Silmäluomi-ihottuma, atopia

Olisiko kenelläkään antaa vinkkiä hyvästä apteekin rasvasta silmän alla olevaan atopiaan? Ärsyyntynyt nyt niin, että kirvelee ja polttelee koko ajan sekä iho menee verestävälle haavalle. Olen menossa lääkärille, mutta aikoja ei ihotautilääkärille saa ihan nopeasti.
Kiva palata töihin tämän näköisellä silmällä :alien:
 
vierailija
Minäkin olen atoopikko ja Mulla kerran silmäluomessa/silmän lähellä olevaan ihottumaan lääkäri määräsi siihen levitettäväksi silmätulehdukseen käytettävää rasvaa (sitä tahnaa missä sumenee näkö) ja viimeksi ärtyneisiin kirveleviin silmänympäryksiin sain ohjeen käyttää tears again silmäsuihketta. Sitä suihkuttelin ja sormeen suihkauttamalla töpsöttelin jokapaikkaan, auttoi!
 
vierailija
Ei niitä hyviä ole ilman reseptiä. Eikä aina reseptilläkään, yhteen vaiheeseen ei apteekeista löytynyt ainokaista silmiin sopivaa rasvaa. Käy ihan tavalliselta lääkäriltä resepti, samaista käytetään silmätulehduksiinkin, sisältää jotain kortisonipitoista. Nimeä en vaan muista. Tavallista mietoa hydrokortisonia saatiin ohjeeksi käyttää, kun apteekista soitteli takaisin polille, että millä voi korvata. Piti vaan varoa, ettei itse silmään pääse. Protopiciakin kokeiltiin, kunhan ensin saatiin parempaan kuntoon kortisonilla, mutta sen käyttö jäi siihen yhteen minituubiin. Kannattaa pyytää lääkäriä kirjoittamaan kokeilua varten se minituubi varsinaisen reseptin lisäksi, jos ei sitä automaattisesti tee, jos sen käyttöön päätyy.
 
Protopic ei nyt toimi, polttaa niin per...sti iholla. Unohdin mainita, että sitä on kaapissa. Käyn apteekista hakemassa jotain ja odottelen ihotautilääkärille pääsyä. Yleislääkärille pääsisi nopeasti, mutta oman kokemuksen mukaan sieltä en saa oikeaa lääkettä tähän vaivaan.
 
Minäkin olen atoopikko ja Mulla kerran silmäluomessa/silmän lähellä olevaan ihottumaan lääkäri määräsi siihen levitettäväksi silmätulehdukseen käytettävää rasvaa (sitä tahnaa missä sumenee näkö) ja viimeksi ärtyneisiin kirveleviin silmänympäryksiin sain ohjeen käyttää tears again silmäsuihketta. Sitä suihkuttelin ja sormeen suihkauttamalla töpsöttelin jokapaikkaan, auttoi!
Siis se oftan aqua gel tai joku sen niminen?
 
vierailija
TEARSAGAIN SENSITIVE.Kosteuttava ja rauhoittava silmäsuihke erityisesti herkille, kuiville ja ärtyneille silmille. Silmäsuihke parantaa kyynelnesteen rasvatasapainoa ja helpottaa silmien ja silmäluomien kuivuuden oireita. Suihke sisältää myös hoitavaa dekspantenolia. Helppokäyttöistä suihketta voit käyttää yhtäaikaa piilolinssien ja silmämeikin kanssa. Säilöntäaineeton.
 

Yhteistyössä