Seko koirat vai seko naapurit?

MLL
Kirjottelin tänne ennen joulua meidän ongelmista alakerran naapurien kanssa. Ovat muutamaan otteeseen syksyn aikana valittaneet meidän koirien häiritsevästä käyttäytymisestä jäädessään yksin. (siis tulleet oven rakoon huutelemaan että "hurtat lähtee" ja "älä enää ikinä poistu sieltä ilman koiria" jne.) Silloin ennen joulua olivat sitten jättäneet oveen lapun jossa uhkasivat rikospoliisilla jos koirat häiritsevät heidän joulurauhaa. Säikähdin tästä niin, että kuvasin koiria web-kameralla aina kun jätin ne kahdestaan. Tulos: haukahtelua silloin tällöin (keskimäärin 0-5 krt tunnissa). Koirat siis ovat keskenään ollut päivisin 9-17 välisenä aikana muutamia tunteja kerrallaan, pari kertaa viikossa.

Eilen vietin ihanan päivän ystäväni kanssa. Välissä jouduin käydä sairaalalla ja jätettiin koirat kotiin n. tunniksi. Tultiin takaisin ja otettiin kahvia jne. liesituulettimen vieressä kun sieltä alkaa kuulua huutoa: **** **** ***** saatanan rakinpitäjät!!! Siis liesituulettimen hormista. Mua alkaa pikku hiljaa pelottaa olla kotona päivät yksin ja vauvakin on tulossa..Tänään nukuin päivä unia ja heräsin monta kertaa paniikissa että koputtiko joku.

Onko tolla naapurillakaan nyt ihan kaikki murot kulhossa?! Uskon, että varsinkin kun muutettiin tähän asuntoon niin koirat ovat käyttäytyneet häiritsevästi yksin jäädessään ennenkun tottuivat uuteen kotiin, mutta ei niitä ole sen takia täälä montaa tuntia ikinä huudatettukkaan vaan pikku hiljaa totteltu. Eipä kai tälle asialle oikeen muuta voi kun koittaa olla lunkisti tai muuttaa pois :( Naapurin nainen selvästi pelkää koiria, pakenee aina seinän viereen jos tullaan vastaan, että siinä voi olla yksi syy miksi ei pidä meistä, mutta oikeuttaako se haistattelut tuulettimen kautta??
 
HUH
meitä on moneen junaan. tekisin ilmoituksen isännöitsijälle tai muualle asiaankuuluvaan paikkaan. ok, ei oo kiva et teidän koirat haukkuu, mut jos tosiaan haukkuvat noin vähän kun kerroit, se kuuluu ihan tavalliseen elämään joka jokaisen kerrostalossa asujan pitää kestää. piti koirista tai ei.
 
123
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Eihän tollane haistattelu oo muutenkaan mistään kotosin, mutta ne koirat ei vaan saa häiritä sille ei mitään voi.
jos haukkuu noin vähän kuin ap kertoo, se kyllä kuuluu ihan tavalliseen elämisen ääniin joka vaan pitää kestää jos asuu kerrostalossa.
 
muumibuumi
Ne naapurit...

Asuin luhtitalossa. Alakerran naapurin kans oltiin hyvissä väleissä. Juteltiin ulkona ja sillä tuntu olevan ihan murot ok. Sit otin koiran. ISON koiran, irlanninsusikoiran... Ja auta armias.. Ensin tuli lappua, että hiljaisuus talossa 22.00.. Tuli isännöitsijältäkin, että me metelöidään.

Olin ihan että hä?? Keräsin kaikki koiran lelut joka ilta ysiltä pois, ettei se leikkisi enää illalla. No, sitten meni pari viikkoa ja sattumalta olin hereillä kun koira nousi pediltään, kävi juomassa ja palasi takas nukkumaan. Ja naapuri hakkasi luudalla meidän lattiaa!!! Sillon napsahti. Pakkasin koiran autoon ja ajoin vanhemmille yöksi. Aamulla soitin taloyhtiöön, ettei tälläinen passaa. Se naapurihan herättää koko talon.

No, lopulta naapuri sitten lähti.. Juteltiin muiden naapureiden kans.. Joista oli kuulemma kans valitettu. Alakerrassa eräs mies kuulemma kuorsasi liian kovaa :D Ja talon toisessa päässä asunut vauva itki öisin :O En minä vaan ollut kuullut...

Ehkä joidenkin pitäisi asua omatkotitalossa keskellä metsää? Tosin öisin eläimet metelöi..
 
Vai molempia?

Jos koirat haukkuu sen 0-5krt/h, 9-17, se tekee 0-40 haukkua päivässä. Ja se on oikeasti häiritsevää. Ja jos koiria pelkää, oikeasti voi olla ahdistavaa, kun aina alkaa räksytys kun joku kulkee rapussa yms.

Ei, naapurillakaan ei välttämättä pala kaikki valot yläkerrassa, asioista pitäisi pystyä puhumaan enemmän tai vähemmän sivistyneesti, ja jonkun liesituulettimen kautta huutelu nyt on ala-arvoista. MUTTA. Naapuri on kuitenkin ilmoittanut sinulle (ehkä huonolla tavalla) että koirat pitävät meteliä yksin ollessaan. Tämä kun on toistuvaa (ts, haukkuminen jatkuu kerta toisensa jälkeen), saattaisi itelläkin kaatua muki nurin, kun kuvittelisi, että naapuri ei välitä mitään (sitruunapanta, hoitaja, haihduttimet, yms, että loppuisi. Naapuri ei tätä voi tietää, mutta luulisi että joku hoitomuoto löytyisi), ja voin hyvin kuvitella, että jotkut sortuu sitten huutelemaan.
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja 123:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Eihän tollane haistattelu oo muutenkaan mistään kotosin, mutta ne koirat ei vaan saa häiritä sille ei mitään voi.
jos haukkuu noin vähän kuin ap kertoo, se kyllä kuuluu ihan tavalliseen elämisen ääniin joka vaan pitää kestää jos asuu kerrostalossa.


Kylläkin jos hakkuminen tapahtuu aina kun jää yksin se katsotaan säännölliseksi ja siitä kun vaan saattaa se kirjallinen huomautus rapsahtaa vaikka se koira haukahtais vaan muutaman kerran tunnissa.

Juu itellä on koiria ja asun kerrostalossa, en ole saanut huomautusta omista koiristani, mutta monet ovat ja koirat ei todella oo räksyttäneet tunteja eikä joka päivä.

Koiran ääntely kun ei oo sama ku lasten, niin se vaan menee vaikka muuta haluiski
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Eihän tollane haistattelu oo muutenkaan mistään kotosin, mutta ne koirat ei vaan saa häiritä sille ei mitään voi.
Mutta jos se siis on tosiaan yksittäisiä haukahteluja eikä jatkuvaa räksyttämistä, ja ajoittuu vielä päiväsaikaan niin musta naapuri on tässä se jonka pitäs hillitä itsensä.
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja 123:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Eihän tollane haistattelu oo muutenkaan mistään kotosin, mutta ne koirat ei vaan saa häiritä sille ei mitään voi.
jos haukkuu noin vähän kuin ap kertoo, se kyllä kuuluu ihan tavalliseen elämisen ääniin joka vaan pitää kestää jos asuu kerrostalossa.


Kylläkin jos hakkuminen tapahtuu aina kun jää yksin se katsotaan säännölliseksi ja siitä kun vaan saattaa se kirjallinen huomautus rapsahtaa vaikka se koira haukahtais vaan muutaman kerran tunnissa.

Juu itellä on koiria ja asun kerrostalossa, en ole saanut huomautusta omista koiristani, mutta monet ovat ja koirat ei todella oo räksyttäneet tunteja eikä joka päivä.

Koiran ääntely kun ei oo sama ku lasten, niin se vaan menee vaikka muuta haluiski
typerää minusta... :/ jos oikeesti muutama haukahdus päivässä haittaa niin hirmuisen paljon, voi muuttaa pois.

itselläni on 2 koiraa, mutta asun rivarissa jossa ei naapureista kuulu mitään, taitaa olla hyvät äänieristykset. ja hyvä niin koska meidän koirat haukkuu jonkin verran, joskus paljonkin jos pihalla tapahtuu jotain.
 
:/
Onpa kyllä ikäviä naapureita. Kaikki eivät vain pidä koirista ja ilmaisevat sen ööh...no, hyvin typerästi. Itse asumme rivitalossa, jossa on neljä asuntoa. Meillä on kaksi koiraa (päätyasunto) ja naapureilla on kaksi koiraa. Kolmannet asukit alkoivat ensin terrorisoimaan meidän seinänaapureita, että heitä häiritsee, kun koirat avavaat kaappienovia ja koirat kävelevät kovaäänisesti. Alkoivatpa jopa vaatimaan äänieristelevyjä seiniin, joka olisi ollu ainoa ehto, että eivät tekisi valitusta isännöitsijälle. Nämä koiralliset tekivät valittajista valituksen isännöitsijälle, joten kolmosasukit alkoivat meitä terrorisoimaan. Meidän koirien haukkuminen ja ulvominen pitää heidät kuulemma yötäpäivää hereillä. Yeaaah, right. Miksi me ja seinänaapurimme saamme unta eikä huomata tätä mölinää? Seuraavaksi olikin vuorossa eräät toiset koiranomistajat :/
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Eihän tollane haistattelu oo muutenkaan mistään kotosin, mutta ne koirat ei vaan saa häiritä sille ei mitään voi.
Mutta jos se siis on tosiaan yksittäisiä haukahteluja eikä jatkuvaa räksyttämistä, ja ajoittuu vielä päiväsaikaan niin musta naapuri on tässä se jonka pitäs hillitä itsensä.
Mutta kun taloyhtiöissä on säännöt ja tosiaan koiran ääntelyä ulvomista tai haukahtelua ei katsota ääniin joita syntyy normaalista elämisestä se vaan on niin.
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja 123:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Eihän tollane haistattelu oo muutenkaan mistään kotosin, mutta ne koirat ei vaan saa häiritä sille ei mitään voi.
jos haukkuu noin vähän kuin ap kertoo, se kyllä kuuluu ihan tavalliseen elämisen ääniin joka vaan pitää kestää jos asuu kerrostalossa.


Kylläkin jos hakkuminen tapahtuu aina kun jää yksin se katsotaan säännölliseksi ja siitä kun vaan saattaa se kirjallinen huomautus rapsahtaa vaikka se koira haukahtais vaan muutaman kerran tunnissa.

Juu itellä on koiria ja asun kerrostalossa, en ole saanut huomautusta omista koiristani, mutta monet ovat ja koirat ei todella oo räksyttäneet tunteja eikä joka päivä.

Koiran ääntely kun ei oo sama ku lasten, niin se vaan menee vaikka muuta haluiski
typerää minusta... :/ jos oikeesti muutama haukahdus päivässä haittaa niin hirmuisen paljon, voi muuttaa pois.

itselläni on 2 koiraa, mutta asun rivarissa jossa ei naapureista kuulu mitään, taitaa olla hyvät äänieristykset. ja hyvä niin koska meidän koirat haukkuu jonkin verran, joskus paljonkin jos pihalla tapahtuu jotain.
Typerää tai ei mutta säännöt on säännöt eikä kenenkään voi tarvita muuttaa syystä ettei pidä koiran haukunnasta on se sitten yksittäistä haukahtelua sillon tällöin tai jatkuvaa ulinaa.
 
shihtzu
Alkuperäinen kirjoittaja Yamini:
Vai molempia?

Jos koirat haukkuu sen 0-5krt/h, 9-17, se tekee 0-40 haukkua päivässä. Ja se on oikeasti häiritsevää. Ja jos koiria pelkää, oikeasti voi olla ahdistavaa, kun aina alkaa räksytys kun joku kulkee rapussa yms.

Ei, naapurillakaan ei välttämättä pala kaikki valot yläkerrassa, asioista pitäisi pystyä puhumaan enemmän tai vähemmän sivistyneesti, ja jonkun liesituulettimen kautta huutelu nyt on ala-arvoista. MUTTA. Naapuri on kuitenkin ilmoittanut sinulle (ehkä huonolla tavalla) että koirat pitävät meteliä yksin ollessaan. Tämä kun on toistuvaa (ts, haukkuminen jatkuu kerta toisensa jälkeen), saattaisi itelläkin kaatua muki nurin, kun kuvittelisi, että naapuri ei välitä mitään (sitruunapanta, hoitaja, haihduttimet, yms, että loppuisi. Naapuri ei tätä voi tietää, mutta luulisi että joku hoitomuoto löytyisi), ja voin hyvin kuvitella, että jotkut sortuu sitten huutelemaan.
Eihän ne koirat ole keskenään tuota aikaa, vaan ovat tuona aikana päivästä muutamia tunteja keskenään, elikkä haukkuja tulee 0-10 kertaa päivää kohden jos ovat 2 tuntia päivässä keskenään.

Juuri noiden koirien takia, en ikinä tule muuttamaan kerrostaloon. Mulla on aika haukkuherkkiä koiria, kun ovat alunperinkin jalostettu äänellä vartioiviksi, elikkä haukunnallaan ilmoittavat tunkeilijoista ja vaaroista.
Muutenkin mä en kestäisi nipottavia naapureita, kyllä elämään pitää ääniä mahtua ja niitä on paljon inhottavampiakin ääniä kuin joku satunnainen haukahdus silloin tällöin.
Meillä on yksi ihana naapuri, sellainen vanha mies, joka on monta kertaa sanonut, kun olen omia koiria pihalla käskenyt, että antaa niitten haukkua, kyllä tähän maailmaan ääntä mahtuu ja pitäähän sitä nyt omaa pihaa vartioida.
 
Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Eihän ne koirat ole keskenään tuota aikaa, vaan ovat tuona aikana päivästä muutamia tunteja keskenään, elikkä haukkuja tulee 0-10 kertaa päivää kohden jos ovat 2 tuntia päivässä keskenään.

Juuri noiden koirien takia, en ikinä tule muuttamaan kerrostaloon. Mulla on aika haukkuherkkiä koiria, kun ovat alunperinkin jalostettu äänellä vartioiviksi, elikkä haukunnallaan ilmoittavat tunkeilijoista ja vaaroista.
Muutenkin mä en kestäisi nipottavia naapureita, kyllä elämään pitää ääniä mahtua ja niitä on paljon inhottavampiakin ääniä kuin joku satunnainen haukahdus silloin tällöin.
Meillä on yksi ihana naapuri, sellainen vanha mies, joka on monta kertaa sanonut, kun olen omia koiria pihalla käskenyt, että antaa niitten haukkua, kyllä tähän maailmaan ääntä mahtuu ja pitäähän sitä nyt omaa pihaa vartioida.
Muutamia on minusta enemmän kuin 2h kerralla, eli käsitän itse sen 4-8h, kun ei ole sen tarkemmin määritelty.

Sinä olet sinä. Jos olisit alunalkaen asunut kerrostalossa, tietäesi viettävän siinä useamman vuoden, olisitko ottanut haukkuherkkää koiraa? Tuskin.

Ja jos sinua ei haittaa koiran räkytys, se ei tarkoita että muut siitä pitäisivät. Itsellänikin on koira, ja minun mielestä kerrostalossa räkyttävä koira mahtuu top5 listalle ärsyttävissä asioissa ja äänissä.
 
MLL
Tosiaan siis koirat on keskenään täälä kotona muutamia kertoja viikossa ja silloin muutaman tunnin kerrallaan, eli siis ei joka päivä tota 9-17. Niille on tehty kaikennäköisiä juttuja, että keskittyisivät enemmän rauhakseen järsimiseen tms. kun toistensä härnäämiseen. Toinen koirista on vajaan vuoden ja siksi sen kaaliin ei ihan vielä ole asiat mennyt. Ymmärrän kyllä, että naapureita voi ärsyttää se yksikin haukahdus päivässä, kyllähän nuo välillä innostuvat haukahtamaan silloinkin kun olemme kotona.

Lähinnä vaan pakko vähän avautua tollasista ihmisistä.. Mietityttää mitä tästä tulee kun vauva syntyy ja itkee öisin? Jos jo liesituulettimen vieressä keskustelu päivä aikaan aiheuttaa tollasen avautumisen. Täytyy vielä sanoa, että asutaan siis luhtitalossa ja meillä on tässä samassa rakennuksessa yhteensä 7 asunnollista naapureita joista kukaan muu ei ole osoittanut mitään merkkejä, että häirittäisiin, tervehtivät iloisesti sekä meitä ja muutamat koiriakin jos ovat mukana kun ulkona liikutaan.
 
shihtzu
Alkuperäinen kirjoittaja Yamini:
Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Eihän ne koirat ole keskenään tuota aikaa, vaan ovat tuona aikana päivästä muutamia tunteja keskenään, elikkä haukkuja tulee 0-10 kertaa päivää kohden jos ovat 2 tuntia päivässä keskenään.

Juuri noiden koirien takia, en ikinä tule muuttamaan kerrostaloon. Mulla on aika haukkuherkkiä koiria, kun ovat alunperinkin jalostettu äänellä vartioiviksi, elikkä haukunnallaan ilmoittavat tunkeilijoista ja vaaroista.
Muutenkin mä en kestäisi nipottavia naapureita, kyllä elämään pitää ääniä mahtua ja niitä on paljon inhottavampiakin ääniä kuin joku satunnainen haukahdus silloin tällöin.
Meillä on yksi ihana naapuri, sellainen vanha mies, joka on monta kertaa sanonut, kun olen omia koiria pihalla käskenyt, että antaa niitten haukkua, kyllä tähän maailmaan ääntä mahtuu ja pitäähän sitä nyt omaa pihaa vartioida.
Muutamia on minusta enemmän kuin 2h kerralla, eli käsitän itse sen 4-8h, kun ei ole sen tarkemmin määritelty.

Sinä olet sinä. Jos olisit alunalkaen asunut kerrostalossa, tietäesi viettävän siinä useamman vuoden, olisitko ottanut haukkuherkkää koiraa? Tuskin.

Ja jos sinua ei haittaa koiran räkytys, se ei tarkoita että muut siitä pitäisivät. Itsellänikin on koira, ja minun mielestä kerrostalossa räkyttävä koira mahtuu top5 listalle ärsyttävissä asioissa ja äänissä.
Riippuu ihan siitä kuinka paljon se koira haukkuu, silloin tällöin haukahtelu ei minua haittaa. Minä olen nimittäin asunut koko ikäni koiralauman keskellä, joten olen aika immuuni tuolle haukunnalle. En minä kotonakaan tahdo kuulla kun nuo haukahtelee, osa menee ihan ohi korvien, etenkin kun tuon vanhus saattaa haukkua parikin tuntia putkeen, eikä sitä saa hiljaiseksi mikään, on se sen verran vanhuudenhöperö, ei se itsekään tiedä miksi se haukkuu, sille vaan jää levy päälle.

Eniten minua rivitalossa asuneena häiritse naapurin uskonnolliset musiikinkuuntelut sunnuntaiaamuna klo 8.
 
MLL
Alkuperäinen kirjoittaja Yamini:
Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Eihän ne koirat ole keskenään tuota aikaa, vaan ovat tuona aikana päivästä muutamia tunteja keskenään, elikkä haukkuja tulee 0-10 kertaa päivää kohden jos ovat 2 tuntia päivässä keskenään.

Juuri noiden koirien takia, en ikinä tule muuttamaan kerrostaloon. Mulla on aika haukkuherkkiä koiria, kun ovat alunperinkin jalostettu äänellä vartioiviksi, elikkä haukunnallaan ilmoittavat tunkeilijoista ja vaaroista.
Muutenkin mä en kestäisi nipottavia naapureita, kyllä elämään pitää ääniä mahtua ja niitä on paljon inhottavampiakin ääniä kuin joku satunnainen haukahdus silloin tällöin.
Meillä on yksi ihana naapuri, sellainen vanha mies, joka on monta kertaa sanonut, kun olen omia koiria pihalla käskenyt, että antaa niitten haukkua, kyllä tähän maailmaan ääntä mahtuu ja pitäähän sitä nyt omaa pihaa vartioida.
Muutamia on minusta enemmän kuin 2h kerralla, eli käsitän itse sen 4-8h, kun ei ole sen tarkemmin määritelty.

Sinä olet sinä. Jos olisit alunalkaen asunut kerrostalossa, tietäesi viettävän siinä useamman vuoden, olisitko ottanut haukkuherkkää koiraa? Tuskin.

Ja jos sinua ei haittaa koiran räkytys, se ei tarkoita että muut siitä pitäisivät. Itsellänikin on koira, ja minun mielestä kerrostalossa räkyttävä koira mahtuu top5 listalle ärsyttävissä asioissa ja äänissä.
Niin siis vielä tarkemmin, eli se muutama tunti tosiaan tarkoittaa 1-3 h kerrallan, esim. kun mennään kauppaan, mulla on neuvola tms. Räkyttävät koirat onkin tosi ärsyttäviä, onneksi nämä ei sitä harrasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MLL:
Tosiaan siis koirat on keskenään täälä kotona muutamia kertoja viikossa ja silloin muutaman tunnin kerrallaan, eli siis ei joka päivä tota 9-17. Niille on tehty kaikennäköisiä juttuja, että keskittyisivät enemmän rauhakseen järsimiseen tms. kun toistensä härnäämiseen. Toinen koirista on vajaan vuoden ja siksi sen kaaliin ei ihan vielä ole asiat mennyt. Ymmärrän kyllä, että naapureita voi ärsyttää se yksikin haukahdus päivässä, kyllähän nuo välillä innostuvat haukahtamaan silloinkin kun olemme kotona.

Lähinnä vaan pakko vähän avautua tollasista ihmisistä.. Mietityttää mitä tästä tulee kun vauva syntyy ja itkee öisin? Jos jo liesituulettimen vieressä keskustelu päivä aikaan aiheuttaa tollasen avautumisen. Täytyy vielä sanoa, että asutaan siis luhtitalossa ja meillä on tässä samassa rakennuksessa yhteensä 7 asunnollista naapureita joista kukaan muu ei ole osoittanut mitään merkkejä, että häirittäisiin, tervehtivät iloisesti sekä meitä ja muutamat koiriakin jos ovat mukana kun ulkona liikutaan.
Luhtitaloissa on enemmän sääntönä kuin poikkeuksena, että äänieristys on huono. Erillaiset ihmiset sietää erillailla ääniä.
Se keskustelu siinä liesituulettimella tuskin sai tuota avausta aikaan, muutenkuin siinä mielessä että tiesivät teidän olevan kotona.
Ole sinä aikuinen, mene keskustelemaan naapurin kanssa, ja sano, että toinen koira on nuori, ja te olette kokeilleet ja tulette kokeilemaan erillaisia konsteja, ettei haukkuisi, mutta vaatii vähän aikaa. Ja pahoittele, että ei ole tarkoitus naapureita kiusata.
Ja niinkuin sanoin, itsekkään en pidä räksyttävistä koirista, mutta vauvan itku ei häiritse yhtään. Voi olla että naapurisi on samanlainen. Joten turha sitä vauvan mahdollista yöitkuilua on pelätä.
 
Muakaan ei lasten äänet häiritse mutta koiran haukkumista en siedä. Teidän koirat nyt eivät kuitenkaan kovin paljoa hauku, en siitä nyt vielä menis valitusta tekemään.

Pari vuotta sitten asuttiin kerrostalossa, jossa alakerrassa asui perhe, jolla oli pikkukoira. Haukkuminen alkoi aina kun jäi yksin, eli yleensä 7-8 aamulla, päivällä saattoi olla vähän taukoa mutta yleensä haukkuminen kesti klo 16-17. Oli muuten maailman ärsyttävin tapa herätä aamulla klo 7 koiran räksytykseen.
No, nää naapurit sitten saivatkin häädön tuon koiran takia, kun eivät saaneet haukkumista loppumaan vaikka monet siitä sanoivat omistajille. Isännöitsijältä tuli viesti, että asukkaat ovat muuttaneet paikkaan, joka sopii paremmin koiralle.. Mitä lie tarkoitti :whistle:
 
MLL
"Luhtitaloissa on enemmän sääntönä kuin poikkeuksena, että äänieristys on huono. Erillaiset ihmiset sietää erillailla ääniä.
Se keskustelu siinä liesituulettimella tuskin sai tuota avausta aikaan, muutenkuin siinä mielessä että tiesivät teidän olevan kotona.
Ole sinä aikuinen, mene keskustelemaan naapurin kanssa, ja sano, että toinen koira on nuori, ja te olette kokeilleet ja tulette kokeilemaan erillaisia konsteja, ettei haukkuisi, mutta vaatii vähän aikaa. Ja pahoittele, että ei ole tarkoitus naapureita kiusata.
Ja niinkuin sanoin, itsekkään en pidä räksyttävistä koirista, mutta vauvan itku ei häiritse yhtään. Voi olla että naapurisi on samanlainen. Joten turha sitä vauvan mahdollista yöitkuilua on pelätä.[/quote]"

Ekan kerran kun naapurin ukko tuli valittamaan koirista, olin ihan pasmat sekaisin ja pyysin anteeksi koirien käytöstä sekä yritin kertoa, että niitä totutetaan uuteen kotiin+koulutetaan. Ukko meni siitä ihan tiltteihin ja alkoi jotain rähjäämään, ettei pahoillaan olot paljon auta ja häntä ei meidän koulutukset kiinnosta. Sama toistui kun hän toisen kerran humalassa tuli asuntonsa ovesta karjumaan..Että empä taida mennä keskustelemaan :( Sepä tästä tilanteesta tekeekin kimurantin kun ei voi toimia niinkun normaalisti toimisin, kyselisin naapurilta onko ollut hiljaisempaa, pyytäisin anteeksi jne. Ukko on niin hullun näköinen kun painelee tuola ulkona, että luikin nopeasti piiloon jos näen :D

 
Meidän koira on opetettu olemaan hiljaa, eikä se muutenkaan turhaa hauku.. mutta tuossa naapurirapussa on kaksi koiraa, jotka alkavat silloin tällöin haukkumaan, ensin haukkuu pienempi koira ja sitten isompi vastaa.. joskus sitä kestää tuntikin putkeen.. onneksi meidän koira on hiljaa, vaikka naapurissa metelöidään.. joskus vain pelottaa, että joku sitten naapureista luulee, että toinen noista koirista onkin meidän koira ja alkaa siitä valittamaan.. silloin kun me muutettiin tähän, koirallemme tuli eroahdistus, mutta saimme sen opetettu pois ja nyt koira vain nukkuu, kun me olemme pois.. emme ainakaan ole alun ongelmien jälkeen kuulleet valituksia naapureilta.. minusta se on väärin, että koirat eivät saa päästää inahdustakaan, mutta lapset saavat sitten metelöidä miten vain.. en minäkään kyllä siedä jos koira huutaa aamusta iltaan, mutta silloin tällöin haukkumiset kuuluvat normaaliin elämään.. meidän koira ainoastaan silloin pitää vähän meteliä, kun tv:ssä näkyy poroja tai muita nelijalkaisia eläimiä.. silloinkin me kiellämme koiraa ja koitamme rauhoittaa sitä..
 
MLL
Asiaan liittymättä varsinaisesti, mutta uskoisin naapurin naisen olevan jotenki masentunut tms. siis ihan lääkitykselä oleva, koska usein hän laahustelee pihalla päämäärrättömän näköisenä ja välillä selittelee yksinään. Ennen joulua jo ajattelin, että olisiko sopivat lääkkeet löytynyt kun hymyillen tervehti, mutta eilisestä kiroamisesta päätellen ei... Ehkä he ovat jotenki katkeroituneita elämäänsä ja keksivät sitten häiriköidä meitä kun ollaan onnellisia ja äänet mitä meiltä kantautuu on enemmän naureskelua tms. kun heidän jatkuvaa marmatustaan (kyllä, liesituuletin kaikuu molemiin suuntiin..) Ihmetyttää vaan miksi meidän naapurissa asuva nuori mies saa rauhassa bilettää aamuun asti ja hänen koiransa saa haukahdella, sekään ei ole siis mitään räkyttävää mallia, ihan rauhassa. Ehkä hänellekkin valitetaan, muttei ota siitä mitään stressiä. Tulisi reissusta kotiin niin voisi käydä kysymässä :)

Asunnossa on jäljistä päätellen ollut aikaisemminkin koira, jolla on ollut kova hinku ulos, koska ulkoovea on hiottu melko huonoin tuloksin aika syvälle kahvan vierestä. Liekö aikaisemmat asukkaat tehnyt sitten meille palveluksen ja alakerta on jo valmiiksi suuttunut.
 

Yhteistyössä