Sievinen menee tänään naimisiin ja vauva häämatkan ajaksi hoitoon!!!!

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja PikkuMyy88:
Jos lapsi KERRAN on pidemmän ajan hoidossa, niin sekö tarkoittaa että hoidattaa lapsensa mummulla? En ala sinulle mitään selittelemään, mutta en tod. ole lastani isovanhemmilla hoidattanut
No älä hyvä ihminen selittele! Jos on asian kanssa sinut niin tuskin on tarvettakaan selitellä. Enkä mä tarkoittanut sitä mitä SINÄ TEET vaan tuota asennetta.
 
PikkuMyy88
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja PikkuMyy88:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei paljon lapsen tunteita ajatella. Oma napa se vaan on joka on niin maailmantärkein.
Sanoo joku katkeroitunut, joka ei ole päässy mihinkään vuosiin..
Mä olen tismalleen samaa mieltä vieraan kanssa enkä ole pätkääkään katkeroitunut. En mä herranen aika raaskisi tuota taaperoa laittaa moneksi yöksi hoitoon!
Sitä yhteistä aikaa kun voi ottaa iltaisin, syömässä käymällä, leffassa käymällä tai vaikka laittamalla yhdeksi yöksi hoitoon.
Sä olet niin teini.
Ok, mutta kyllä mä joka tapauksessa aion sinne häämatkalle lähteä kun se on varattu
 
PikkuMyy88
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja PikkuMyy88:
Jos lapsi KERRAN on pidemmän ajan hoidossa, niin sekö tarkoittaa että hoidattaa lapsensa mummulla? En ala sinulle mitään selittelemään, mutta en tod. ole lastani isovanhemmilla hoidattanut
No älä hyvä ihminen selittele! Jos on asian kanssa sinut niin tuskin on tarvettakaan selitellä. Enkä mä tarkoittanut sitä mitä SINÄ TEET vaan tuota asennetta.
No niin, annetaan asian jo olla.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja PikkuMyy88:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja PikkuMyy88:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei paljon lapsen tunteita ajatella. Oma napa se vaan on joka on niin maailmantärkein.
Sanoo joku katkeroitunut, joka ei ole päässy mihinkään vuosiin..
Mä olen tismalleen samaa mieltä vieraan kanssa enkä ole pätkääkään katkeroitunut. En mä herranen aika raaskisi tuota taaperoa laittaa moneksi yöksi hoitoon!
Sitä yhteistä aikaa kun voi ottaa iltaisin, syömässä käymällä, leffassa käymällä tai vaikka laittamalla yhdeksi yöksi hoitoon.
Sä olet niin teini.
Ok, mutta kyllä mä joka tapauksessa aion sinne häämatkalle lähteä kun se on varattu

Mene, mene ihmeessä :D
En mä hemmetti soikoon puhu SUSTA vaan siitä, kun vauva / taapero jätetään jopa viikoksi, kahdeksi hoitoon. Pikkasen otat itseeni :whistle:
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja PikkuMyy88:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja PikkuMyy88:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei paljon lapsen tunteita ajatella. Oma napa se vaan on joka on niin maailmantärkein.
Sanoo joku katkeroitunut, joka ei ole päässy mihinkään vuosiin..
Mä olen tismalleen samaa mieltä vieraan kanssa enkä ole pätkääkään katkeroitunut. En mä herranen aika raaskisi tuota taaperoa laittaa moneksi yöksi hoitoon!
Sitä yhteistä aikaa kun voi ottaa iltaisin, syömässä käymällä, leffassa käymällä tai vaikka laittamalla yhdeksi yöksi hoitoon.
Sä olet niin teini.
Ok, mutta kyllä mä joka tapauksessa aion sinne häämatkalle lähteä kun se on varattu

Mene, mene ihmeessä :D
En mä hemmetti soikoon puhu SUSTA vaan siitä, kun vauva / taapero jätetään jopa viikoksi, kahdeksi hoitoon. Pikkasen otat itseeni :whistle:
itseeSi
 
äiti
Tyhmää touhua. Jos meidän isovanhemmat asuisivat lähempänä, veisin lapset ilomielin sinne välillä hoitoon / yö kylään. Lapset tykkää siitä. Ja jos hetken mietin tilannetta, että kun lapseni ovat isoja ja olen mummo, niin ottaisin enemmän kuin mielelläni lapsen lapset hoitoon ja soisin lapsilleni "omaa" aikaa. Ei ne taaperot sinne mummolaan muuta, kunhan käyvät hoidossa. Kukaan muksu ei varmaan kuole, jos ikävä vähän tuleekin. Aina voi puhua puhelimessa.
 
Huom
En jaksa lukea koko ketjua, mutta en todellakaan jättäisi pientä lasta kahdeksi viikoksi hoitoon, kun itse lähden reissuun. Minusta meidän poika on ollut ns. paljon hoidossa ikäisekseen, mutta pisin jakso on ollut 3 yötä ja se on pisin, minkä minäkään kestän. Poika on reilu nelivuotias. Kaksi viikkoa, ei ikinä.
 
dodi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ss:
Alkuperäinen kirjoittaja PikkuMyy88:
Anteeksi oikeasti, mutta MIKÄ HÄÄMATKA se on, jos on lapset mukana sekä isovanhemmat?
Siis oikeasti.. Mä kai oon luullu että häämatkalle mennään kahdestaan.. lapset vielä ymmärrän mutta että vielä isovanhemmatki.. Ei kuulosta häämatkalta :|

Juuri näin. Kyllä se parisuhde oli olemassa ennen lasta ja siitä pitää pitää huolta. Häämatka jos mikä matka on se kahden kesken tehtävä matka, ei kavereiden, lapsien tai isovanhempien kanssa. Joku voi sanoa tähän että me ainakin pystytään olemaan romanttisesti vaikka lapset on mukana. Ja paskan marjat. Sitten on hämärtynyt oikeasti se mitä romantiikka oikeasti on. Säälittää se että lapset saatutaan jotkut pariskunnat kuulemma ei edes kaipaa kahdenkeskistä aikaa. En voi muuta kuin ihmetellä. Ettei edes kerran vuodessa oteta yhtä viikonloppua itselle ja viedä lapsia hoitoon.
Höpö höpö. Jos on näin tärkeää olla kaksin häämatkalla, niin olisivat toimineet asiallisesti ja menneet naimisiin ennenkuin lapsia tehdään niin eipä olisi tällaistakaan ongelmaa.
Höpöhöpö itsellesi. Kyllä se vaan näin on.

 
jos me miehen kanssa nyt päästäisiin viikoksi kaksin johonkin niin taatusti lähdettäisiin. kaksi viikkoa voisi olla jo liikaa ja viikossakin ikävä varmasti tulisi pian. mutta se laatuaika kaksinkin olisi jo tarpeen vähitellen.
 
eikä!
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja PikkuMyy88:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei paljon lapsen tunteita ajatella. Oma napa se vaan on joka on niin maailmantärkein.
Sanoo joku katkeroitunut, joka ei ole päässy mihinkään vuosiin..
Joku, joka osaa nauttia elämästä myös lapsen kanssa. Että ei se elämä ole pelkkää panemista vaikka kuin ois häämatkalla.
Hah hah. Ei herran jee. Eikö ihmiset oikeasti tiedä mitä häämatkalla tarkoitetaan. Se on KAHDENKESKINEN matka. Parisuhteen kulminaatio tietyssä mielessä. Pannaan toki mutta ennen kaikkea ollaan KAHDESTAAN.

 
Huom
Alkuperäinen kirjoittaja dodi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ss:
Alkuperäinen kirjoittaja PikkuMyy88:
Anteeksi oikeasti, mutta MIKÄ HÄÄMATKA se on, jos on lapset mukana sekä isovanhemmat?
Siis oikeasti.. Mä kai oon luullu että häämatkalle mennään kahdestaan.. lapset vielä ymmärrän mutta että vielä isovanhemmatki.. Ei kuulosta häämatkalta :|

Juuri näin. Kyllä se parisuhde oli olemassa ennen lasta ja siitä pitää pitää huolta. Häämatka jos mikä matka on se kahden kesken tehtävä matka, ei kavereiden, lapsien tai isovanhempien kanssa. Joku voi sanoa tähän että me ainakin pystytään olemaan romanttisesti vaikka lapset on mukana. Ja paskan marjat. Sitten on hämärtynyt oikeasti se mitä romantiikka oikeasti on. Säälittää se että lapset saatutaan jotkut pariskunnat kuulemma ei edes kaipaa kahdenkeskistä aikaa. En voi muuta kuin ihmetellä. Ettei edes kerran vuodessa oteta yhtä viikonloppua itselle ja viedä lapsia hoitoon.
Höpö höpö. Jos on näin tärkeää olla kaksin häämatkalla, niin olisivat toimineet asiallisesti ja menneet naimisiin ennenkuin lapsia tehdään niin eipä olisi tällaistakaan ongelmaa.
Höpöhöpö itsellesi. Kyllä se vaan näin on.
Juujuu, yhteistä aikaa pitää ottaa ja romantiikkaa olla, mutta ei sitä varten tarvitse pientä lasta kahdeksi viikoksi jättää hoitoon. Pitkä viikonloppu tai vaikka yksi yökin silloin tällöin tekee kenen hyvänsä parisuhteelle ihan terää.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja PikkuMyy88:
Kyllähän se niin on, että elämää on myös lapsen/lapsien synnyttyä, ja kahdenkeskistä aikaa pitää myös viettää, niin että lapsi hoidossa. Saa käydä kaksistaan missä haluaa. Ja se joka muuta väittää (ettei kahdenkeskistä aikaa enää lapsen synnyttyä tarvita) on niin katkeroitunut tms. kun ei itse pääse
Mikä katkeroitunut?

Onko katkeroitunut, jos on sitä mieltä, että 2 vkoa ilman kumpaakaan vanhempaa on 1-vuotiaalle liikaa. Tätä mieltä ovat varmaan kaikki ammattikasvattajat. Ohje kuuluu: yhtä monta yötä voi olla erossa kuin lapsella on ikävuosia. Tämä tarkoittaisi, että 1-vuotiaan voisi jättää max. 1 yöksi.
 
Mun mielestä 2 viikkoa vanhemmistaan erossa vuoden ikäisellä lapselle ON aivan liian pitkä aika, viikkokin on liikaa. Miksei voi tehdä lyhempää häämatkaa? Itse voisin laittaa tyttäreni ~1v5kk ihan maks. 2 yöksi mummin hoitoon, ja vielä niin että mummi tulis tänne meille hoitamaan. Ainakaan meillä ei vielä todellakaan "osata pyytää" yökylään pääsyä :headwall: . Ja samaa mieltä Katja87:n kanssa, tuon ikäinen todennäköisesti alkaa jo vierastamaan vanhempiaan aika pahasti kun 2 viikon lomalta tulevat..
 
vieras
Siis varmasti lapsi jää henkiin, eikä varmaan edes lopuksi ikää traumatisoidu. Mutta tuossa iässä on vielä niin kiinni vanhemmissa, ja äidissä, että kokee olevansa yhtä ja samaa. Varmasti kokee hylätyksi itsensä ja ties mitä kuolemanpelkoa tuntee.

Miten te äidit pystytte jäädyttämään noin kaikki äidinvaistonne?! En voi ymmärtää.

Kasvatustieteen professori ihmettelee, että esim. ruuan suhteen monet äidit tavoittelevat täydellisyyttä, ei edes mietitä, että mikä on huonoin mahdollinen taso ruokkia lasta, että lapsi vielä jää henkiin eikä aiheudu pysyviä vammoja. Mutta lapsen emotionaalisten tarpeiden suhteen jostain syystä tavoitetaso on tällainen "kunhan henkiin jää" -taso... ei pyritäkään siihen, minkä tiedettäisiin lapselle olevan parasta, vaan kylmästi pidetään riittävänä, että "ei sille kuinkaan käynyt, henkiin jäi"...
 

Yhteistyössä