Sanokaa olenko hullu ja selviänkö tästä asuntolainasta?

  • Viestiketjun aloittaja uuden elämän alussa
  • Ensimmäinen viesti
a lkup
Kuten sanoin, tää on vielä jossittelua sitä lainalupausta myöden. Takaajia saan kaksi, näillä näkymin, omaa rahaa ei ole laittaa. Toisella takaajista sen verran omaisuutta että pystyisi yksikin takaamaan, ja on tähän halukas, mutta mieluummin kaksi takaajaa... Olen siis tässä tehnyt laskelmia joka suuntaan ja laittanut hakemusanomukset menemään... Katsotaan kuinka käy. Ja kuten sanoin jo ekassa viestissä, noi arviot on VAIN nettilaskurien arvioita, ei lupauksia!
 
"nainen"
No kai sä sen lyhennyksen määrät tiedät tarkkaan, koska sen voi laskea laskurilla. Paljonko se olisi nykyisellä korkotasolla +1% marginaalit (pankit antaa max 25v lainan nykyään)?

Onko tuo vaikka 700e + vesi + lämmitys + kaikki asumismenot max 40% sun nettotuloista?
 
a lkup
Noi lyhennysmäärätkin mä jo sanoin mitä se laskurien mukaan olisi. Paras "tarjous" varmaan, jos laskuria on uskominen, tulisi danske bankilta. Sekin selviää sitten kun pääsen neuvottelemaan.
 
EL_HALAPENJO
Lainaa ei kannata ottaa enemmän kuin kolmen vuoden bruttotulojesi verran.
Asuinkustannusten (lainanhoitomenot, sähkö, vastike ym.) tulisi olla enintään 40 % kuukausituloistasi (netto).
 
a lkup
[QUOTE="jaaha";30121896]140 000 ja tulot 2800 ei kuulosta pahalta, kunhan ne tulot pysyy...[/QUOTE]

No jos en potkuja saa niin sitten.. Mutta ainakin kuulun liittoon.

Ja toi 140 000 on todella yläkanttiin, mä en oo edes selvittänyt vielä että paljonko kannattaa tarjota talosta... Mä tarvin arviolta 25 000 "ilmaa" siihen anomukseen, mahdollista remonttia varten, ja kuten sanottu, kaikkea ei tarvitse nostaa, sikäli kun mitään lainaa edes mistään saan...
 
Wierras
Et vielä kommentoinut kysymykseeni, että mitä tarkoittaa Kelan laskemat.

Oletan siis että lasket tuloiksesi myös mahdolliset perhepoliittiset lisät sekä mahdolliset elatusmaksut? Pankki ei niitä huomioi, vaan heitä kiinnostaa paljon saat kuussa käteen palkkaa. Siis nettopalkkaa, verojen ja muiden vähennysten jälkeen jäävää osuutta.

Pankit eivät nykyään anna lainaa ellei ole sitä omarahoitusosuutta ihan rahana. Kannattaa siis miettiä irtoisiko laina helpommin jos saisit takaajilta lainaksi 20% asunnon hinnasta. Tehkää velkakirja jossa korkona 0% niin ei tule ongelmia verottajankaan kannalta.

Tsemppiä :)
 
a lkup
En laske tuloiksi lapsilisiä, vaan tuolla tarkoitin sitä minkä perusteella kela laski sairauspäivärahan työnantajan maksamista palkoista. Tuohon tulee siis lisäksi vielä lapsilisä 3 lapsesta yksinhuoltajakorotuksella. Tässä olen maininnut vain ja ainoastaan työstäni ansaitsemat tulot
 
nojaa
En laske tuloiksi lapsilisiä, vaan tuolla tarkoitin sitä minkä perusteella kela laski sairauspäivärahan työnantajan maksamista palkoista. Tuohon tulee siis lisäksi vielä lapsilisä 3 lapsesta yksinhuoltajakorotuksella. Tässä olen maininnut vain ja ainoastaan työstäni ansaitsemat tulot
Tätä asiaa on mielestäni täysin turhaa palstalla pohtia. Tienaat mitä tienaat ja Kelasta loput ;)
Pankki tekee ratkaisunsa, siihen ei meidän pähkäilemiset tai mielipiteet auta.
 
vierras
[QUOTE="vadelma";30121943]Onko talo kuntotarkastettu luotettavalta taholta?muusta en olisi huolissani,mutta älä osta paskaa,Se tulee kalliiksi.[/QUOTE]

Samaa meinasin juuri kirjoittaa...

Jos talo on oikeasti hyvässä kunnossa ja mitään yllätyksiä ei tule sen kuntoon liittyen, niin varmasti selviät tuosta lainasta.

Kannattaa varmaan maksaa homekoirat nuuhkimaan se talo mihin olet päätymässä. Saattavat maksaa itsensä takaisin moninkertaisesti...
 
Raskaana
Noi lyhennysmäärätkin mä jo sanoin mitä se laskurien mukaan olisi. Paras "tarjous" varmaan, jos laskuria on uskominen, tulisi danske bankilta. Sekin selviää sitten kun pääsen neuvottelemaan.
Danske bank ottaa hirveät maksut joka kuukausi lyhennyksen yhteydessä. Pari vuotta sitten muistaakseni 5 euroa eli tuskin on halvin. Lue tarkkaan ne tarjoukset!
 

Yhteistyössä