Se tunne kun menet päiväkotiin hakemaan lastasi ja vaatteet pilalla :(

njoo
No vaikka tää onkin trolli ni kyl mua nappas ku juuri edelispäivänä odtetut sisähousut oli muksulla päiväkodissa ulkona päällä ja polvet rikki. Välillä hoitajat eivät ole viiysineet katsoa vaate pussukkaan ja pukevat liian kevyesti tai paksusti. Vähän huvitti kun oli +18 muksul pääl sisävaatteet jonka päällä fleecetakki ja ulkohousut ja kauluri ja paksumpi pipo viellä näiden päälä vk haalari. Sit viellä ihmettelivät miksi lapsi on kiukkuinen :D
 
Hoitaja pk:ssa 10 vuoden ajan.
Vaatteet on päällä käyttöä varten,pukekaa lapsillenne sellaisia vaatteita jotka voivat leikeissä likaantua,joskus jopa rikkoontua. Me hoitajat emme ole päiväkodissa suojelemassa lasten vaatteita vaan takaamassa lastenne turvallisen hoitopäivän.

Meidän pk:ssa ei esim. Laiteta kuravaatteita niille joiden puku kestää vettä jos tihuttaa,saappaat tietysti laitamme jos sellaiset on.

Vielä kiteytetysti; jättäkää kalliit merkkivaatteet muuhun käyttöön jos ne eivät saa olla käytetyn näköiset hoitopäivän jälkeen. Aamen.
 
V.ieras
Vaatteet on päällä käyttöä varten,pukekaa lapsillenne sellaisia vaatteita jotka voivat leikeissä likaantua,joskus jopa rikkoontua. Me hoitajat emme ole päiväkodissa suojelemassa lasten vaatteita vaan takaamassa lastenne turvallisen hoitopäivän.

Meidän pk:ssa ei esim. Laiteta kuravaatteita niille joiden puku kestää vettä jos tihuttaa,saappaat tietysti laitamme jos sellaiset on.

Vielä kiteytetysti; jättäkää kalliit merkkivaatteet muuhun käyttöön jos ne eivät saa olla käytetyn näköiset hoitopäivän jälkeen. Aamen.
Sä et nyt ymmärtänyt.
Mutta tarvitaanhan joka ketjuun yksi tosikkokin ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;30319328:
no laita sellaiset vaatteet, että lapsi voi vapaasti olla ja elää.


Ei voi laittaa koska sitten muut vanhemmat ei näe että mukula puetaan merkkivaatteisiin. Tärkeintä on näyttää muille, ei mukavuus!
 
tosikko-pph
Ymmärrän, että kyseessä on siis provo. Mutta oikeasti tuollaisia vanhempia löytyy! Päällä kallista ja hienoa eikä saisi likaantua. Silti toivotaan, että askarrellaan, maalaillaan jne. Mutta liima- ja väritahrat saavat naamat nyrpeiksi. Ja ulkovaatteista. Minä ainakin haluan sen hienon POP:in haalarin päälle kurahousut, jos on oikein likaista ja märkää! Ei ole kivaa ottaa sisälle vettä ja hiekkaa valuvaa haalaria. Kurikset sentään saa pihalla pois ja varastoon kuivumaan.
 
vierass
No juurikin olin eskarien kanssa askaretelmassa menneellä viikolla, suurin osa lapsista maalasi siististi ja sotkematta yhtään mitään työnsä. Kolme eskarilaista oli paitaa ja housua myöten siinä värissä. Olisiko syytä vähän kotonakin harjoitella että hallitsee ne maalaamistaidot ikäisensä tasoisesti, jolloin kaikilla olisi ollut vain käsien pesu ja puhtaana kotiin?
 
Kun olin päiväkodissa töissä, siellä oli lapsilla maalatessa esiliinat ja maalattiin T-paidassa ettei hihat sotkeennu. Värit on vesiliukoisia joten lähtee kyllä pesussa. Parhaiten vaatteen pilaa mustikkasoppa!

Omalle eskarilaiselle pistän päiväkotiin vain vaatetta joka saa sotkeentua. Parempia pidetään sitten vaikka kyläillessä. Kyllä minuakin vähän harmita kun kuukausi sitten otetuissa ulkohousuissa on reikä polvessa ja lahkeen värit kulunut konttaamisesta, samalla kun kurahousut kiiltää uutuuttaan.. Vaikka olen kyllä pyytänyt että lasta ohjattais pukemaan kurikset ulos.
 
voi ei
Siis vielä kiisseliä? Kauheaa, siinä on sokeriakin. Sokeri pilaa merkkipaitasi justiinsa. Olisi ollut edes jotain täysjyvä-luomusämpylätaikinaa tai luomuruisjauhopuuroa.
 

Yhteistyössä