Siskoni 19v elää täysin toimeentulotuella ja on alkoholin väärinkäyttäjä. Saa lapsen lokakuussa ja yksin!

  • Viestiketjun aloittaja "isosisko"
  • Ensimmäinen viesti
"isosisko"
Olen erittäin huolissani. Molemmista, mutta etenkin lapsesta. Siskolla ei nytkään ole rahaa.
Oli saanut 200e alkukuusta toimeentuloonsa. (sossu maksaa laskut ja vuokran)200€ ruokaan. No r
rahat loppui viime viikolla jo. Oli maksellut kaverien bensoja, ostanu tupakkia ja puheaikaa. Nyt
ei sitten rahaa ruokaan ja lokakuun alussa saa seuraavan kerran taas 200€. Vien hänelle ruokaa en anna
rahaa ja autan parhaani mukaan. Minua huolestuttaa onko sossu ajantasalla siskoni elämästä
silleesti,että tajuavat enne babyn syntymää ettei siskoni hallitse taloutta ja täten pysty vau
vaa elättämään. Siskoni joutuu (mielestäni pääsee) ensi- ja turvakotiin 2 viikkoa ennen synnytystä ja on vauvan kanssa siellä 2-3kk. Katsovat että osaa hoitaa vauvaa. Jotenkin vain en suko etteikö
osaisi tai rakastaisi, mutta elätys ei onnistu. Hän on usein minulta kysynyt..otanko vauvan viikon
lopuksi kun hän lähtee kapakkaan. En ota.. ilmoitin.

Mielestäni lapsi pitäisi sijoittaa huostaan heti syntymisensä jälkeen. Miten saan tämän asian
läpi?
 
"mmm"
Jos olis omasta siskostani kyse yrittäisin auttaa saada asiat sellaiseen järjestykseen että kaikilla on hyvä olla. Tietysti on vaikea auttaa jos ei tämä sisko halua tulla toimeen... :/
 
Tee ennakoiva ls ilmo ja selitä sossulle kaikki mitä selitit tänne.
Lisäksi Suosittelen että otat sitä vauvaa hoitoon, nimittäin kyllä se siskos jonkun hoitopaikan sille löytää ja onko sitten parempi jos se on jonkin alkoholistin käsissä? Ja samalla kun hoidat sitä vauvaa, pidät hyvät välit siskoos niin voit valvoa mitä sielä tapahtuu. Lapsi on kuitenkin viaton niin sen ei tarvi kärsiä teidän välisistä riidoista.
 
"isosisko"
Tee ennakoiva ls ilmo ja selitä sossulle kaikki mitä selitit tänne.
Lisäksi Suosittelen että otat sitä vauvaa hoitoon, nimittäin kyllä se siskos jonkun hoitopaikan sille löytää ja onko sitten parempi jos se on jonkin alkoholistin käsissä? Ja samalla kun hoidat sitä vauvaa, pidät hyvät välit siskoos niin voit valvoa mitä sielä tapahtuu. Lapsi on kuitenkin viaton niin sen ei tarvi kärsiä teidän välisistä riidoista.
Meillä ei ole riitoja. Otan vauvan toki meille muutamaksi tunniksi, mutta en viikonlopuiksi.
 
"isosisko"
[QUOTE="anne";27138760]Miksi ei tehnyt aborttia?[/QUOTE]

kuulema tiesi olevansa raskaana vasta 4 kk ollessaan ja haluaa pitää lapsen. Mutta nyt ei ainakaan
teot osoita sitä. Hän ei ymmärrä mitä lapsi vaatii taloudellisesti.
 
"isosisko"
[QUOTE="anne";27138783]Harmi ettei tajunnut aborttia tehdä,kaikki adoptiot yms on vaikeampia kuin abortti. Kumman vähän hän saa sossusta rahaa kun se pitäisi olla n. 400€/kk?[/QUOTE]

Saa siksi vain puolet, koska raha menee muuhun kuin ruokaan. Sillä lopulla 200e ois tarkoitus
siskon saada jotain ruokakuponkeja lähikauppaan, mutta ei osaa näin toimia. Haluaa sen rahana-
Sossu ei siis anna hänelle koko rahaa rahana
 
"mami"
Alkuperäinen kirjoittaja mä-78;27138741:
pieni provo vaan haiseee....
200 euroa vaan sossusta joo yksinelävän normikin on paljon isompi....
terveisiä porvooseen
Voihan se olla että ei ole hoitanut työnhakuaan voimaan tms, silloin pienentävät toimeentulotuen määrää.
 
[QUOTE="mami";27138799]Voihan se olla että ei ole hoitanut työnhakuaan voimaan tms, silloin pienentävät toimeentulotuen määrää.[/QUOTE]

460 o normaali mitä saa yksinasuva ja ekana voi pienentää 20% sitä toimeentulotukea, joo eikä sosiaalitoimi voi toimia oikeasti noin koska se on lakien vastaista...
 
Alkuperäinen kirjoittaja mä-78;27138825:
460 o normaali mitä saa yksinasuva ja ekana voi pienentää 20% sitä toimeentulotukea, joo eikä sosiaalitoimi voi toimia oikeasti noin koska se on lakien vastaista...
Jos sossu maksaa laskuja jotka kuuluis perusosaan niin se vähentää tuota ja sitähän ei tiedä kauanko tuo tilanne on ollut niin sossu voi vähentää jo sen 40%. Ja sossu saa antaa koko perusosan tai osia siitä ruokalappuina ja nekin siis vähentää tuota.
 
"isosisko"
Jos sossu maksaa laskuja jotka kuuluis perusosaan niin se vähentää tuota ja sitähän ei tiedä kauanko tuo tilanne on ollut niin sossu voi vähentää jo sen 40%. Ja sossu saa antaa koko perusosan tai osia siitä ruokalappuina ja nekin siis vähentää tuota.
siskolle on maksettu toimeentulotukea kohta 2v putkeen. Lopetti opinnot kesken eikä ole
työkkäriasiakas. Alkoholisoitui niin pahasti ettei kyennyt normaaliin elämään. Nyt on ollut juo
matta 5kk. Joi raskauden alussa rankasti. Tiesi vasta 4kk olevansa raskaana. Tupakkia menee
edelleen. Imetys on kielletty kun nikotiinia on niin paljon maidossa.
 
[QUOTE="isosisko";27138901]siskolle on maksettu toimeentulotukea kohta 2v putkeen. Lopetti opinnot kesken eikä ole
työkkäriasiakas. Alkoholisoitui niin pahasti ettei kyennyt normaaliin elämään. Nyt on ollut juo
matta 5kk. Joi raskauden alussa rankasti. Tiesi vasta 4kk olevansa raskaana. Tupakkia menee
edelleen. Imetys on kielletty kun nikotiinia on niin paljon maidossa.[/QUOTE]

poltan itse paljon, todella paljon ja olen raskaan ja silti lääkäri suosittelee imetystä.... et provo tää on...
 
"vieras"
Onkohan tuo sisko mun serkku. Kuullostaa niin samalta tilanteelta. Itse olen kans tosi huolissa syntyvästä lapsesta kun ei mun serkku osaa pitää huolta edes itsestään. Me ollaan sukulaisten kans mietitty miten pitäis toimia, mut päätettiin et katsotaan ensin miten lapsen kanssa lähtee menemään. serkulla oli myös aiemmin koiria, mut joutui niistä luopumaan eläinsuojelun painostuksesta ja nyt hänellä on eläinten pito kielto. Harmi et ei voi antaa lasten teko kieltoa.
 
Mmmm...
Toivottavasti olette valppaana tekemään lastensuojeluilmoituksia. OIkeasti! Kuinka perseelleen elämä voi mennä, jos tajuaa "rikkoneensa" yhden vauvankin... Puhumattakaan, miten helposti vauvalle saa aiheutettua vammoja, traumoista puhumattakaan.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27141830]Miksi koko ajan joku huutelee provoa, ärsyttävää..[/QUOTE]

No esim. nämä sossuasiakkaat tietävät vain, että itse saavat tietyn rahan kuukausittais, eihän se millään voi olla mahdollista, että toisilta esimerkiksi elämänhallinnan puuttumisen vuoksi maksetaan vuokran omavastuun ylimenevä ja muita perusosan laskuja suoraan.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja mä-78;27138978:
poltan itse paljon, todella paljon ja olen raskaan ja silti lääkäri suosittelee imetystä.... et provo tää on...
No kyseessä voi olla ihan väärinkäsitys tai lääkärin yritys kannustaa tupakoinnin lopettamiseen.

Ja tämä ei toki ole sinun aloittamasi ketju, mutta koska itse otit puheeksi, niin miksi ihmeessä poltat "todella paljon" vaikka olet raskaana?
 

Yhteistyössä