Silmälääkäristä kysymystä

Käyttävätkö he nykyään tutkiessaan vielä sellasia silmätippoja, että näkö ns menee muutamaksi tunniksi siten ettei oikein mitään voi tehdä?
Mulla keskiviikkona piitkästä aikaa silmälääkärille aika ja vieläpä kesken työpäivän...
 
silmälääkäri
Silmälasiaisoiden vuoksi en käytä juuri koskaan mustuaista laajentavia ja tarkennusta lamaavia tippoja aikuiselle. Pitää olla tosi hankala potilas että niitä tarvitsisi. Lapsille tarvitsee kyllä usein.
 
Alkuperäinen kirjoittaja silmälääkäri;27421992:
Silmälasiaisoiden vuoksi en käytä juuri koskaan mustuaista laajentavia ja tarkennusta lamaavia tippoja aikuiselle. Pitää olla tosi hankala potilas että niitä tarvitsisi. Lapsille tarvitsee kyllä usein.

Mulle suositeltiin silmälääkärin tutkimusta, koska on syytä sulkea pois mahdollinen silmäsairaus.Näin optikko sanoi.Ensimmäiset monitehot sain nyt...lasit olleet useamman vuoden, koska silmät ovat herkät ja ilman laseja rasittuvat.Näkö pysynyt usean vuoden ajan samana, mutta tarkkuus oli huonontunut...vertasi 70-80 vuotiaan näöntarkkuuteen ja ei kuulemma ole tyypillistä +nelikymppiselle
 
Viimeksi muokattu:
silmälääkäri
Varmasti kannattaa tutkia. Mustuaisten laajennukseen voi tarvittaessa käyttää myös esim tropicamid tippoja mitkä eivät juurikaan vaikuta näköön. Lisäksi vaikuttavat vain pari tuntia. Voit erikseen pyytää niitä jos tarvitsee laajentaa sillä jotkut käyttävät lähinnä syklo tippoja mitkä sumentavat näköä kovastikin lamatessaan tarkennuskyvyn.
 
silmälääkäri
Tropicamid laajentaa mustuaisen mutta ei lamaa tarkennusta. Vaikuttaa siten näkemiseen musrto-osan siitä mitä tarkennuksen lamaava tippa. Lisäksi vaikutusaika sen pari tuntia kun lamaavilla lähemmäs vuorokaudesta jopa viikkoon.
 
Kysyn nyt ehkä tyhmää asiaa, mutta jos laitetaan lamaavia tippoja, niin pystyykö
työskentelemään?(olen kaupassa....ei ole pakko kuitenkaan olla kassalla, mutta kuormaa purkaessa pitäisi nähdä lukea hyllytyslistoja ja ns kapulaa käyttäessä näppäillä tarvittavat numerot tai sitten tehdä samat tietokoneella)
 
silmälääkäri
Riippuu laseistasi ja työstäsi. Lamaavat tipat eivät joillakin juurikaan haitta kaukonäköä ja jos laseissasi on kunnolla lähilisää eli add niin saatat pystyä. Samoin jos olet myooppi eli miinuslasit eli ole ensisijaisesto tarvinnut kaukolasit ennen monitehoja niin näet ilman laseja lähelle. Jos olet hyperooppi eli et näe mihinkään ilman laseja niin on heikompaa. Pyydät saikkua jos et näe kunnolla. Mutta voi hyvin olla ettei sun silmiä edes tartte laajentaa ja suurin osa ihmisistä näkee ihan siedettävästi tropicamid laajennuksellakin. Enkä keksi miksi sinulle pitäisi laamavia tippoja käyttää vaikka joillakin sellaine tapa onkin.
 
Kysyn nyt ehkä tyhmää asiaa, mutta jos laitetaan lamaavia tippoja, niin pystyykö
työskentelemään?(olen kaupassa....ei ole pakko kuitenkaan olla kassalla, mutta kuormaa purkaessa pitäisi nähdä lukea hyllytyslistoja ja ns kapulaa käyttäessä näppäillä tarvittavat numerot tai sitten tehdä samat tietokoneella)
mä en koskaan pystyny lukemaan tms tippojen jälkeen. Monesti laitettu ja viimesimmät aikuisiällä. Tosi sumeaksi ja valonaroiksi menee silmät.
 
mä en koskaan pystyny lukemaan tms tippojen jälkeen. Monesti laitettu ja viimesimmät aikuisiällä. Tosi sumeaksi ja valonaroiksi menee silmät.
Mulla on sellanen muisto useamman vuoden takaa, että kun laitettiin tippoja, niin näkökyky meni lähes kokonaan; meinasin kävellä jopa auton alle...onneksi rakas äitini oli nopea reflekseissään.Keskiviikkona se sitten selviää ja saa nähdä mikä on tuomio silmien kunnosta: /
 

Yhteistyössä