Sen seitsemän eri sorttia...mikä on sinun MUST TO DO- leipomuksesi...

...vieraspöytään?! :)

Eli mikä on sinun bravuurisi juhla/kahvi/vierasvarapöytään, se juttu, mitä vieraasi jo odottavat vesi kielellä? Onko se joku kahvikakku, pikkuleivät, suolainen piirakka..?

Utelen siksi, kun oma pää käy "höyryillä" eli ei raksuta niin millään :headwall:... Pieni muotoiset kekkerti tulossa, mihin toki teen täytekakun - sitä odotetaan - mutta se muu- osio on sitten plaah- vaiheessa... Joten suosittele, kehu omaa suosikkiasi - ja samalla rikastuta meidän muiden (lue: ainakin minun :snotty:) tarjoiluvaihtoehtoja :).

Kiitos sinulle!
 
Mä oon täyskatastrofi keittiössä. Ihan hyvän täytekakun osaan onneks tehä. Mut ei mulla ole mitään must-juttuja, sen verran harvoin olen mitään kekkereitä järkännyt. Jonkun suolasen lohipiirakan yms. saisin kans varmaan aikaseks ohjeita seuraamalla.

Nii, no tästä infosta ei kyl ollu ap:lle mitään hyötyä. :D
 
Mä oon täyskatastrofi keittiössä. Ihan hyvän täytekakun osaan onneks tehä. Mut ei mulla ole mitään must-juttuja, sen verran harvoin olen mitään kekkereitä järkännyt. Jonkun suolasen lohipiirakan yms. saisin kans varmaan aikaseks ohjeita seuraamalla.

Nii, no tästä infosta ei kyl ollu ap:lle mitään hyötyä. :D
Sinä ihana :D - kirvoititpa ihanasti hymyn leikkimään hyylilleni; ollaan yhdessä keittiön kauhuja :p!

...Mulla on viimeisimmistä kekkereiden pitämisistä kulunut tässä sattuineista syistä jo aikaa, ja vissiin joku kynnyskysymys taas toimimiseen ryhtymisessä..tai jotain. Taikinakammo :D...

Täytekakku siis on varma juttu. Mutta...voileipäkakku on kyllä ihan mahdottoman hyvää :p mutta mä koen..tai siis se tuntuu niin vaikee tekoiselta, että...mutta onhan ne hienoja luomuksia ja täyttäviä kyllä! Ja vallankin miesväkeen uppoavia!
Hmmm....jään tuota kyllä pohtimaan...


Lisää, kiitos :)!
 
lucifer
Sinä ihana :D - kirvoititpa ihanasti hymyn leikkimään hyylilleni; ollaan yhdessä keittiön kauhuja :p!

...Mulla on viimeisimmistä kekkereiden pitämisistä kulunut tässä sattuineista syistä jo aikaa, ja vissiin joku kynnyskysymys taas toimimiseen ryhtymisessä..tai jotain. Taikinakammo :D...

Täytekakku siis on varma juttu. Mutta...voileipäkakku on kyllä ihan mahdottoman hyvää :p mutta mä koen..tai siis se tuntuu niin vaikee tekoiselta, että...mutta onhan ne hienoja luomuksia ja täyttäviä kyllä! Ja vallankin miesväkeen uppoavia!
Hmmm....jään tuota kyllä pohtimaan...


Lisää, kiitos :)!
mutta jos osaa tehdä täytekakun osaa kyllä tehsä voileipäkakunkin.... niiden tekemistä pelätään taysin turhaan!
 
Sinä ihana :D - kirvoititpa ihanasti hymyn leikkimään hyylilleni; ollaan yhdessä keittiön kauhuja :p!

...Mulla on viimeisimmistä kekkereiden pitämisistä kulunut tässä sattuineista syistä jo aikaa, ja vissiin joku kynnyskysymys taas toimimiseen ryhtymisessä..tai jotain. Taikinakammo :D...

Täytekakku siis on varma juttu. Mutta...voileipäkakku on kyllä ihan mahdottoman hyvää :p mutta mä koen..tai siis se tuntuu niin vaikee tekoiselta, että...mutta onhan ne hienoja luomuksia ja täyttäviä kyllä! Ja vallankin miesväkeen uppoavia!
Hmmm....jään tuota kyllä pohtimaan...


Lisää, kiitos :)!
Kiva jos vastauksesta oli kuitenkin jotain iloa. :D Joo, keittiö on oitis kun pommin jäljiltä kun alan siel jotain touhuumaan ja hermot menee alta aikayksikön.

Mmm... Kreikkalainen perunasalaatti oli mun must-juttu aikoinaan, mut siit onkin aikaa. Ja siin piti aina varoa ettei mee chilit silmiin. Niinki onnistu käymään kerran vappuna ku väänsin tota salaattia ja sit piti lähteä heti kattomaan Mantan lakitusta. Meikit joutu pesemään ja lähtemään liikenteeseen silmät tulipunasina. Siit syntykin sellanen lentävä lause kuin "Chilit silmille ja menoksi." :D
 
mutta jos osaa tehdä täytekakun osaa kyllä tehsä voileipäkakunkin.... niiden tekemistä pelätään taysin turhaan!
Meinaatko :snotty:..?! Mä oon ilokseni saanut olla muutamassa juhlassa mukana missä oli tarjolla aivan loistavia voileipäkakkuja, niin meheviä ja täyttäviä ja näyttäviä, jotta!! Mä oon tässä huomannut hankaluudekseni sen, että mun kammotus on se, jos voileipäkakusta tuleekin kuiva :O..siis, eihän sitä sitten kukaan voi syödä, kun suussa pyörii beduiinin sandaali :ashamed:...

..sen takia oon sen sitten sujuvasti jättänyt pois "ohjelmistosta"...

Ja mites muuten - onko teillä tarjolla useampaakin suolaista sorttia, vai riittääkö yksi suolainen piirakka?

Voi pojat, tässä sen näkee, kun elo kuljettaa välillä riepoitellen, niin johan menee yksinkertainenkin juttu vaikiaksi, hö...
 
Kiva jos vastauksesta oli kuitenkin jotain iloa. :D Joo, keittiö on oitis kun pommin jäljiltä kun alan siel jotain touhuumaan ja hermot menee alta aikayksikön.

Mmm... Kreikkalainen perunasalaatti oli mun must-juttu aikoinaan, mut siit onkin aikaa. Ja siin piti aina varoa ettei mee chilit silmiin. Niinki onnistu käymään kerran vappuna ku väänsin tota salaattia ja sit piti lähteä heti kattomaan Mantan lakitusta. Meikit joutu pesemään ja lähtemään liikenteeseen silmät tulipunasina. Siit syntykin sellanen lentävä lause kuin "Chilit silmille ja menoksi." :D
Autsh - :D!! Sulla on ihan selkeesti tekemisen meininkiä, loistavaa :p! Mä oon tässä myös onnistunut aika lahjakkaasti tuunaamaan ihan perusreseptejäkin aivan ihmellisin virityksin - kiitos kolmen apukokin ja oman hatarahuteran pääni ;) - yhtäkkiä ainesosat voivat ollakin jotain aivan muuta, ja lopputuloksestakin tulee jotain aivan muuta...

..että - kuka siivoisi keittiön :D?!
 
"eee"
"Must to do" - taitaa olla englannintunneista aikaa? :D

Itse kysymykseen: usein leivon jonkun sortin juustokakun. Kinkku-paprika-juustopiirakan menekki on taattu. Ja porkkanapiirakka on yksi bravuurin tapainen.
 
Mulla on kaksi sellaista tarjottavaa, joita kysytään usein. Eikun hei, kolme.

Pekoni-kana-feta-kasvispiirakka (joo, kehitelty mökillä darrassa)
Katkarapu-tuorejuustotahna täytteiset kolmiovoileivät
Kana-kasvis-tuorejuustowrapit.

Niillä mennään ja kaikki menee. :D

Nyt muksun toiveesta leivottu tiikerikakkua ja muffineita muutaman kerran, niistä varmaan tulee pysyviä juhlapöydän herkkuja.
 
Hei, työ ihanat :) - teiltähän on tullut vaikka mitä mahtavia uusia juttuja!! Loistavaa!

..ja mitenkä niin mun enkun taidoista on kulunut aikaa :D - grammar's not my first name ;)...!

Mua nyt rupes tässä oikeesti kiehtomaan ton voileipäkakun teko, mutta taidan perehtyä siihen ihan huolella ja ajan kanssa - ihan näihin kekkereihin en uskalla yllyttää itseäni...

Mutta pekoni- sipuli- piirakka koukutti kyllä, samaten moekoe sinun kehittelemä darra- piirakka (hyvin sä vedät, kun darrassakin onnistuu :D!)...joo, noista sain jo itselleni pöytään uutuuksia.

Ja veljet - miten voi olla :D..kiitos "La Paset" ravistelusta ajatuksellisesti :flower: - eipä ole mieleen juolahtanutkaan, että Hanna- tätejä voisi suklaalla kuorruttaa, tai ylipäätänsä jotain kahvikakkua....mä oon jumissa, todella :D!

Kiitos teille isosti, kun vastasitte huutooni - nyt on huomattavasti paljon helpompaa lähteä puuhassani eteenpäin :)!
 
tiiskeri
[QUOTE="vieras";26488381]Just oli juhlat ja niissä kauppansa teki porokeitto, pekoni-sipuli piirakka ja daim hyytelökakku.[/QUOTE]

Kiinnostaisi keiton ja piirakan resepti :D. Kiitos!
 
Tätä kokeilin kerran, mut oli niin hyvää et laitan tänne ylös. En enää muista kenen sivuilta /blogista tämän kopioin.

Ohjeella tulee pellillinen raparperipiirakkaa. Minä korvasin piimän kermalla ohje toimi hyvin niinkin.

Muruseos:
8 dl vehnäjauhoja
3 dl sokeria
2 tl leivinjauhetta
2 tl soodaa
2 tl vaniljasokeria
250 g voisulaa

Pohjataikina:
noin 2/3 muruseoksesta
2 dl piimää (käytin kuohukermaa, kun ei ollut piimää)
1 kananmuna

Täyte:
1 l raparperipaloja
2 tölkkiä rahkaa (2 x 250 g)
2 dl sokeria
2 kananmunaa
3 tl vaniljasokeria

Pinnalle:
noin 1/3 muruseoksesta

Sekoita muruseoksen kuivat aineet ja lisää lopuksi voisula. Jaa seos kahteen eri kulhoon. Käytä 2/3 muruseoksesta pohjataikinaan. Jätä kolmannes pinnalle ripoteltavaksi.

Lisää pohjataikinaan keskenään sekoitetut piimä ja kananmuna. Levitä seos leivinpaperilla peitetylle uunipellille.

Ripottele pohjataikinan päälle noin litra raparperipaloja.
Sekoita rahka, sokeri, munat ja vaniljasokeri. Kaada seos piirakan päälle. Ripottele lopuksi muruseosta pinnalle ja paista piirakkaa 175-asteisessa uunissa noin 45 minuuttia.
 

Yhteistyössä