Sanokaa onko järkevä ostaa vauvalle?

  • Viestiketjun aloittaja siiri
  • Ensimmäinen viesti
siiri
Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Alkuperäinen kirjoittaja siiri:
Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Ostaisin mielummin paksuhkon fleece- tms. haalarin ja pienemmän! Vastasyntynyt hukkuu tuohon 62cm.

Meidän vauva syntyi joulukuun alussa ja hukkuu edelleen 56cm toppikseen.. :whistle:
Minkä kokonen vauva oli syntyissään?
Siskon puolivuotiaski mahtu vielä 56 haalariin ja meidän edelliselle se oli parissa viikossa pieni.
50,5cm ja 3370g. =)

Missäpäin asutte? Tarviiko maaliskuussa enää paljoo toppista?
Oulunseudulla. Ja se riippu ihan tarviiko vai ei. Voi olla et ei tarvi mut voi olla et tarvii.
Mietinki sitä et lindexillä näin sellaisen kivan vanupuvun,et ostaisin jonku sellasen ja kaukalopussin. Se vaan et jos ostaa toppapuvun niin se pitäi hommata jo nyt ku sitten ei varmaan enään mistään saa.
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja siiri:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En ostais itse enää toppahaalaria, koska lapsi syntyy noin myöhään talvella (jos syntyy täysiaikaisena). Ulkoilemisen voi aloittaa kuitenkin aloittaa vasta huhtikuussa, silloin ei enää toppahaalaria tarvi. Asun kylläkin etelässä, jos asut pohjoisessa, silloin voi tarvita.
Asutaan Oulun seudulla ja tuollon voi olla vielä todella kylmä.
No sitä suuremmalla syyllä et voi viedä sitä heti ulos. Talvivauvan muutenkin vasta kaks viikkosena ja ihan kylmään ilmaan (-10) et silloinkaan.

Oikeesti sinne fleece-haalarin alle voi laittaa vaatetta ja äitiyspakkauksen makuupussi on hyvä lisälämmike vaunuissa. Vaunuihin ei kuitenkaan tuule ja siellä on aina lämpimämpi kuin vain ulkona.

Mut ihan kuin vaan tahdot. Itse totesin, että jopa helmikuussa syntyneelle toppis oli ekana talvena turha.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Mun vauva synty viime helmikuussa ja tällä tiedolla en enää ostas sille toppista lainkaan. :) Ostasin jonku 56 cm fleece puvun. Ota huomioon, et alkuun ette saa mennä pihalle lainkaan ja sittenkin vain lyhyitä aikoja. Toi fleece puku on riittävä, alle vähän vaatetta ja vaunuun makuupussi päälle. Kaukaloonkin voi laittaa peiton päälle, jos auto ei ole lämmin.
se niin riippu missä päin suomea asuu.. ja keväästä. Meillä tää tyttö synty nyt joulukuussa ja esikolta jäähy elloksen 56cm puku käytössä (sytyissään oli 50cm) on vielä pikkasen reilu=juuri sopiva, tuskin menee koko talvea, mut sit ostan fliisipuvun tai kirppikseltä jonku puvun jos on viel kovia pakkasia.
 
ostaisin ehkä 62 senttisen. Meillä on tuo Elloksen puku, ja esikoinen syntyi 53 senttiä pitkänä tammikuussa. 62-senttinen puku mahtui koko talven. Jos sulla on isompia lapsia (en jaksa selata, sori), jotka ovat syntyneet alle 50 senttiä pitkinä, tilaisin ehkä kuitenkin 56-senttisen.
 
mä mietin et sinuna ostasin kaukalopussin (menee koko kevään ja viel syksyllä), sit fliisipuvun (tai toppiksen).
Meil mennään nyt tuolla elloksen toppiksella + kaukalopussilla (alle en enään laita villavaatteita). sit näil näkymin siirrytään fliisipukuun ja kaukalopussiin/makuupussiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja siiri:
Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Alkuperäinen kirjoittaja siiri:
Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Ostaisin mielummin paksuhkon fleece- tms. haalarin ja pienemmän! Vastasyntynyt hukkuu tuohon 62cm.

Meidän vauva syntyi joulukuun alussa ja hukkuu edelleen 56cm toppikseen.. :whistle:
Minkä kokonen vauva oli syntyissään?
Siskon puolivuotiaski mahtu vielä 56 haalariin ja meidän edelliselle se oli parissa viikossa pieni.
50,5cm ja 3370g. =)

Missäpäin asutte? Tarviiko maaliskuussa enää paljoo toppista?
Oulunseudulla. Ja se riippu ihan tarviiko vai ei. Voi olla et ei tarvi mut voi olla et tarvii.
Mietinki sitä et lindexillä näin sellaisen kivan vanupuvun,et ostaisin jonku sellasen ja kaukalopussin. Se vaan et jos ostaa toppapuvun niin se pitäi hommata jo nyt ku sitten ei varmaan enään mistään saa.
Näin tekisin! =)
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Mut ihan kuin vaan tahdot. Itse totesin, että jopa helmikuussa syntyneelle toppis oli ekana talvena turha.
Mulla syntyi lapsi taas huhtikuun lopussa ja en nyt nähnyt toppapukua tarpeettomana ostoksena. Meillä ei ostettu mitään toppapussia - se olisi ollut ihan turhaa...
en mäkään ostanu ennen ku tälle tokalle talvelle. Ekana talvena mulla oli se toppahaalari ja äitiyspakkauksen makuupussi, keväällä ostin fleece haalarin, koska toppis oli pääsiäisestä eteenpäin auttamatta liian kuuma, vaikka ei ollu makuupussia vaunuissa. Tosin meidän vaunujen koppa on itsessään lämpöpussi (duolift).

Mut toi toppis oli kokoa 56 ja vielä toukokuussakin (helmikuussa syntyneelle) se ois ollu liian iso, kun kokeilin. =)
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Mut ihan kuin vaan tahdot. Itse totesin, että jopa helmikuussa syntyneelle toppis oli ekana talvena turha.
Mulla syntyi lapsi taas huhtikuun lopussa ja en nyt nähnyt toppapukua tarpeettomana ostoksena. Meillä ei ostettu mitään toppapussia - se olisi ollut ihan turhaa...
en mäkään ostanu ennen ku tälle tokalle talvelle. Ekana talvena mulla oli se toppahaalari ja äitiyspakkauksen makuupussi, keväällä ostin fleece haalarin, koska toppis oli pääsiäisestä eteenpäin auttamatta liian kuuma, vaikka ei ollu makuupussia vaunuissa. Tosin meidän vaunujen koppa on itsessään lämpöpussi (duolift).

Mut toi toppis oli kokoa 56 ja vielä toukokuussakin (helmikuussa syntyneelle) se ois ollu liian iso, kun kokeilin. =)
Lisään, et tokalle talvelle ostin Eisbärchenin makuupussin vaunuihin. :) Koska nyt ei ole enää sitä koppaa käytössä ja nämä pakkaset on olleet mitä on. Syksyn nukkui äp-makuupussissa, mutta nyt on talja + tuo Eisbärchen (plus villahaalari ja toppis) ja pihalla tarkenee tälläkin hetkellä. :) (toki myös harso keuhkoja varten)
 
e
En ostais mitään toppapukua. Meillä oli äitiyspakkauksen vanupuku tai villapuku ja makuupussi vaunuissa ja hyvin tarkeni. Autossa oli turvakaukalopussi. Helpompi laittaa noihin kun toppapukuun.
 
x
Jos kysymys oli että onko järkevää ostaa, niin vastaus on EI. Ap:llä on vanha äp:n haalari olemassa, ja mitä väliä sillä haalarin kuosilla oikeasti on?? Todennäköisesti et edes tarvitse koko haalaria, joten en ymmärrä miksi et pärjäisi sillä varalla olevalla vanhalla haalarilla.
 
siiri
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Jos kysymys oli että onko järkevää ostaa, niin vastaus on EI. Ap:llä on vanha äp:n haalari olemassa, ja mitä väliä sillä haalarin kuosilla oikeasti on?? Todennäköisesti et edes tarvitse koko haalaria, joten en ymmärrä miksi et pärjäisi sillä varalla olevalla vanhalla haalarilla.
No se on kokoa 80 ;)
 
kirppu
Alkuperäinen kirjoittaja e:
En ostais mitään toppapukua. Meillä oli äitiyspakkauksen vanupuku tai villapuku ja makuupussi vaunuissa ja hyvin tarkeni. Autossa oli turvakaukalopussi. Helpompi laittaa noihin kun toppapukuun.

Nyt onkin paljon kylmempää kuin edellisinä vuosina!!! myös maaliskuussa!!!
 
x
Alkuperäinen kirjoittaja siiri:
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Jos kysymys oli että onko järkevää ostaa, niin vastaus on EI. Ap:llä on vanha äp:n haalari olemassa, ja mitä väliä sillä haalarin kuosilla oikeasti on?? Todennäköisesti et edes tarvitse koko haalaria, joten en ymmärrä miksi et pärjäisi sillä varalla olevalla vanhalla haalarilla.
No se on kokoa 80 ;)
So? Hihoja ja lahkeita voi solmia lyhyemmiksi, ja paremminhan ne kädet jalat ovat suojassa kun ovat hihojen ja lahkeiden sisällä. Ja helppo pukea kun ei kinnaa. Itse en kokenut haalarin reilua kokoa koskaan ongelmaksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Alkuperäinen kirjoittaja siiri:
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Jos kysymys oli että onko järkevää ostaa, niin vastaus on EI. Ap:llä on vanha äp:n haalari olemassa, ja mitä väliä sillä haalarin kuosilla oikeasti on?? Todennäköisesti et edes tarvitse koko haalaria, joten en ymmärrä miksi et pärjäisi sillä varalla olevalla vanhalla haalarilla.
No se on kokoa 80 ;)
So? Hihoja ja lahkeita voi solmia lyhyemmiksi, ja paremminhan ne kädet jalat ovat suojassa kun ovat hihojen ja lahkeiden sisällä. Ja helppo pukea kun ei kinnaa. Itse en kokenut haalarin reilua kokoa koskaan ongelmaksi.
Kyllä se on ongelma jos täytyy lasta kaukalossa kuljettaa, koko puku jää ihan rullalle, eikä kaukalo ole enää turvallinen, koska vaatteet estävät hihnojen kirityksen.
 
B) Kiitos ap.lle vinkistä.
Kiva puku jos itsekkin tilaisin tuon.
Meille syntyy myös maaliskuussa vauva ja ostan toppapuvun. Minä en kauheen käteväksi kokenu sitä pussia. Mieluummin tuon haalarin. Ja kaikki muut meidän vauvalla jo onki valmiina edellisiltä et jos edes puvun ostais uuden.
Ja mä en usko et nyt maaliskuussa tarkenis ihan pelkästään vanupuvulla. Ja ennemmin yks toppapuku päälle ku monta kerrosta vaatetta.
 
siiri
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Alkuperäinen kirjoittaja siiri:
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Jos kysymys oli että onko järkevää ostaa, niin vastaus on EI. Ap:llä on vanha äp:n haalari olemassa, ja mitä väliä sillä haalarin kuosilla oikeasti on?? Todennäköisesti et edes tarvitse koko haalaria, joten en ymmärrä miksi et pärjäisi sillä varalla olevalla vanhalla haalarilla.
No se on kokoa 80 ;)
So? Hihoja ja lahkeita voi solmia lyhyemmiksi, ja paremminhan ne kädet jalat ovat suojassa kun ovat hihojen ja lahkeiden sisällä. Ja helppo pukea kun ei kinnaa. Itse en kokenut haalarin reilua kokoa koskaan ongelmaksi.
No parikymppiä sinne tänne ei kyllä minun taloutta kaada, et en mä solmimaan ala. :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja Möyrylit:
B) Kiitos ap.lle vinkistä.
Kiva puku jos itsekkin tilaisin tuon.
Meille syntyy myös maaliskuussa vauva ja ostan toppapuvun. Minä en kauheen käteväksi kokenu sitä pussia. Mieluummin tuon haalarin. Ja kaikki muut meidän vauvalla jo onki valmiina edellisiltä et jos edes puvun ostais uuden.
Ja mä en usko et nyt maaliskuussa tarkenis ihan pelkästään vanupuvulla. Ja ennemmin yks toppapuku päälle ku monta kerrosta vaatetta.
just nimeonmaan toisinpäin. Mieluummin monta kerrosta kuin yksi paksu. Jos alkaa hikoilla ja pitää vähentää vaatetusta ni milläs vähennät kun on pelkkä turkki niskassa?

tietty jos haluaa itteään säästellä eikä viitti pukea ni käyhän se tietty niinkin...
 
vieras
Mä en tykänny siitä kaukalopussista ollenkaan. Paljon helpompi oli laittaa toppahaalari päälle. Ja jos kuuma tuli niin haalari vaan auki.
Toinen juttu on vaan se et tarviiko maaliskuussa enään toppapukua? Sen näkee varmaan sitten maaliskuussa ja siitä missä päin suomea on.
 
Seikkailija Dora
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eiks sulle tule äippäpakkausta? Siinähän on haalarit ja makuupussit ja muut.
no herrantuutelis...se vauva on about 50cm. sehän hukkuu äp-haalariin. :D

ap..ite ostaisiin semmosen mis on kiinteet noi tumput ja töpööset. semmosia mitä vaan käännetään päälle. tai sit semmonen pussihaalari mis on hihat. löytyy ainakin kappahlissa.
 
siiri
Alkuperäinen kirjoittaja Seikkailija Dora:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eiks sulle tule äippäpakkausta? Siinähän on haalarit ja makuupussit ja muut.
no herrantuutelis...se vauva on about 50cm. sehän hukkuu äp-haalariin. :D

ap..ite ostaisiin semmosen mis on kiinteet noi tumput ja töpööset. semmosia mitä vaan käännetään päälle. tai sit semmonen pussihaalari mis on hihat. löytyy ainakin kappahlissa.
Ei ollu täällä meillä enään....:( Ja nytku tilasin jo niin en jaksa enään miettiä asiaa sen enempää.
 

Yhteistyössä