Se on sit tuola 9vpojallakin migreeni, ei kivaa

  • Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
Rollolainen
Tuli koulusta ja sanoi että pää kipeä. No sinnilä tekiläksyt, sit otti buranaa ja meni hetkeki sänkyyn. Heräsi ja edelleekin särki. Yritti nukkua,mutta eihn se uni tulut kun piti päästä oksenamaan. Sen jäkeen meni nukkumaan kylmä kääre otsalla.Nytpoikaa kuorsaa sängyssään

söpöäkun nukkuu :heart:
Isällään ollut migreeniä välilä useoinki. nyt ei oel kohta kahteen vuoten ollut yhtään kohtausta.

Myös tyttö 15v saa rajujakin migreenikohtauksia, hänellä tosin tule usein stressin puhjettua migreeni

Mieen puolella suvussa tää migreeni on ihan yleistä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Tuli koulusta ja sanoi että pää kipeä. No sinnilä tekiläksyt, sit otti buranaa ja meni hetkeki sänkyyn. Heräsi ja edelleekin särki. Yritti nukkua,mutta eihn se uni tulut kun piti päästä oksenamaan. Sen jäkeen meni nukkumaan kylmä kääre otsalla.Nytpoikaa kuorsaa sängyssään

söpöäkun nukkuu :heart:
Isällään ollut migreeniä välilä useoinki. nyt ei oel kohta kahteen vuoten ollut yhtään kohtausta.

Myös tyttö 15v saa rajujakin migreenikohtauksia, hänellä tosin tule usein stressin puhjettua migreeni

Mieen puolella suvussa tää migreeni on ihan yleistä.
No ei oo tosiaan kivaa. Mulla eka just 8-9v ja isänpuolelta peritty. Tietysti munkin muksu sen saa aikanaan...
 
Mun mielestä ei voi tehdä diagnoosia tuon perusteella, vaikka suvussa migreeniä olisikin.

Migreeni on järkyttävä vaiva. Mä testaan nyt, voinko olla ilman estolääkitystä. Hyvältä näyttää toistaiseksi.
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mun mielestä ei voi tehdä diagnoosia tuon perusteella, vaikka suvussa migreeniä olisikin.

Migreeni on järkyttävä vaiva. Mä testaan nyt, voinko olla ilman estolääkitystä. Hyvältä näyttää toistaiseksi.
Migreenin oireena on yleensä tuo oksentaminen ja sen jälkeen uni maistuu.

Migreeni toteamiseen ei tarvitsediagnoosia, oireet samatkuin isällä ja siskolla. Nii kauanku oiree thoituu buranalla ei mielestäni tarvita mitän lääkärin daignoosia
 
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mun mielestä ei voi tehdä diagnoosia tuon perusteella, vaikka suvussa migreeniä olisikin.

Migreeni on järkyttävä vaiva. Mä testaan nyt, voinko olla ilman estolääkitystä. Hyvältä näyttää toistaiseksi.
Migreenin oireena on yleensä tuo oksentaminen ja sen jälkeen uni maistuu.

Migreeni toteamiseen ei tarvitsediagnoosia, oireet samatkuin isällä ja siskolla. Nii kauanku oiree thoituu buranalla ei mielestäni tarvita mitän lääkärin daignoosia
Jos Burana/Panadol (tai muu käsikauppalääke) auttaa, niin eipä siihen mitään diagnoosia tarvitakaan, mutta jos vaiva pahenee tai jos se toistuu usein niin tutkimukset olisi paikallaan.
Sitä, kelpaako esim. kouluterkkarille itsetehdyt diagnoosit, en tiedä. Jos siis tulee tilanteita, ettei migreenitaipumuksen vuoksi voi osallistua johonkin (minä esim. en voinut osallistua rentoutumisharjoituksiin yläasteiässä, koska sain joka kerta migreenin - jostain syystä rentoutumisharkat laukaisivat kohtauksen).
 
Mä kävisin tutkituttamassa lapsen mikäli kohtauksia tulee useammin tai ne vaikuttaa koulutyöhön. Mä sain sellaisen lapun neurologilta joka kertoo minun sairastavan migreeniä ja kohtauksia voi tulla.
Että kun lukion th määräsi liikuntaa ja vähän happihyppelyä päänsärkyyn niin sitä ei tarvinnut uskoa.
 
Jos kyseessä on ensimmäinen kerta kun tuollaista päänsärkyä on niin kyllä kannattaisi käyttää lääkärissä, tuo ohjehan pätee myös aikuisiin. Tänä päivänä migreeniin on paljon tehokkaampiakin lääkkeitä kuin Burana, hyvä juttu jos niillä pärjää kunhan muistaa ottaa tarpeeksi ison annoksen kerralla.
 
vieras
Joo, eihän lääkäriin kannata mennä, sehän voi määrätä täsmälääkkeitä migreeniin, jotka voivat olla jopa ennaltaehkäiseviä. Lisäksi vielä pahoinvointilääkkeitä....
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joo, eihän lääkäriin kannata mennä, sehän voi määrätä täsmälääkkeitä migreeniin, jotka voivat olla jopa ennaltaehkäiseviä. Lisäksi vielä pahoinvointilääkkeitä....
Lasten migreeniin paras lääke on parasetamoli, tosin huomattavasti suurempina annoksina, yksin lastenlääkärin että lasten neurologin mielipide. Täsmälääkkeitä käytetään yleensä vain aikuisilla. Huom yleensä...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joo, eihän lääkäriin kannata mennä, sehän voi määrätä täsmälääkkeitä migreeniin, jotka voivat olla jopa ennaltaehkäiseviä. Lisäksi vielä pahoinvointilääkkeitä....
Lasten migreeniin paras lääke on parasetamoli, tosin huomattavasti suurempina annoksina, yksin lastenlääkärin että lasten neurologin mielipide. Täsmälääkkeitä käytetään yleensä vain aikuisilla. Huom yleensä...
Kyllä 9 vuotiaalle määrätään. Oletko nähnyt lasta migreenikohtauksessa? Kun silmistäkin veri valuu...
 
meidän suvussa on migreeniä myös..tytöllä oli pväkoti-iässä 3 krt päänsärkyä,johon liittyi valoherkkyys ( ei kestänyt edes pientä valonpilkahdusta ) ja oksentamista..nyt siis kolmannella ja kouluaikana ei ole tullut vastaavia päänsärkykohtauksia.. jos jossain vaiheessa tulee,niin aion viedä lääkäriin..
 
Migreeniin saa 15-vuotta täyttänyt ottaa kaksi buranaa,sillä yksi ei auta,se pitää olla tupla annos eli kaksi buranaa,ellei auta,sitten neuvon tilaamaan ajan neurologille ja migreenilääke joka auttaa migreeniin,ettei tule edes tuota ikävää oksentelu vaihetta vaan migreenilääke estää sen,kun sen ottaa heti ajoissa.
 

Yhteistyössä