Sijoittaako muut kotiäidit?

  • Viestiketjun aloittaja harmaavaris
  • Ensimmäinen viesti
harmaavaris
Tyhjensin just omaa säästötiliä muutamaan rahastoon ikään kuin omana joululahjana ja tämän vuoden "sävyn" määrityksenä. Syksyllä tuli tuhlattua oikein olan takaa, joten tänä vuonna on aikomus säästää takaisin ne mitä olen velkaa säästöihini sen päälle, että joka kuukausi lähtee edelleenkin tuttu summa säästöön.

Säästöjenpaikkauskeinot, joita olen ajatellut:
- äitiyslomalla saadut palkat pistän säästöön
- kun loma loppuu, säästöön menee joko palkasta tai kotihoidon tuki (aion elää keikkatyön palkoilla, jos kotihoidontukea haen)
- myös tulevan sivutoimisen yrityksen voitot aion laittaa säästöön

Mitenkäs muut kotiäidit/perheen äidit? Sijoitatteko, säästättekö, millä keinoilla ja miten hankitte tämän ylimääräisen summan (vakiosiirto palkasta/sivutoimen palkka/jotkut muut keinot)?
 
"vieras"
En ole kotiäiti, vaan työssäkäyä kahden lapsen äiti ja kyllä säästän joka kuukausi lähinnä indeksirahastoihin. Lisäksi mulla on muutamaa kotimaista osakkeita.
 
"eee"
[QUOTE="kolmen äiti";27801686]Sijoitan. Hyviin ja kalliisiin lasten vaatteisiin, jotka sitten myyn voitolla eteenpäin. :D[/QUOTE]

Oikeastiko joku maksaa käytetystä lastenvaatteesta enemmän kuin uudesta?
 
Vastaheränny
Kirjavinkit kiinnostuneille:
Totuus taloudestasi
Mitä jokaisen kotiäidin (ja muidenkin naisten) tulisi tietää sijoittamisesta
-naisten kirjoittamia, helposti tajuttavia
 
"Kärpänen"
Voi että sapettaa ihmiset jotka tuhlaavat rahansa Nordean mummorahastoihin. Ne rikastuttavat vain meitä Nordean osakkeenomistajia.

Paremmat sijoitusvinkit eli miten sitä kaviaaria saadaan hummerin päälle löytyy Suomen johtavalta sijoituspalstalta http://www.trooli.fi

Nimimerkin saa luotua muutamassa sekunnissa, ei tarvetta sähköpostille.
 
"aakkoset"
Alkuperäinen kirjoittaja Vastaheränny;27823725:
Kirjavinkit kiinnostuneille:
Totuus taloudestasi
Mitä jokaisen kotiäidin (ja muidenkin naisten) tulisi tietää sijoittamisesta
-naisten kirjoittamia, helposti tajuttavia
Onko ne kirjoitettu ta-vu-vii-vo-jen kera, että on riittävän helposti tajuttavia ?
 
Sijoittaja
Sijoitan. Olen sijoittanut jo yli 10 vuoden ajan. Ensin rahastoihin ja nyt viim. viiden vuoden ajan olen tehnyt pääsääntöisesti suoria osakesijoituksia (Helsingin pörssissä). En ole ammattilainen, en aktiivisijoittaja, enkä asiantuntija. Sijoitusstrategiani on hyvin passiivinen ja osakkeissa suosin hyviä osingonmaksajia. Toki mukaan mahtuu myös yksi riskipitoinen musta hevonen. En oikein jaksa ymmärtää tuota "miksi maksaa salkunhoitajalle" ajattelutapaa. Niin kauan kun oma asiantuntemus tai viitseliäisyys ei riitä, niin pankkien maksut ovat pieni hinta siitä, että joku muu tekee päätökset puolestani. Rahaa ei kannata makuuttaa tilillä. Tuloni ovat n. 1800 e kuussa (joskus enemmän, joskus vähemmän), olen perheellinen ja rahaa on aina jäänyt säästöön ja sijoitettavaksi.
 

Yhteistyössä