sikiön kääntyminen pää alaspäin?

  • Viestiketjun aloittaja "perhonen"
  • Ensimmäinen viesti
mulla ollut melkein koko raskauden ajan raivotarjonnassa..nyt vkoja 38+2..esikoisen kääntymisen tunsin,oisko ollut sillon 7-8 kk menossa..liikkeet tuntuu mulla vasemmalla kyljellä yleensä,on siis kohdussa selkä mun oikean kyljen puolella
 
"vieras"
[QUOTE="tii";25482519]mulla ollu ainakin ultrissa vk13 ja 22 jo pää alaspäin..nyt rv 24+0[/QUOTE]

Mutta se pointti taitaa olla enemmänki siin, et nuilla viikoilla sikiö voi viel kokkonsa puolesta pyörähtää miten päin vain.

Rv 37 taitaa monissa paikoissa olla se millon kääntöjä tehdään.
Myhemmilläkin viikoilla voi toki päästä pyörähtään, mut saa kyl olla aika paljon tilaa tai pieni laps, muutoin voi sattuu aika hemmetisti (ainakin itseäni sattui)
 
Mulla kääntyi raivotarjontaan vasta viikolla 36+. Sitten kääntyi parin päivän päästä takaisin perätilaan, ja olin jo sairaalassa viikolla 37+5 muistaakseni sitten äitiyspolilla että koitetaan kääntää takaisin, ja sepä olikin sitten ilmeisesti yöllä mun huomaamatta kääntynyt taas itsekseen. Kolme kertaa siis ainakin kääntyi itsekseen, nyt 38+1 ja toivon vaan kovasti ettei nyt enää kääntyilisi kun on jo oikein päin. Joskin sairaalassa sanottiin pään olevan jo niin alhaalla ettei enää luulisi kääntyvän... jep jep, niin se oli silloin viimeksikin kun neuvolalääkäri tunsi alatutkimuksessa pikkukaverin pään siellä... :)
 
Mulla ei oo kääntynyt ollenkaan. On ollut jo ainakin rakenneultrasta rv22 lähtien perätilassa. Ja potkut tuntuu välillä kylkiluissa, koska ylhäällä on sekä pää että jalat. Ei kääntynyt vaikka ulkokäännöstäkin polilla yritettiin. Laskettu aika ens viikolla.
 
hei kui päi
Minulla vauva kääntyi jopa 4 kertaa päivässä, oli välilä poikittain ja sitten vinossa ja miten päin vaan, perätilassa suurimman osan aikaa.
Vko 38+2 kääntyi viimeisen kerran onneksi pää alaspäin, syntyi vkon 42, 3,6kg. Kyllä sattui kun kääntyili!
 

Yhteistyössä