Seksistä ja haluista

onko teillä halut palanneet normaaliksi synnytyksen jälkeen?
Mulla oli heti haluja kun haavat parani mutta kun lapsi oli 7-8kk niin mulla alkoi halut mennä kokonaan.Joutuu välillä oikein pakottamaan itsensä...
vaihdoin pillereitä ja nyt ilman ja silti ei vaan hotsita....
onneksi muutetaan kohta ja saadaan makuuhuone itsellemme(toivottavasti).josko se auttaa kun saa rauhassa sitten hommailla ja omassa sängyssä vielä!
välillä jo mietin että enkö vaan sit halu miestäni tarpeeksi....
mitä mä voin tehdä?
 
Esikoisen jälkeen halutti heti synnytyksen jälkeen niin, että piti homma hoidella itse jo laitoksella. Piti oikein pidätellä itseään, että jaksoi odottaa jälkivuodon loppumista (jota kesti 8 viikkoa mulla) ja epparihaavan paranemista. Esikoisen jälkeen ei myöskään käytetty muuta ehkäisyä kuin kortsuja, koska oli tarkoitus alkaa yrittämään toista vauvaa heti kohta perään.

Kuopus syntyikin sitten 1 v 7 kk ikäerolla esikoiseen. Ja tämän synnytyksen jälkeen ei kyllä paljon haluja löytynyt. Jälkivuoto kesti 9 viikkoa; sen jälkeen laitettiin hormonikierukka, joka paitsi vei halut, myös aiheutti mahakipua ja jatkuvaa vuotoa koko 7 kk, jonka se minulla oli ennen kuin käskin ottamaan pois; sitten kokeilin parin kierron ajan nuvaringiä, joka taas aiheutti kutinaa alapäähän ja minä kyllä tunsin sen renkaan sisällä olon koko sen ajan kun sitä käytin; lisäksi tietysti kaksi pientä lasta verotti aika tavalla voimavaroja ja ajan käyttöä.

Nyt kuopus on 1 v 9 kk ikäinen ja parin viimeisen kuukauden aikana on alkanut tapahtumaan selvä muutos. Huomaan sen itsekin ja tunnen kehossani, että nyt alkaa hormonitoiminta palautua ennalleen imetysten, raskauksien ja synnytysten sekä noiden epäonnistuneiden hormoni-ehkäisy -kokeilujen jäljiltä.

Pluspuoli asiassa on, että seksiä on nyt paaaaljon enemmän kuin edes ennen lapsia. Huono puoli sitten se, että ehkäisyksi käy vain kortsut, blaah...
 

Yhteistyössä