuviikkoon odottaa, pitäis saada tietää nythetipaikalla mitä se on :rolleyes:
 
metsänpeitto
[QUOTE="KiiajaVille";21888698]Yksi hyvä paikka kans mistä saa todella hyvää apua ja neuvoa on Aste Ry - Etusivu tuolla.

Mutta, musta tuo näyttää selkeästi homeelta.
Tuttava joka juuri tappelee home talon kanssa sanoi, että heille homeammattilaiset olivat sanoneet että kuiva home on sitä kaikista pahinta ja tuo mustapilkullinen on sädesientä.
Lähtisin kyllä hyvin äkkiä katselemaan uutta asuntoa.[/QUOTE]

No en kyllä lähtis diagnosoimaan tuota sädesieneksi noiden kuvien perusteella.
 
Ja meidän vuokraisäntä ei tee homeelle mitään jos sitä löytyy enemmänkin. Se on asunnonvaihto edessä, jos tuo koko seinä on ton näköinen.
Tähän on kyllä sanottava, että olen onnellinen puolestanne, että kyseessä on ns. vain vuokra-asunto!

Jotenkin kuulostaa mun korvaan tosi oudolta, että vuokraisännällä ei olisi mitään velvollisuuksia tehdä asialle mitään. Mun mielestä sen pitäis jotenkin olla laissa, että asunnonomistajalla olisi tuollaisessa tapauksessa täys vastuu..
 
jadal
nostan tätä aamuista ketjua, en kyllä oikeestaan tiiä itsekään miksi.
Omassa päässä vaan pyörii.

Mies tunnisti tuon samantien homeeksi. ei vaan ole ollut niin innokas sitä tutkimaan.
nyt on sit erimielisyyttä siitä mitä tehdään.
 
jadal
[QUOTE="vieras";21893713]Etteks te voi tilata jotain ottaan tuosta näytteen? Tuskin se pelkällä katsomisella miksikään muuttuu.[/QUOTE]

terveystarkastaja on tulossa kuukauden päästä, mutta se ei kuulema pysty ottamaan mitään homenäytteitä, vain mittaa pintakosteuden.
 
jadal
[QUOTE="vieras";21893734]Entäs joku sertifikoitu kosteusmittaaja?[/QUOTE]

siitä taas on miehen kanssa erimielisyyttä.
mies on sitä mieltä, että annetaan olla ja katsellaan jos sattuu sopiva asunto löytymään.
 
..
Mun mielestä tuo näyttää siltä, että jos laudasta höylällä vetäisi pinnan pois, niin alta tulisi ihan terve, kova ja puhdas puu. En alkaisi noiden kuvien perusteella hysterisoimaan, mutta tokihan se kannattaa tutkia, ettei pinnan alla ole mitään laajempaa.
 

Yhteistyössä