Sisustus gurut apuja :( Mä en osaa sisustaa! *kuva*

  • Viestiketjun aloittaja nolona
  • Ensimmäinen viesti
ktl
Raivaa lasten lelut lastenhuoneeseen tai jos niitä on pakko säilyttää olkkarissa hommaa joku laatikko mihin ne saa piiloon.Vaihda verhot yksivärisiksi ja täyspitkiksi.Hommaa sohvatyynyt samaa sävyä (isommat olisi kivemmat).Poista turhat koriste-esineet hyllystä ja siirrä sitä piirun verran alemmaksi.Parasta olisi jos hommaisit uuden hyllyn,mikä sopii tv-tasoon.Älä lähde maalaamaan mitään korostus seinää,tekstiileillä on helppo muuttaa värimaailmaa.Matto hyvä.olisiko pari isoa lattiatyynyä kamala ajatus?
 
"sis"
tulee mieleen kuvasta vaikka et sanonutkkaan, että tykkäät afrikkatyylistä? jos ei ole hirveästi mahdollisuutta uudistaa niin pääväriksi tulee tuo beessi, jota nyt on suurinosa. Siihen lisäksi pari väriä. tummaruskea näyttää kans olevan eli se voisi olla hyvä ja tuohon sopii mainiosti turkoosi tai sitten, jos haluat eläinkuoseja niin sitten sellaista.
Maalisin tuon tuoli ja hyllyn samalla värillä (turkoosi) ja ottaisi ikkunan sivuverhot joissa reunoilla tumman ruskeat kaistalee ja sisäsivuilla maalin (turkoosi) väriset kaistaleet.
Hyllylle selkeyttä esim lehtipino ja vaikkapa tuo norsi ja tuohon ruskealle pöydälle turkoosi tabletti. Hyllyä en missääntaauksessa poistais, koska tasapainoittaa seinää. Jos maalaat seinän se kannattaa maalata just sillä turkoosilla (tai minkä värin sit valitsetkin) ja silloin tuo hylly olisi tummanruskea tai valkoinen. sohvatyynyihin kans tukoosi väri. Kattovalaisin voi jäädä.
ariksi voisi laitta jonkin paperisen valkoisen lattiavalaisimen. Tumma tai värikäs matto toisi väriä, mutta tuokin menettelee. ikkuna koriste saisi olla jämäkämpi näyttä räpöstykseltä. samoin nuo värikkäät jtyynyt puhit ym. pois. Raapima uu on välttämätön paha, mutta huonekalunitojalla saat siihen sisustukseen sopivat tasot.
Viherkasvit tuo lämpöä hyllulle jokin roikkuva kasvi ja lattialle jokin isompi puu. Asettelua hankala sanoa, kun pohjapiirustusta ei ole tuon raaima puun voisi hieman kätkeä vaikka puun taakse, jos kissa estää viherkasvi niin niitä löytyy muovisenakin täysin aidon näköisiä.
 
ei linkkejä, vaan vinkkejä
Muutama vinkki:
-huonekalujen ei tarvitse nuolla seiniä
-kaikki pikkusälä aiheuttaa ysärifiiliksen
-pidä puupinnat saman sävyisinä, vaatii todella silmää yhdistää eri puita
-valitse yksi tyyli ja pysy siinä

Itse en noita kahta viimesintä siis noudata, tuo oli lähinnä "sisustus 1.0 for dummies". ;) (Ei pahalla, tuo yrittää olla jonkinsortin läppä...)

Esim netanttilasta löytyy tämän nimiset verhot, olisko huonot? "Anno, sivuverho Mio, 1x 110x240 cm". Vaikka yhdet vaaleet ja yhdet ruskeat...? Olis aika perusverhot, mutta parannus silti...

Linkkejä en tähän nyt saa, mutta käy siellä sivuilla ja pistä hakuun. Noiden kaveriksi käy vaikka tällaiset tyynyt: "Anno, Samara sisustustyyny " ja nuo käyvätkin hyvin niihin mitä sinulla jo onkin. :)

Tuo töllön vieressä oleva elefantti on ihana, samoin kattovalaisin. :) Hyllyllä olevalle mustavalkokuvalle kannattaisi hankkia vähintään tuplasti kuvan kokoinen hekys, vaikka musta sileä ja kunnon passepartout, sitten se yksinään siihen hyllylle, niin johan olisi jo parempi. :)
 
"sis"
Ai niin unohdin nuo lelut. Niile hommaat rahin joka sopii väreihin esim tumma ruskea. ryhdistää samalla hailukkaa sohvan ja maton seutua rahi toimii samalla myös sohvapöytänä. Siihen äälle voisi hommata vielä jätti tarjottimen niin olisi pöytämäisempi.
 
ring
- pitkät verhot( vaikka lime, tummanruskea, violetti, mikä lempiväri olikaan)
- tv.n yläpuolella oleva hylly samanväriseksi kuin tv- tason puu ja hylly pidempänä versiona tai sitten kaksi pientä hyllyä eritasoille
- hyllyille tyyliin sopivia tavaroita harkitusti, ei pientä tavaraa
- isompi matto tai toinen nykyisen kaveriksi, värinä tumm.ruskea
- sohvatyynyt saman väriseksi verhojen kanssa(tyynyt ja verhot on helppo vaihtaa lemivärin mukaan)
-lasten leluille väreihin sopiva säilytyspaikka esim. ison rottinkikorin saa suht halvalla, eriväreissä ja tyylillä)
-sohvalla vaikka joku viltti, tyynyjen ja verhojen väreissä
- kissojenraapimispuu huoneeseen niin ettei se ole kaikista näkyvimmällä paikalla
- olohuoneenpöytä toisi kolmiulotteisuutta huoneeseen kun nyt kaikki menee seinien myötäisesti
- jos sohvat pysyy vaaleina, tv-tason tumm.ruskea toistuisi seinähyllyssä/hyllyissä, matossa, lelujen korissa niin "korostus" väriä(lime ym) käyttää esineissä, verhoissa ym. tekstiileissä
 
Tässäpä
Pitkät verhot, esim. Limet.. turkoosit.
Samanväriset tyynyt kun verhot.
Mun mielestä matto on ihana, käy sohviin ja telkkupöytään.. en lähtis vaihtaa.
Lastenlelut pois.
Kummalliset esineet hyllystö pois, tähänki voi laittaa esim. samoja värejä mitä tyynyissä ja verhoissa..
Kattolamppu on ihana!

Kaunis asunto, vähän vaan leluja pois :D
 
"Vieras"
Mä katsoin sulle halvat pitkät verhot ja tyynyt valmiiksi eli voisit kokeilla Jotexilta Kulör-sivuverhoja ja se väri vihreä. Halutessa siihen voi ottaa myös toista väriä, mutta aloittaisin yhdellä. Tuo on helppo, kun siihen saa ostettua saman sarjan tyynyt ja mä ehdottaisin (tai itse ottaisin) pari vihreää ja vaikka yhden tai kaksi oranssia rikkomaan sitä liiallista vihreäharmoniaa :)

Mä itse en tykkää siitä, jos kaikki on tasan samaa. Silloin puuttuu se särmä. Ja tosiaan sekalaiset romppeet pois. Mä ottaisin tuon hyllyn kokonaan pois tv:n päältä. Kellon sijoittaisin vähän eri kohtaan eli ei tuohon suoraan telkkarin päälle vaan sivuun - ja laittaisin sen ihan seinään. Kellolle kaveriksi jotain siihen seinälle, ettei olisi niin yksinäinen...

Tuosta näkee nyt vain yhden olohuoneen kulman joten enempää on vaikea sanoa, mutta nuo olisi mun pienet parannukset ihan ekana. Sitten näkisi jo paremmin, kaipaako väriä seiniin ja muuta.
 

Yhteistyössä