Sanokaas yksikin hyvä syy miksi kannattaa yrittää rakentaa ihmissuhdetta?

ripper
Jos et tiedä, ei sun varmaan kannatakaan.
Kun muut tekee jotain, teetkö säkin? Teetkö aina kaiken muiden pillin mukaan? Kun "pitää" tehdä jotain? Kuunteletko itseäs? Kuulutko niihin ihmisiin jotka toimii niin kuin yhteiskunta/ystävät/perhe tms olettaa sun toimivan- mutta miten et itse oikeasti halua ja lopulta olet katkeroitunut?
Mulla on takana parisuhteessa 14 ihanaa vuotta, ero ei ole käynyt mielessäkään. Muutama pari ympärillä on ollut pitkään yhdessä, muutama eronnut. Mitäs siitä? me letään meidän elämää ja aika hyvin vielä kiitos vaan.
 
En tiedä onko se kannattavuuskysymys ollenkaan , pikemminkin elämänvalintajuttu.

Itselleni toimiva parisuhde on osa sitä, minkä miellän kokonaiseksi elämäksi. Joku toinen kokoaa oman elämänsä toisin, tekee toisenlaisia elämänvalintoja, eikä se ole parempi tai huonompi niin vaan erilainen vain.
Omalla kohdallasi tiedät itse parhaiten mitä elämältäsi toivot ja mitä olet valmis panostamaan toteuttaaksesi toiveesi.
 
"Sepe"
No siksi kun kaikki eivät eroa. Ja sellainenkin ihmissuhde voi antaa paljon joka päättyy eroon.

Minulle on tärkeää että rinnallani kulkee rakas ihminen johon luotan ja jonka kanssa jaan elämäni. Tunnetasolla on tärkeää että on toinen ihminen jakamassa arjen haasteet ja elämän ilot ja surut. Myös käytännössä siitä on apua, lasten kanssa ja rahallisestikin.

Minä tarvitsen muutakin läheisyyttä kuin lasten halaukset. Ja aikanaan lapset lähtevät kotoa, en ole silloinkaan yksin kun elän rakkaan puolisoni kanssa. Meillä 15 vuotta yhdessä takana. Ei kaikki aika ole ollut ruusuilla tanssimista mutta meillä on riittävästi yhteistä, että olemme halunneet voittaa vaikeudet emmekä ole harkinneet koskaan eroa. Välillä olen ollut lopen kyllästynyt, mutta tajunnut että se menee ohi niinkuin on mennytkin. Ketään muuta en halua. Olen onnellinen enkä ikinä mieluummin eläisi yksin kuin parisuhteessa.
 

Yhteistyössä