Sierilän vesivoimalahanke - kummanko puolella olet, kalojen vai 22 000 kotitalouden?

No mun mielestä mitään mikä tuhoaa luontoa ei pitäisi tukea.


(ja joojoo sille harmaalle siellä joka seuraavaksi kiukuttelee mun lennoista ;mua ei tueta ja lennän sittenkin vaiks lentojen hinnat viisinkertaistuisivat ja vaikka ansiosidonnainen lopetettaisiin kaikilta kokonaan)
 
  • Tykkää
Reactions: m1es ja Echo
vierailija
"Sierilän hankkeen kustannukset ovat moninkertaistuneet lähes 20 vuotta kestäneen lupaprosessin aikana."

Vihreät ne jaksavat tehdä pitkäjänteistä työtä Suomen tuhoamiseksi. Sinänsä on ihan ok olla rakentamatta vesivoimaa, mutta sitten pitäisi rakentaa ydinvoimaa. Ei voi vaan jarruttaa ja kieltää koko ajan.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Toki energiansaanti pitää turvata.

Mutta rajansa silläkin, missä määrin.

Suomessahan sähkö on halpaa verrattuna muualle eurooppaan. Täällä esimerkiksi odottelen aina iltapäivään ennenko meen suihkuun. Muutoin on turha haaveilla lämpimän veden riittävän hoitoaineekin huuhteluun. Keittiössä ei myöskään ole uunia lainkaan. Vedenkeitintä, liettä ja leivänpaahdinta ei sovi laittaa yhtäaikaa päälle koska muuten saa ravata klikkailemaan sulakkeet päälle taas.

Imuri? Heh :D On harja ja moppi ja ämpäri. Pyykkikone löytyy mutta ei tiskikonetta saati kuivausrumpua vaikka täällä jälkimmäinen ois trooppisen ilmaston vuoksi usein tarpeen. Ei kuivu yöllä eikä edes päivällä,

Jotenkin hullua että mä täällä hipsuttelen villasukissa ja tossuissa, päällä on verkkarit (pieruitta ja ilman reikiä) ja flanellipaita ja samaan aikaan suomesta löytyy niitä jotka kiukutteleva tku eivät voi painella sisätiloissa kalsareissa ja hihattomassa paidassa paljain varpain ilman että tuntuu kukkarossa.


ehkä me ollaan totuttu liian mukavaan elämään.
 
9MM
Mä tästä jo toisessa ketjussa mainittinkin et vesivoima on kaikkein puhtain ja sitä on loputtomasti. Voi tehdä uusia jokia ja luoda kaloille reittei. Itse kannatan vesivoimaa se ei tuhoa maapalloa ja jos yks kala laji häviää ni se hinta pitää vain maksaa. Nyt tuhotaan isojen eläimien elintilaa louhimalla mineraaleja kaivoksista. Ja niitä avataan siellä missä eläimet asuvat.
 
Mä tästä jo toisessa ketjussa mainittinkin et vesivoima on kaikkein puhtain ja sitä on loputtomasti. Voi tehdä uusia jokia ja luoda kaloille reittei. Itse kannatan vesivoimaa se ei tuhoa maapalloa ja jos yks kala laji häviää ni se hinta pitää vain maksaa. Nyt tuhotaan isojen eläimien elintilaa louhimalla mineraaleja kaivoksista. Ja niitä avataan siellä missä eläimet asuvat.

Ja miten niin ei tuhoa maapalloa?


Itestäänkö ne kaikki rakennustarpeet sinne voimalaan singahtavat? Putoavat taivaalta? Avaruudesta? Ja se jengi joka sen rakentaa tulee paikalle millä? Teleportilla jonka kulut menee toiselle planeetalle?

Ja se ylläpidetään niin ettei mitään kulu? Ei työhnaskoja, ei kahvipaussien kahveja, ei vettä ku vedetään huussi ku yötyöläinen käy paskalla?


HERÄÄ!
 
Mä tästä jo toisessa ketjussa mainittinkin et vesivoima on kaikkein puhtain ja sitä on loputtomasti. Voi tehdä uusia jokia ja luoda kaloille reittei. Itse kannatan vesivoimaa se ei tuhoa maapalloa ja jos yks kala laji häviää ni se hinta pitää vain maksaa. Nyt tuhotaan isojen eläimien elintilaa louhimalla mineraaleja kaivoksista. Ja niitä avataan siellä missä eläimet asuvat.
Yks vaihtoehto on tehdä kaloille uomia tai väyliä voimalan sivuun tms. Vaikka sekään ei ole helppoa, osaavatko lohet aina esmes takaisin...

 
9MM
Ja miten niin ei tuhoa maapalloa?


Itestäänkö ne kaikki rakennustarpeet sinne voimalaan singahtavat? Putoavat taivaalta? Avaruudesta? Ja se jengi joka sen rakentaa tulee paikalle millä? Teleportilla jonka kulut menee toiselle planeetalle?

Ja se ylläpidetään niin ettei mitään kulu? Ei työhnaskoja, ei kahvipaussien kahveja, ei vettä ku vedetään huussi ku yötyöläinen käy paskalla?


HERÄÄ!
Nojoo mut niitä materiaalei voi tehdä loputtomasti mistä vesivoimalat tehdään? No kerro miten vesivoima tuhoaa maapalloa? Hyvinhän siellä norjassakin kalat on pärjännyt eikös niiden energia tule 99 prossasesti vesivoimasta. Vesivoima tuhoaa kaikkein vähiten maapalloa. Nythän korealaiset oli keksin niit turbiineita joita laitetaan meren pohjaan kun siellä on jatkuva virtaus. Uusia jokia voi haarauttaa ja rakentaa sinne vesivoimaloita isoja urakoita. Kaikki muut energia lähteet loppuu ajallaan. Vesi on ikuista
 
Nojoo mut niitä materiaalei voi tehdä loputtomasti mistä vesivoimalat tehdään? No kerro miten vesivoima tuhoaa maapalloa? Hyvinhän siellä norjassakin kalat on pärjännyt eikös niiden energia tule 99 prossasesti vesivoimasta. Vesivoima tuhoaa kaikkein vähiten maapalloa. Nythän korealaiset oli keksin niit turbiineita joita laitetaan meren pohjaan kun siellä on jatkuva virtaus. Uusia jokia voi haarauttaa ja rakentaa sinne vesivoimaloita isoja urakoita. Kaikki muut energia lähteet loppuu ajallaan. Vesi on ikuista
Sovitaan ny silleen että sä haarautat edes yhden pienen puron ja tuut sit vuoden kuluttua kertomaan virtaako vettä yhä molemmissa uomissa ja oliko helppoa.
 
  • Tykkää
Reactions: ruuttis
9MM
Sovitaan ny silleen että sä haarautat edes yhden pienen puron ja tuut sit vuoden kuluttua kertomaan virtaako vettä yhä molemmissa uomissa ja oliko helppoa.
No mä juttelin yhen vanhan ukon kaa ja se sanoi et se on mahdollista et vesivoimala ei tarvis edes niin isoja määriä ja jos isoja jokia rakentelis ni sieltä ohjattaisiin tietty määrä vettä sivujokeen. Et kuinkahan paljon vedenmäärä oikeesti laskis pää joesta. Ja okei jos toi teoria ei olisi mahdollinen ni miten voilla niin et vuosikymmeniä sitten suomen energia oli eniten vesivoimaa eikä ja pärjättiin hyvin
 
No mä juttelin yhen vanhan ukon kaa ja se sanoi et se on mahdollista et vesivoimala ei tarvis edes niin isoja määriä ja jos isoja jokia rakentelis ni sieltä ohjattaisiin tietty määrä vettä sivujokeen. Et kuinkahan paljon vedenmäärä oikeesti laskis pää joesta. Ja okei jos toi teoria ei olisi mahdollinen ni miten voilla niin et vuosikymmeniä sitten suomen energia oli eniten vesivoimaa eikä ja pärjättiin hyvin
Voisko sillä, että sun ja mun mummolassa oli kolme sähkölamppua, pieni sähköliesi -jos sitäkään- ja radio. Telkkuakin mentiin katsomaan naapuriin ku kaikilla ei ollut.
 
  • Tykkää
Reactions: m1es
9MM
Voisko sillä, että sun ja mun mummolassa oli kolme sähkölamppua, pieni sähköliesi -jos sitäkään- ja radio. Telkkuakin mentiin katsomaan naapuriin ku kaikilla ei ollut.
Mut onhan näitä ideoita muutakin esim tää tuli vastaan.
 
Mut onhan näitä ideoita muutakin esim tää tuli vastaan.
Uudet ideat on aina hyvästä ja jotkut niistä jopa toteuttamiskelpoisia.

Toivottavasti pääsevät eteenpäin meren hyödyntämisessä niin tavalla kuin toisellakin.


Mut silti mun mielestä ois fiksua myös hillitä ja jopa vähentää energiankulutusta ylipäätään.
 
9MM
Voisko sillä, että sun ja mun mummolassa oli kolme sähkölamppua, pieni sähköliesi -jos sitäkään- ja radio. Telkkuakin mentiin katsomaan naapuriin ku kaikilla ei ollut.
Ja tääkin tuli vastaan. Se on vesivoima se on tulevaisuutta sitä on loputtomasti.
 
9MM
Uudet ideat on aina hyvästä ja jotkut niistä jopa toteuttamiskelpoisia.

Toivottavasti pääsevät eteenpäin meren hyödyntämisessä niin tavalla kuin toisellakin.


Mut silti mun mielestä ois fiksua myös hillitä ja jopa vähentää energiankulutusta ylipäätään.
Joo mul harvoin ees valot päällä telkkaa harvoin katon. Et ehkä kuluttavin mulla on tää kännykän tuijotus ja sen lataaminen.
 
9MM
Uudet ideat on aina hyvästä ja jotkut niistä jopa toteuttamiskelpoisia.

Toivottavasti pääsevät eteenpäin meren hyödyntämisessä niin tavalla kuin toisellakin.


Mut silti mun mielestä ois fiksua myös hillitä ja jopa vähentää energiankulutusta ylipäätään.
Näin on ei pitäisi heti haukkua ideoijaa jotkut voi olla aivopierui ja jotkut hyviä pää asia et uskalletaan pallotella eri ideoita jos ei muuta ni hyvät naurut ei se niin vakavaa ole. Paikoillaan olo tappaa luovuuden
 

Yhteistyössä