Sanokaapa ihan tosissaan, rauhallisesti ja provosoitumatta, mikä maahanmuuttajissa ärsyttää?!

  • Viestiketjun aloittaja leppis
  • Ensimmäinen viesti
wopb
Minua ainakin ärsyttää se, että heillä aina ramppaa kaiken maailman porukkaa kylässä. Milloin on mitäkin karonkan jatkoja tai muita juhlia.

Toinen asia, mikä ärsyttää on se, että he ovat teennäisyyteen saakka kohteliaita.
 
X
Alkuperäinen kirjoittaja wopb:
Minua ainakin ärsyttää se, että heillä aina ramppaa kaiken maailman porukkaa kylässä. Milloin on mitäkin karonkan jatkoja tai muita juhlia.

Toinen asia, mikä ärsyttää on se, että he ovat teennäisyyteen saakka kohteliaita.
Kenellä heillä? Ketkä he??

Niin, Suomessa pitää olla "maassa maan tavalla", ei saa nauraa tai puhua turhia ettei häiritse muita. Ei saa tavata ystäviä tai kutsua vieraita ettei häiritse naapureita jne.. Yksin ja hiljaa on "hyvä" olla! :(
 
unohdin jo aikaisemman nimimerkkini...
Alkuperäinen kirjoittaja X:
Alkuperäinen kirjoittaja wopb:
Minua ainakin ärsyttää se, että heillä aina ramppaa kaiken maailman porukkaa kylässä. Milloin on mitäkin karonkan jatkoja tai muita juhlia.

Toinen asia, mikä ärsyttää on se, että he ovat teennäisyyteen saakka kohteliaita.
Kenellä heillä? Ketkä he??

Niin, Suomessa pitää olla "maassa maan tavalla", ei saa nauraa tai puhua turhia ettei häiritse muita. Ei saa tavata ystäviä tai kutsua vieraita ettei häiritse naapureita jne.. Yksin ja hiljaa on "hyvä" olla! :(
Tässä on taas sellanen asia, jossa suomalaiset voisivat ottaa mallia: Sosiaalisuus. Suomalaisten mielestä on kauheeta ku somalimiehet "roikkuvat" torilla työpäivän jälkeen, puhuvat kovaan ääneen ja nauravat liian raikuvasti. Kauheeta. Kyllähän jokaisen pitäisi mennä omaan kotiinsa, neljän seinän sisälle töllöä tuijottaan.

Meillä naapurissa asuu afrikasta kotoisin oleva perhe. En ole edes varma ketkä kämpässä varsinaisesti asuu kun niin usein heillä on trafiikkia! Olen kateellinen =) Olen hieman yksinäinen ja olisi mukavaa, jos minunkin luona kävisi sukua ja ystäviä tuohon tahtiin. Minä en ainakaan kärsi siitä, että naapurillani on mukava olla. Pitävät jonkunlaisia juhliakin viikonloppuisin. Alkoholia en kuitenkaan ole nähnyt eikä mitään järjestyshäiriöitä ole ollut koskaan. Hiljenevät ihan sopivaan aikaan ja sitä ennen saavat puolestani kuunnella musiikkia, tanssia ja nauraa just niin äänekkäästi ku heille sopii. Joskus menen vielä koputtamaan ovea ja kysyn, että pääsenkö mukaan :D
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja no:
eniten ärsyttää nää jotka ei osaa kieltä ja vaan loisii sossun rahoilla.
Tunnen myös monta työssä käyvää mamua, heitä vastaan minulla ei ole mitään. Ovat sopeutuneet tähän yhteiskuntaan, hankkineet ammatin ja työn sekä suomalaisia ystäviä. (osa jopa facebookissa;))
:D Miten niin JOPA facebookissa???

 
Alkuperäinen kirjoittaja wopb:
Minua ainakin ärsyttää se, että heillä aina ramppaa kaiken maailman porukkaa kylässä. Milloin on mitäkin karonkan jatkoja tai muita juhlia.

Toinen asia, mikä ärsyttää on se, että he ovat teennäisyyteen saakka kohteliaita.
Jos nyt unohdetaan se, että tämä oli aikamoinen yleistys, niin....

Mistä lähtien kohteliaisuuskin on ollut paha asia? :D
 
z
Alkuperäinen kirjoittaja Waurio:
sukurakkaus, arvokkuus, raittius :D
Afgaaninaiselta leikattiin nenä ja korvat suvun kunnian takia
19.03.2010 14:15



Nuorella afgaaninaisella on karmea tarina kerrottavanaan. Hän pakeni taleban-taistelijana toimivan aviomiehensä väkivaltaista sukua ja tuli melkein tapetuksi. Nainen jäi paostaan kiinni ja joutui talebanien vankilaan.

Talebanien lain mukaan nainen oli riistänyt suvulta kunnian pakenemalla, joten 19-vuotiaan piti kärsiä teostaan.

Aviomies leikkasi 19-vuotiaan Bibi Aishan nenän ja korvat irti ja jätti naisen pyörtyneenä vuoristoon. Tarkoitus oli, että nainen myös kuolisi vuorille. Toisin kuitenkin kävi.

- Tunsin kuin nenässäni olisi kylmää vettä. Avasin silmäni, mutta en kyennyt näkemään sillä kasvoni olivat täynnä verta, muistelee Aisha hirveää kokemustaan.

Hänet löydettiin vuorilta ja hän selvisi. Aisha on tänä päivänä amerikkailaisten ja afganistanilaisten naisten yhteistyössä perustaman järjestön suojeluksessa. Hän kokee olevansa hyvässä hoidossa ja turvassa.

Bibi Aisha naitettiin vieraalle
Bibi Aishan tarina alkaa oikeastaan jo tytön ollessa 8-vuotias, kun isä lupaa tyttärensä avioon taleban-taistelijana toimivalle miehelle. Aisha luovutetaan 16-vuotiaana miehen isälle ja veljille, ja tästä alkaa pitkä kidutuksen ja hyväksikäytön tie.

- Vietin perheen kanssa kaksi vuotta ja tunsin itseni täydelliseksi vangiksi, silminnähden kaunis ja rauhallinen Bibi Aisha kuvaa.

Aishan tarina on vain yksi karmea esimerkki talebanien hallinnoimassa Afganistanissa, jossa naisiin kohdistuva väkivalta on arkipäivää.

(MTV3 - AP)
http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/arkistot/ulkomaat/2010/03/1082433

 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja unohdin jo aikaisemman nimimerkkini...:
Alkuperäinen kirjoittaja X:
Alkuperäinen kirjoittaja wopb:
Minua ainakin ärsyttää se, että heillä aina ramppaa kaiken maailman porukkaa kylässä. Milloin on mitäkin karonkan jatkoja tai muita juhlia.

Toinen asia, mikä ärsyttää on se, että he ovat teennäisyyteen saakka kohteliaita.
Kenellä heillä? Ketkä he??

Niin, Suomessa pitää olla "maassa maan tavalla", ei saa nauraa tai puhua turhia ettei häiritse muita. Ei saa tavata ystäviä tai kutsua vieraita ettei häiritse naapureita jne.. Yksin ja hiljaa on "hyvä" olla! :(
Tässä on taas sellanen asia, jossa suomalaiset voisivat ottaa mallia: Sosiaalisuus. Suomalaisten mielestä on kauheeta ku somalimiehet "roikkuvat" torilla työpäivän jälkeen, puhuvat kovaan ääneen ja nauravat liian raikuvasti. Kauheeta. Kyllähän jokaisen pitäisi mennä omaan kotiinsa, neljän seinän sisälle töllöä tuijottaan.

Meillä naapurissa asuu afrikasta kotoisin oleva perhe. En ole edes varma ketkä kämpässä varsinaisesti asuu kun niin usein heillä on trafiikkia! Olen kateellinen =) Olen hieman yksinäinen ja olisi mukavaa, jos minunkin luona kävisi sukua ja ystäviä tuohon tahtiin. Minä en ainakaan kärsi siitä, että naapurillani on mukava olla. Pitävät jonkunlaisia juhliakin viikonloppuisin. Alkoholia en kuitenkaan ole nähnyt eikä mitään järjestyshäiriöitä ole ollut koskaan. Hiljenevät ihan sopivaan aikaan ja sitä ennen saavat puolestani kuunnella musiikkia, tanssia ja nauraa just niin äänekkäästi ku heille sopii. Joskus menen vielä koputtamaan ovea ja kysyn, että pääsenkö mukaan :D

Ihana kommentti! Mikset rohkeasti vain mene juttelemaan ja vaikka kutsu heitä luoksesi kylään...varmasti saat myös kutsun heille :) Ainakin minulta saisit :)

T. Mamu
 
jinx
Kaikki maahanmuuttajat ei ärsytä, muslimit vain. Muslimit on niitä jotka pitävät meitä suomalaisia "vääräuskoisina", ja vääräuskoista ei tarvitse kunnioittaa, vääräuskoiselle saa valehdella ja vääräuskoisen naisen saa raiskata. He eivät voi elää suomen tapojen mukaan vaan suomalaisten pitää elää heidän tapojensa mukaan.

Tunnen useita kristittyjä afrikkalaisia jotka ovat opetelleet suomenkielen ja opiskelevat/käyvät töissä, ovat sopeutuneet yhteiskuntaamme eivätkä yritä muuttaa suomalaisten tapoja... mukavia kunnollisia ihmisiä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja jinx:
Kaikki maahanmuuttajat ei ärsytä, muslimit vain. Muslimit on niitä jotka pitävät meitä suomalaisia "vääräuskoisina", ja vääräuskoista ei tarvitse kunnioittaa, vääräuskoiselle saa valehdella ja vääräuskoisen naisen saa raiskata. He eivät voi elää suomen tapojen mukaan vaan suomalaisten pitää elää heidän tapojensa mukaan.
Taas totean, että "lievää " yleistämistä.
Mutta tiedän toteavani sen aivan turhaan.
 
hmm..
Se päivä tullaan vielä näkemään, jolloin "kunnia"väkivalta ja muut islamjohdannaiset ilmiöt vat olemaan Suomessakin arkipäivää. Mutta silloin on turha enää sanoa, että olisi kannattanut tehdä jotain aiemmin.... Suomi kaivaa parhaillaan omaa hautaansa.
 
kynäilijä
Alkuperäinen kirjoittaja tulkki:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Höpö höpö. Rupesit saivartelemaan nyt ja aivan tarkoituksellisesti haastamaan riitaa.
Eikun mua oikeasti ihmetyttää tämä "me ja muut"- asettelu. Niputetaan suomalaiset yhteen läjään ja KAIKKI muualta tulevat toiseen. Vaikka maassamme on maahanmuuttajia monesta eri kulttuurista.
Uskoisin sinun tietävän mistä kulttureista puhun, kun puhun tyttöjen ympärileikkaamisesta.
Huomaathan, että kulttuuri ei ole uskonnon synonyymi.
...mutta kulttuuri voi olla erittäin vahvasti kytköksissä uskontoon. Esimerkkinä ne maat, jossa islam on pääuskontona. Tämän pitäis tietää jokainen peruskoulun käynyt.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja leppis:
On vaikeaa ymmärtää, miksi maahanmuuttoon suhtaudutaan niin kielteisesti. Haluan asiallisia perusteluja, mieluiten omaan henkilökohtaiseen kokemukseen perustuvia tai muuten faktatietoa.
Kommunikaatio-ongelmat ovat ainoa asia mikä mua ärsyttää, koska hyvin harva maahanmuuttaja puhuu hyvin niin hyvin suomea etteikö kommunikaatio tökkisi sen vuoksi. Kaikki muut ärsyttävät jutut juontuvat tavalla tai toisella näihin kielestä tai kulttuurista johtuviin ongelmiin saada sanomaansa perille tai ymmärtää toista.

Hyvin suomea puhuvan ja ymmärtävän maahanmuuttajan kanssa muut hiertävät asiat (esim. äänenkäyttö kerrostalossa) olisi helppoa puhua tahdikkaasti selväksi. Jos yhteistä kieltä ei ole, on hyvin vaikea ottaa vaikka naapurin kanssa mitenkään hienovaraisesti ja ystävällisesti puheeksi mitään häiritseviä juttuja.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Lähinnä tulee mieleen esim koulujen kevätjuhlan suvivirsi, joulukuvaelma
Ei taida kuitenkaan olla yhtään koulua, missä noista olisi maahanmuuttajien vaatimusten takia luovuttu.
Puhetta on netissä paljon, mutta onko faktatietoa?
.
Myllypuro ja Roihuvuori.

Sinulla on paljon puhetta ilman faktaa.
Ai onko Roihiksessakin? Tuo asia minuakin ärsyttää kieltämättä; omasta kulttuurista ei pidä luopua maahanmuuttajien vuoksi.
Muakin ärsyttää tollanen ihan näin musliminakin, oon huomannut että jotkut ihmiset ovat kummallisen itsekkäitä eivätkä ymmärrä kohtuuttomuuttaan vaatimuksissaan. Olen ehdottomasti sitä mieltä ettei tollaseen pitäisi suostua ja Suomessa pitää olla oikeus viettää valtauskonnon juhlia ihan niinkuin muslimimaissa muslimeillakin on oikeus juhliinsa, ei sinnekään kukaan mene vaatimaan että lopettakaa kouluista omat juttunne ja tää pitäisi mielestäni tiukasti sanoa jos joku sellaista vaatii.

 
vieras
Noita suvivirren lopettamisvaatimuksia esittivät pääosin suomalaiset kirkosta eronneet, jossain yhdessä taisi olla vain muslimit asialla.
Ei mua maahanmuuttajissa ärsytä mikään. Monessa yksilössä kylläkin ärsyttää vaikka mikä, samat asiat mitkä kaikissa muissakin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Auttais jos jooku tääl sit viel haluais puhua ulkkareiden kanssa suomea, mut aina vastataan englanniks kun ei osaa täydellistä suomea. Mieluiten ei puhuta mitään. Opi siinä sitte puhumaan.
Jaa. Mun mies oppi kyllä. 6 kk tänne tulonsa jälkeen teki jo asiakaspalvelutyötä suomen kielellä. Oma aktiivisuus vaikuttaa eniten...
Ja miten selität sen, et ihmiset sönkkää sitä kökkö englantiaan meidän puoliks suomalaiselle lapselle, siis niin että minä ilmiselvästi suomalainen äiti seison vieressä. Meidän 10 kk kyllä aktiivisesti käyttää molempia sanojaan.
Åbon/Kowalskin mies on sitten oppinut tosi nopeesti Suomea, mä en varmaan oppis turkkia noin nopeesti saati mitään kiinaa tms. Tosin turkin kielessä on varmaan aika paljon samanlaisia äänteitä yms. ku suomen kielessä, ainakin multa on usein ulkomailla kysytty et puhunko turkkia ku oon suomea puhunut, kuulostaa kuulemma samalta.
 
somalimiehet, ugh
Se ärsyttää, että työllistyminen ei onnistu millään tiettyjen ryhmien miehillä. Senkin kansan naisilla riittää työtä lapsilauman kanssa, mutta miehet löhöilevät päivät ja yöt siellä missä tuoleja löytyy.
 
Somalaissa ärsyttää se, että ne änkeytyvät tänne mukapakolaisina tai turvapaikanhakijoina lorvimaan ja elämään veronmaksajien rahoilla :kieh: Raiskaavat pikkutyttöjä Kaisaniemen puistossa ja varastelevat. Somalit on usein moniavioisia ja se on Suomessa rikollista. Ne ovatkin ratkaisseet tämän omasta mielestään kovin kätevästi: ei olla somalinaisten kanssa virallisesti yhdessä vaikka käytännössä olisikin yhteinen talous. Näin kunta maksaa elarit ja kaikenmaailman muut tuet ja somali jatkaa porskuttamistaan :kieh:

Näillä elintasopakolaisilla ei ole aikomustakaan opetella kieltä ja mennä töihin. Ne kerjäävät sossun luukulta rahaa ja lorvivat sen minkä ehtivät. Afrikassakin somaleita halveksitaan ja en yhtään ihmettele miksi! Kun ne tulevat tänne niillä ei koskaan ole aikomustakaan palata takaisin omaan maahansa. Ei vaikka Somalian sota ja levottomuudet loppuisivat joskus kokonaan. Mitäpä sinne menemään, kun ei siellä elätetä lorvijoita samaan tyyliin kun Suomessa... :whistle:

Kaikki maahanmuuttajat ei onneksi ole yhtä aikaansaamattomia ja laiskoja, kun tuo nimenomainen ryhmä! Jotkut myös onneksi käyvät koulua saadakseen itselleen ammatin, opettelevat kieltä, tekevät töitä ja maksavat veroja. Jotkut maahanmuuttajat ovat korkeissakin viroissa täällä Suomessa. He eivät selvästikään ole jääneet sossun rahoilla elelemään niin kuin somalit. Puistattaa nähdäkin niitä, kun tietää miten häikäilemättömiä hyväksikäyttäjiä ne ovat meidän järjestelmille :kieh:

Kaiken lisäksi somalit sikiää yhtä nopeasti kun sienet sateella. Joka vuosi tehdään lisää kakaroita, vaikka entisiäkään ei ole varaa itse elättää. Veronmaksajat maksaa niiden elämisen, niiden kakaroiden elämisen ja vieläpä niiden sukulaistenkin täällä elämisen :kieh: Heti kun yksi somali saa turvapaikan täältä, niin haetaan perheenyhdistämisen kautta koko suku rasittamaan yhteiskuntaa ilman aikomustakaan opetella eds kieltä! :kieh:

Tiedän (valitettavasti) somaleita, jotka on asuneet melkein kymmenen vuotta Suomessa eivätkä vieläkään osaa kieltä kun auttavasti :whistle: Laiskuuttako? Luulen niin. Suomen pitäisi laittaa rajat kiinni kaikilta elintasopakolaisilta. Ja sellainen käytäntö olisi myös hyvä, että jos tilanne kotimaassa vähänkin rauhoittuu, niin lentolippu kouraan ja palautus takaisin kotimaahan vaan. Kaikkea osataan kyllä vaatia, mutta jos niitä syytetään jostain niin sitten ollaankin kovin viattomia... :kieh: Raivostuttavaa!!!
 

Yhteistyössä