Silitättekö vaatteita?

  • Viestiketjun aloittaja "utelias"
  • Ensimmäinen viesti
"utelias"
Toisessa ketjussa kyseltiin, laittaako ihmiset kuivat pyykit heti kaappeihin vai jääkö ne lojumaan. Siitä tuli mieleeni, että kuinka moni silittää ihan käyttövaatteet? Olenko sen suhteen ihan kummajainen? Silitän kaikki lasten, omat ja mieheni vaatteet paitsi en alus- ja urheiluvaatteita & yökkäreitä. Käyn töissä ja silittämiseen jää ihan hyvin aikaa.
 
"vieras"
En silitä mitään vaatteita, paitsi juhlavaatteet kun mennään johonkin juhliin. Laitan ne kuivumaan niin että kuivuvat suoraan, meillä ei ole kuivausrumpua. Sitten taittelen kaappiin, ei niissä ole ryppyjä jos viikkaa suoraan kaappiin.
Ja vaikka olisikin, en silittäisi siltikään mitään. Vihaan silittämistä yli kaiken. Mailman turhinta hommaa!
 
"Milla"
Aikaisemman ketjun mukaisesti en silitä mitään vaatteita jos ei ole ihan pakko. Jotkut paitapuserot menevät niin ryttyyn että on pakko kaivaa silitysrauta esiin, silloinkin usein kyseiset vaatteet jäävät kokonaan käyttämättä.
 
-
En silitä kun miehen juhlapaitoja ennen juhlia. Arkivaatteita en todellakaan. Vältän ostamasta helposti ryppyyntyviä :D

olen kuullut että jotkut silittää alushousunsakin. Kukin tyylillään, itse en koe tarpeelliseksi.
 
ap utelias
Mitkä muut kotityöt kuin silittäminen kuuluu teidän mielestä sellaisille, joilla ei ole elämää? Tänä aikana, kun olen notkunut täällä palstalla, olisin silittänyt jo ison kasan vaatteita :) Tapoihini kuuluu myös kylppärin siivouksen viimeistely hammasharjalla. Joo, olen outo :) Nautin siitä, kun kaikki on järjestyksessä, mutta mielestäni olen ihan tasapainoinen ihminen ja ehdin tehdä muutakin kuin kotitöitä.
 
Silttäisin jos olisi aikaa.
Voisin hyvin kuvitella lukittautuvani jonnekin kodinhoitohuoneeseen hyvän musiikin kanssa ja silittäväni kaikessa rauhassa vaatteita. Varsinkin kun mulla on niin hieno johdoton silitysrauta että sillä silittäessä ei mene edes hermot.

Mutta nyt on hyvä että on aikaa edes pestä ne pyykit ja viikata ne sinne kaappeihin.
 
"Vierailija"
Mitkä muut kotityöt kuin silittäminen kuuluu teidän mielestä sellaisille, joilla ei ole elämää? Tänä aikana, kun olen notkunut täällä palstalla, olisin silittänyt jo ison kasan vaatteita :) Tapoihini kuuluu myös kylppärin siivouksen viimeistely hammasharjalla. Joo, olen outo :) Nautin siitä, kun kaikki on järjestyksessä, mutta mielestäni olen ihan tasapainoinen ihminen ja ehdin tehdä muutakin kuin kotitöitä.
Kuulostaa tutulta :) Itsekin silitän lähes kaikki vaatteet ja liinavatteet, ja tottakai kylppäriä (ja muitakin tiloja) siivotaan hammasharjalla :D
Kolmivuorotyötä teen, sekä kaksi alle kouluikäistä lasta ja myös omia harrastuksia. Siivous ja silittäminen vie todellisuudessa aika vähän aikaa :)
 
Professional Griefer
En!! Vihaan sitä hommaa eniten.
Ainoastaan juhliin tulee silitettyä, ainakin miehen kauluspaidat.
En osta vaatteita, joista näkee että ne menee helposti ryppyyn tai on sellaista materiaalia, että me ei tulla toimeen.
 

Yhteistyössä