Sims pelit.. minkälaisia?

  • Viestiketjun aloittaja vvvv
  • Ensimmäinen viesti
.........
http://fi.wikipedia.org/wiki/The_Sims_3

Lyhyesti: simsissä luodaan simejä, rakennetaan taloja, täytetään simejen perustarpeita, perustetaan perheitä, käydään töissä, tehdään erilaisia tehtäviä jne.
Sims 3:n ikäraja taitaa olla 12+

Simit myös harrastavat seksiä peiton alla ja simin kuoltua viikatemies tulee vierailulle. En tiedä, minkä ikäinen poika on kyseessä, joten en tiedä, onko tämän tyyppiset asiat hänelle liian rajuja. Ajattelin kuitenkin varoittaa, ettei tällainen sisältö tule yllätyksenä.
 
"alkup"
http://fi.wikipedia.org/wiki/The_Sims_3

Lyhyesti: simsissä luodaan simejä, rakennetaan taloja, täytetään simejen perustarpeita, perustetaan perheitä, käydään töissä, tehdään erilaisia tehtäviä jne.
Sims 3:n ikäraja taitaa olla 12+

Simit myös harrastavat seksiä peiton alla ja simin kuoltua viikatemies tulee vierailulle. En tiedä, minkä ikäinen poika on kyseessä, joten en tiedä, onko tämän tyyppiset asiat hänelle liian rajuja. Ajattelin kuitenkin varoittaa, ettei tällainen sisältö tule yllätyksenä.
Vähän mietinkin noita juttuja. Youtubesta kun itse jotain löysin. pitänee harkita vielä..
 
"pelaaja"
[QUOTE="alkup";25641918]Vähän mietinkin noita juttuja. Youtubesta kun itse jotain löysin. pitänee harkita vielä..[/QUOTE]

Paljon noita aiempia pelejä pelanneena voin sanoa, että youtube-videoihin ei kannata luottaa. Suurimmassa osassa noita videoita on vaan netistä ladattu kaikenmaailman hackeja, mitkä mahdollistaa mm. teini/aikuinen-suhteet, teiniraskaudet...
Ihan ok peli, kunhan just jättää latailematta mitään.

(Ensimmäisessä Simsissä riitti 10 suutelukertaa niin haikara toi lapsen :D)
 
"Pikkuinen Jättiläinen"
Minusta tuo on ihan opettavainen peli lapsille :D Pitää käydä töissä, jotta saa rahaa ja pystyy ostamaankin jotain. Potkutkin saa jos ei käy töissä tarpeeksi ahkerasti. Pitää opetella taitoja että ylenee töissä. Jonkun pitää siivota koti ja kastella kukat. Ja kaikki nuo pitää tehdä kuitenkin niin, että yleistila pysyy virkeänä, nukkuu tarpeeksi jne. :D
 
7thHeaven
PARHAITA!! Eli pelissä luodaan tyyppi, jolla mennään sitten harrastuksiin ja töihin ja luodaan suhteita ja perheitä jne..
Onhan siinä panemista ja voi olla "väkivaltaakin", mutta ei se nyt niin selkeetä ole. Ei muuten ole edes pakko panna lasten hankkimiseksi, voi vaan tilata puhelimella adoptiolapsen :D
Miinuksena se, että lisäosineen aika tyyris peli ja pelkällä perusosalla voi olla tylsä. Itselläni kaikki lisäosat ja en kyllä jaksais enää pelkällä peruspelillä naputtaa!
 
"vieras"
[QUOTE="alkup";25641918]Vähän mietinkin noita juttuja. Youtubesta kun itse jotain löysin. pitänee harkita vielä..[/QUOTE]

Silloin kun simit harrastaa seksiä, tulee sellainen animaatio että ne ilmeilee eka hassusti, pussaa ja sitten hyppää peiton alle ja sit kuvataankin vain lattiaa hakkaavia sängynjalkoja :D Ja kun se viikatemies tulee, se vaan ilmestyy, muistaakseni kirjoittaa jotain vihkoon tai soittaa puhelimella ja sitten häipyy. Ja joskus sillä on jotain hula-tanssijoita mukana :D Nää siis sims 2:ssa. Mun mielestä siinä pelissä ei näytetä mitään sopimatonta tai rankkaa, tappeluissakin tulee piirrettyjen tyyliin pölypilvi ja huitovia käsiä jne. Simien käydessä suihkussa kriittiset paikat on sumennettu. Asioita on kuvattu aika humoristisesti. Netistä voi kyllä ladata kaikenlaisia hackeja joilla saa näkymään enemmän kuin on tarkoitettu, teini voi tulla raskaaksi jne. mutta alkuperäisessä pelissä niitä ei ole.

Itse antaisin alle 12-vuotiaankin pelata.
 
Tuohan on kuin lottovoitto, jos saat lapses pelaamaan Sims pelejä, jos vertaa näihin nykyajan peleihin.
Mun mielestä nuo Sims pelit opettaa ja kannustaa oikeissa asioissa. Voisi ehkä verrata nukkekotileikkeihin, mutta kannustavalla ja opettavaisella tavalla.
Antaa myös lapselle näkökulmaa aikuisten elämään, kun tajuavat, että ei riitä päivässä tunnit tekemään kaikkea mitä haluaisi ja tekemisillä on vastuu sekä seuraukset :D
Helposti voi antaa jo nuoremmankin pelata, ei todellakaan mitään pahaa.
 

Yhteistyössä