siis aina sanotaa, et ei sua kotoota tulla töihin pyytään..

  • Viestiketjun aloittaja miks
  • Ensimmäinen viesti
miks
Mulle on aina käynyt niin, et on revitty työhön mukaan. Kesken opintojen, hoitovapaalta ja kysytty suoraan tuletko meille. Onko muita? Ja syykin on selvä, ala jossa asiantuntijoita vähän saatavilla ja kysyttyjä.
 
Ensimmäinen joka tulee mieleen on, että jos ei ole valmistunut, ei tarvitse maksaa täyttä palkkaa.

Siksi.

Mutta en toki tiedä, koska et kerro, että opiskelitko nimenomaan tuota työtä johon sut revittiin.
 
"mie"
Ei mullakaan kyllä kukaan ovelle tullut, mutta soitettiin yllättäen ja pyydettiin haastikseen josta sitten tietysti töihinkin pääsin. Eka kerta kun en oo itse edes työtä hakenut tai avoimesta paikasta kuullutkaan.

Tässä taustalla siis n. puoli vuotta aikaisemmin tehty hakemus rekryfirman tuolloin haussa olleeseen paikkaan jota en itse kokenut sopivaksi.
 
Lex
Kyllä melkein jokaiseen työpaikkaan on tähän asti pyydetty tulemaan/hakemaan, pienessä kaupungissa pienet verkostot. Yhdessä paikassa kun hoitaa hommat hyvin, niin moni muukin on kiinnostunut.
 
Mep
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;25922963:
Ensimmäinen joka tulee mieleen on, että jos ei ole valmistunut, ei tarvitse maksaa täyttä palkkaa.

Siksi.

Mutta en toki tiedä, koska et kerro, että opiskelitko nimenomaan tuota työtä johon sut revittiin.
En tajunnut ekaa lausetta ollenkaan.

Harvoja meistä, siis todella harvoja tullaan kyselemään töihin. Normireitti on kuitenkin, että työpaikkaan pyritään hakemuksella ja on yritettävä olla mahd. aktiivinen työnhaussa.
Aina olen töissä ollut, mutta sieltä kotoa ei ole tultu hakemaan kertaakaan.
 
"mie"
Mulle soitellaan 1-5 kertaa viikossa, että olisitkos valmis harkitsemaan uutta työpaikkaa.
Siis headhunterit soittelee.
Tosiaan asiantuntijatehtävissä alalla jossa osaajista pulaa
 
"aapee"
[QUOTE="mie";25923013]Mulle soitellaan 1-5 kertaa viikossa, että olisitkos valmis harkitsemaan uutta työpaikkaa.
Siis headhunterit soittelee.
Tosiaan asiantuntijatehtävissä alalla jossa osaajista pulaa[/QUOTE]

Tätä juurikin tarkoitan. Oikestaan aika ärsyttävääkin välillä :O
 
squeak
[QUOTE="mie";25923013]Mulle soitellaan 1-5 kertaa viikossa, että olisitkos valmis harkitsemaan uutta työpaikkaa.
Siis headhunterit soittelee.
Tosiaan asiantuntijatehtävissä alalla jossa osaajista pulaa[/QUOTE]

Voitko valottaa alaa?
 
Riippuu varmaan alasta. Esimerkiksi hetki sitten hitsareilla oli hyvä työtilanne. Ja hyviä hitsareista käytiin kisaa että kenelle menee.. mutta tässäki paino sanalla hyvä! ei keskinkertaiselle soitettu että tuu meille...
Sitten kun ollaan tuolla isoilla portailla, hyvä veli järjestelmässä niin sielläkin soitellaan perään.
Mutta tosi asia on, että harva meistä on niin ainutlaatuinen että soitellaan perään.
 
"sini"
No joo. Mulle on kolme kertaa soitettu ja pyydetty töihin. Kahdella kerralla vaihdoinkin työpaikkaa. Täältä nykyisestä en kovin helposti lähde.

Ja ajatella, ihan merkonomin koulutuksella. :)
 

Yhteistyössä