Silmien väri -kuvaketju!

  • Viestiketjun aloittaja suomalaisten silmät
  • Ensimmäinen viesti
suomalaisten silmät
Tämä idea tuli mieleen siitä kun jostain vasta luin jonkun mielipiteen että suomalaisten vihreät silmät ei oo oikeasti vihreät, vaan siniharmaat jossa on vähän keltaista keskellä. Sitten mietin että pitäis ehdottaa jollekin palstalle että tehtäis ketju, jossa ihmiset postais vihreistä silmistään muokkamattomia lähikuvia, niin näkis pitääkö tuo väite paikkansa. Mutta koska tällöin muun väristen silmien omistajat ei vois osallistua ja kokis mielipahaa, niin ajattelin ehdottaa että jos tehtäis ketju johon saa postata minkä värisiä silmiä tahansa. (omien silmien kuvia siis) Ainoa kriteeri on että kuva ei saa olla muokattu (värejä ei siis saa säätää), vaan realistinen. Voi postata kuvan koko silmästä (tai vaikka molemmista jos on oikein rohkea), tai vain niin rajatun kuvan että iiris just ja just näkyy (ei pitäis tunnistaa ketään). Saa myös kertoa minkä väriset silmät omistaa omasta mielestään. Ja tietty saa kommentoida muiden silmien värejä, että miltä väriltä ne sinusta näyttää. Postaan oman kuvankin kohta, sillain että se hukkuu sopivasti muiden joukkoon.
 
äöähähäääääh
Ei ole nyt kuvaa saatavilla, mutta mun 10-vuotiaalla lapsella on ihanan kirkkaansiniset silmät. Itselläni on ihan tylsät harmahtavan-vihertävän- sinertävän-rusehtavat, ties minkä väriset silmät. Ei noista ota selvää, mikä väri mun silmissä dominoi eniten. En jaksa ottaa kuvaa omista silmistä kuitenkaan.
 
"Sirkkeli"
Mulla oli pentuna ruskeat, mutta nyt on enimmäkseen vihreät ruskealla ja keltaisella maustettuna. Ehkä niillä joilla on paljon muuttunut elämän myötä silmänväri, on sitten sitä keltaista?
 
"Sirkkeli"
[QUOTE="Sirkkeli";29988528]Mulla oli pentuna ruskeat, mutta nyt on enimmäkseen vihreät ruskealla ja keltaisella maustettuna. Ehkä niillä joilla on paljon muuttunut elämän myötä silmänväri, on sitten sitä keltaista?[/QUOTE]

Mun muksulla oli kauniin siniset silmät pienenä, mutta muuttuivat sellaiseksi harmahtavan vihreäksi. Hieman ovat eriväriset keskenään. Mutta ei ole keltaista kyllä.
 
sekaväri
Jotenkin kauhean pimeältä näyttää kyllä tuo mun silmäkuva muiden kuviin verrattuna, joten kokeilenpa laittaa kans uusiksi (kun ei tuota viestiä pääse muokkamaan)

 
Arvaa kuka
Alkuperäinen kirjoittaja sekaväri;29988552:
Näyttää mun silmiin enemmänkin sinisiltä
Minusta tuossa kuvassa näyttävät ruskeilta. Silmäni ovat vihreät mutta niissä on myös hiukan ruskeaa. Aijaa ei jostakin syystä näytä kokonaan kuvaa minkä olisin halunnut laittaa. Kokeilen myöhemmin uudelleen.
 

Yhteistyössä