Siittiöiden elinikä sperman pesun jälkeen!

Ensimmäinen inssi perjantaina takana. Aina jää jotain kysymättä ja sitten se varasti vaivaa jos siihen ei saa vastausta.

Osaako kukaan kertoa, että elääkö siittiöt vähemmän aikaa spermanpesun jälkeen, kun normaalisti niiden elinikä voi olla useita vuorokausia?

Ihan kun olisin jostain täällä netistä lukenut. Sitä vain miettii kun ei ollut selkeästi ovulaatio vielä menossa, että säilyykö siittiöt edes perille asti hengissä ennen ovulaatiota....

Kiitos jo etukäteen.....

Tää palsta on aivan loistava!


 
Hei!
Mulle tehtiin eka inssi reilut kaksi viikkoa sitten. mulla inssiä ennen ultrattiin munarakkula, eikä se ollut vielä puhjennut, vaikka oli jo 22mm kokoinen (olin edellisenä päivänä ottanut Pregnylin irrotukseen). Inssi tehtiin heti ultauksen jälkeen, kun lääkäri sanoi, että siittiöt saattaa olla kolmekkin päivää hengissä ja odotella sitä munarakkulan puhkeamista. Ja nuo pestyt siittiöthän on priimaa tavaraa, niin jaksavat sinnitellä varmasti paremmin kun pesemättömät.
Ja kyllähän meillä ainakin siittiöt jaksoivat odotella, kun just plussasin!
 
onneksi olkoon nella Plussauksesta!

Söitkö teroja inssin jälkeen? Mulle määräsi Terolutit, ja niiden oton aloitin tänäään.

Tämä aika ennen oletettujen kuukaustin alkua on hermoja raastavaa....olen kyllä kovin pessimisti, että ekasta inssistä tärppäisi. Alkanut tulla samankaltaisia oireita mitä tähänkin asti on ollut ennen kuukautisia...
 
Nellalta oisin vielä kysynyt, että oliko sulla yksi munarakkula kasvanut vai useampia varteen otettavia ja kuinka paksu oli kohdun lima?

Minä en oikein sitä ymmärtänyt kun lääkäri sanoi, että munarakkula olis irtoamassa/näkyi kuulema sellaista nestettä. Mulla ei ollut kuin yksi iso munarakkula n. 20 mm. eli ei hirveasti toivetta sille....

Kohdunlimasta sanoi, että todella muhkea yli 10 mm. Olen joutunut käyttämään Divigel voidetta, koska Clomien vaikutuksesta alkoi limakalvo ohenemaan liikaa.
 
meille kävi ekassa niin, että todettiin huonommaksi kuin oli ollut pelkässä analyysissä ja että ei todennäköisesti tule onnistumaan pelkällä i. Silti yritettiin x4 ennen tujumpia hoitoja, helppouden takia. Tujuimmalla sitten onnistui.
 
En saanut teroja inssin jälkeen.

Mulla oli kaksi isompaa munista ja kolme pientä. Isoin oli 22mm ja seuraava 15mm, lääkäri kyllä sanoi, ettei tuosta 15millisestä todennäkösesti puhkea munasolua. Ja tuota isompaa kehui hyvän kokoiseksi.
Limakalvo oli inssihetkellä 12mm, eikä lääkäri pitänyt sitä mitenkään liian paksuna, kehui vaan olevan hyvä inssiä varten. Oli vaan tyytyväinen, ettei clomit olleet ohentaneet sitä, sitä kuulemma clomit vois tehä.
 

Yhteistyössä