sekarotuisista

  • Viestiketjun aloittaja mammuu
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.08.2005 klo 10:59 mammuu kirjoitti:
tarvitseeko sekarotuisesta koirasta muita tietoja myyjältä kuin lääkärin todistus ja todistus, että on saanut matokuurin? siis pennusta on nyt kyse.
No eihän siitä välttämättä tarvitse mitään paperia. Aika harvoin sekarotuisia käytetään ell. pentutarkastuksessa. Ja ei matokuurista tarvii olla todistusta. Tai siis ootko ostamassa vai myymässä sitä koiraa?
 
mammuu
en minä oo ostamassa vaan kaverini, itselläni on puhdasrotuinen, niin ei oo tietoa miten noiden sekarotuisten kanssa menetellään, mutta luulin, että samat tiedot kuin puhdasrotuisissakin, mutta ei rekisteröinti papereita.
 
tiputintti
No vähän riippuu mistä ostaa pennun. Sitä paitsi ei mun puhdasrotuista "paperikoiraakaan" oltu käytetty pentutarkastukses. Eikä madotuksesta käsittääkseni tarvita todistusta, mä sain kasvattajalta yhden matokuurin vielä mukaankin. Ja jos madotusta epäilee niin voihan sen madottaa uudestaan kun tulee kotiin, ja pitääkin ennen rokolle vientiä.
 
Tiuhti-77
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.08.2005 klo 11:19 Hapsiainen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.08.2005 klo 10:59 mammuu kirjoitti:
tarvitseeko sekarotuisesta koirasta muita tietoja myyjältä kuin lääkärin todistus ja todistus, että on saanut matokuurin? siis pennusta on nyt kyse.
No eihän siitä välttämättä tarvitse mitään paperia. Aika harvoin sekarotuisia käytetään ell. pentutarkastuksessa. Ja ei matokuurista tarvii olla todistusta. Tai siis ootko ostamassa vai myymässä sitä koiraa?
Hmmmm...kaikenjärenmukaan kunnon tunnollinen pentu myyjä käyttää pentunsa ell pentutarkastuksessa!! Miksei käyttäisi?? Miksi vain rotukoirat käytettäis pentuna pentutarkastuksessa :eek: jotenkin hurjalta tuntuu miettiä etti todellakin joku käytä pentua ell pentutarkastuksessa!! Miu kaveri on jokasen pentusa käyttäny mitä on kasvattanu, olise sekarotunen tai rotukoira
 
no oishan se hyvä tietää jotain vanhempien terveydestäkin ja mielellään mustaa valkoisella.itse myin seropipentueen el.lääkärin tarkastamana(josta paperi),sekä mukaan tuli kirjallista hoito-ohjetta,ruokaa yms...ja kaupasta tehtiin kennelliiton myyntisopimus.ei jää kellekään epäselvää.
 

Yhteistyössä