Sillä ja hemmetin siisti

Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Vai oliskos olleet lestadiolaisia, ei ymmärtääkseni tietokoneen/internetin käyttö ole kai kovin sallittua...? Tai ei ainakaan tv:n katsominen.
No nehän saa plärätä nettiä niin paljon ku mielivät. Mut kyl noilla tv oli. Se tosin oli siinä kondiksessa, että eipä tainnu kuva näkyä läpi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja juurakon hulda:
Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Vai oliskos olleet lestadiolaisia, ei ymmärtääkseni tietokoneen/internetin käyttö ole kai kovin sallittua...? Tai ei ainakaan tv:n katsominen.
Jeesuksen kuva tais olla kyllä kirjahyllyssä, mutta tv näkyi olevan eli tuskin lestaadiolaisia?
Mutta jospas käyttääkin tv ruutua tietokonenäyttönä niin näkee kunnolla palstailla pyykkivuorenkin takaa

:whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja MintunKukka:
Mielettömän näkönen sikolätti!
Mä tunnen paljon isoja perheitä ja yhtän likimainkaan tollasta en ole nähny!!!!!!!!!!!!! Ihan järkyttävä!
Mä luulen oikeesti että tuota oli "muokattu" eli tyyliin älkää siivotko kuukauteen ennen kuukautta.....varmaan ollut epäsiistiä ja epäjärjestystä, mutta et noin törkyä...en jaksa jotenkaa uskoa
 
MintunKukka
Alkuperäinen kirjoittaja juurakon hulda:
Alkuperäinen kirjoittaja MintunKukka:
Mielettömän näkönen sikolätti!
Mä tunnen paljon isoja perheitä ja yhtän likimainkaan tollasta en ole nähny!!!!!!!!!!!!! Ihan järkyttävä!
Mä luulen oikeesti että tuota oli "muokattu" eli tyyliin älkää siivotko kuukauteen ennen kuukautta.....varmaan ollut epäsiistiä ja epäjärjestystä, mutta et noin törkyä...en jaksa jotenkaa uskoa
Joo oli varmaan. Mut se kylppäri ja vessa ei voi tohon kuntoon mennä silti kuukaudessa. En usko. En.
 
vieras
Noi asuu tässä lähellä ja olenkin ihmetellyt miten tuollaisen lauman kanssa voi pärjätä- mutta ei sitten näköjään pärjääkään :eek: 9 lasta ja tietääkseni ei vakaumuksellisista syistä, tykkäävät vain lapsista. Tänäänkin rouva työnteli kaksia rattaita samanaikaisesti... en ole kade.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MintunKukka:
Alkuperäinen kirjoittaja juurakon hulda:
Alkuperäinen kirjoittaja MintunKukka:
Mielettömän näkönen sikolätti!
Mä tunnen paljon isoja perheitä ja yhtän likimainkaan tollasta en ole nähny!!!!!!!!!!!!! Ihan järkyttävä!
Mä luulen oikeesti että tuota oli "muokattu" eli tyyliin älkää siivotko kuukauteen ennen kuukautta.....varmaan ollut epäsiistiä ja epäjärjestystä, mutta et noin törkyä...en jaksa jotenkaa uskoa
Joo oli varmaan. Mut se kylppäri ja vessa ei voi tohon kuntoon mennä silti kuukaudessa. En usko. En.
no valmiiksi epäsiisti ja sit jos tollanen joukkio käy liruttamassa kuukauden ajan samaan pönttöön eikä sit äkertaakaan pestä niin äkkiä on ton näköinen. Lattialle kun kaataa vähän esim mehua niin hyvin saa pölyt tarttumaan lattiaan kiinni....
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamizuukkeli:
Mistä te tiedätte ettei perheessä ole ollut sairauksia jotka vieneet aikaa ja voimavaroja? Tai jotain muuta! Tai tosiaan muokattu asuntoa tai jotain.
Minä en puolen tunnin perusteella tuomitse ainakaan ketään!
en minä tuomitse ketään....toi palstamamma juttu oli vain läppä (vaikka voi olla tottakin)
Minä en usko et noi on oikeesti ton kuntoisia asuntoja, ei varmasti siis ole mitään siistejä syystä tai toisesta, mutta uskon et provosoidaan jonkin verran....
 
Alkuperäinen kirjoittaja juurakon hulda:
Mä luulen oikeesti että tuota oli "muokattu" eli tyyliin älkää siivotko kuukauteen ennen kuukautta.....varmaan ollut epäsiistiä ja epäjärjestystä, mutta et noin törkyä...en jaksa jotenkaa uskoa
Olen tietävinäni, että kuvausporukka käy katsomassa kodin ja jos ohjelma päätetään tehdä, kehoittavat jatkamaan samaan malliin kunnes siivousporukka tulee. Sitä en tiedä, kauanko huusholli ehtii tuossa välissä suttaantua lisää.

 
MintunKukka
Alkuperäinen kirjoittaja mamizuukkeli:
Mistä te tiedätte ettei perheessä ole ollut sairauksia jotka vieneet aikaa ja voimavaroja? Tai jotain muuta! Tai tosiaan muokattu asuntoa tai jotain.
Minä en puolen tunnin perusteella tuomitse ainakaan ketään!
Tää voi olla ihan totta et on karannu ''mopo'' käsistä tossa siisteydessä.
 
...niin ja jos se tuommosen katraan kanssa karkaa niin siitä on varmasti vaikea alkaa yksin hoitamaan taas, ja heillähän pienin oli ihan sylivauva, esim. koliikki vie paljon voimia tai mtiä sitä arvuuttelemaan. Oli mitä oli, niin onnea ja voimia jakson äidille toivotan :flower: =)
 
tirkistelijä
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja olisin halunnut TIRKISTELLÄ!:
Miksei ne näyttäneet sitä pönttöä pestynä! Eikö lähtenyt puhtaaksi, ei taida Harpic olla sponssaajien joukossa.
:D Mulle tuli toi sama mieleen!
Onko Harpic joku hyvä pöntön putsaaja?
Joo, sillä lähtee nuo tuollaiset pöntöt puhtaaksi. Käytä palstan hakua niin löydät pari kuvaakin!
 
hyi
Alkuperäinen kirjoittaja mä vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
En jaksa käsittää, miksei sitä kuivausrumpua käyttänyt? :eek: Kutistaa vaatteet... joopa joo.
Täytyy sanoo et vaatetta siinä perheessä ainakin oli jos oli kaksi vuotta oltu pesemättä + viikkaamatta pyykkiä kaappeihin ja silti kaikilla oli vaatteet päällä
Huutiksen trokareita. varma tieto
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Noi asuu tässä lähellä ja olenkin ihmetellyt miten tuollaisen lauman kanssa voi pärjätä- mutta ei sitten näköjään pärjääkään :eek: 9 lasta ja tietääkseni ei vakaumuksellisista syistä, tykkäävät vain lapsista. Tänäänkin rouva työnteli kaksia rattaita samanaikaisesti... en ole kade.
Minäkin olen samalta paikkakunnalta ja nähnyt usein rouvan työntävän kaksia rattaita; ovat aina jalan liikenteessä. Saattaa isompia kerhoon, pienempien kanssa leikkipuistoon, kauppaan jne. Kyllä tulee päivittäin liikuntaa kun matkat ovat jo kivan pitkät liikkua jalan eivätkä edes omista autoa..

Lapset ovat aina olleet siististi puettuja ja hyvin käyttäytyviä se mitä olen leikkipuistossa nähnyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tirkistelijä:
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja olisin halunnut TIRKISTELLÄ!:
Miksei ne näyttäneet sitä pönttöä pestynä! Eikö lähtenyt puhtaaksi, ei taida Harpic olla sponssaajien joukossa.
:D Mulle tuli toi sama mieleen!
Onko Harpic joku hyvä pöntön putsaaja?
Joo, sillä lähtee nuo tuollaiset pöntöt puhtaaksi. Käytä palstan hakua niin löydät pari kuvaakin!
:eek: Vau! Tota täytyy ostaa! Kiitos vinkistä Tirkistelijä :flower:
 
Annastiina
No mä olen käynyt yhdessä kodissa muutama vuosi sitten joka näytti yhtä siivottomalta kuin tuo asunto, ja oli lattiatkin vielä pahemmassa kunnossa.. Ainoa siisti kohta oli tietokoneen edusta.
Keittiönpöytä pursuili tyhjiä ruokalaatikoiden pahveja ja papereita yms.. astiat kaikki käytetty ja pinttyneinä pöydillä.. tosi monta roskapussia lattialla,ja lattia oli kans täynnä roskia ja muuta rojua,hiekkaa yms.. sohva täynnä vanhoja lehtiä,piti raivata tila mihin istua.. kissoja sisällä pari kappaletta ja röökiä vielä vedettiin.

Se oli sellanen vanha omakotitalo.. ja siinä asui vaan nuori pariskunta :O
En ymmärrä miten ne kehtas ees meät päästää sisään.

Se oli aivan järkyttävä!!!

Tuo ohjeman asunto oli oikeestaan vielä pientä tuohon verrattuna...

Mutta sillä siisti ohjelmassa ihmettelin kyllä sitä perheen äitiä että miten pyykkiä voi kerryttää nuin paljon?
Pyykin pesu ei oo kova homma.. pyykit koneeseen ja kone pesee puolestamme.. sit vaan kuivaamaan. Molemmissa menee sellaiset 5min. Ja päivässä kotiäiti voi hyvinkin pestä sellaiset 3 koneellistakin.

Kummallista kun miettii että 11ihmistä, jokainen jos vaihtaa kaikki vaatteet kerran päivässä niin kyllä ne kaikki kerkeää sitä tahtia myös pestää jos VIITTII TEHDÄ SIITÄ RUTIINIA!
Mie olin kyllä pettyny siihen äitiin että antanu pyykin kertyä.

Ja siis lapsiakin nuin paljon niin jokaiselle jos antaa vaikka yhen roskapussin niin siitähän tulee jo 9pussillista ja kämpästä heti roimasti siistimpi...
 

Yhteistyössä