SIVISTYSKETJU

Zoe-F
Alkuperäinen kirjoittaja TUNDRA ihmisraunio:
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Alkuperäinen kirjoittaja TUNDRA ihmisraunio:
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Alkuperäinen kirjoittaja TUNDRA ihmisraunio:
Mulla ei nyt töistä tullut mitään juttua mieleen. Mutta tokihan kaikki tietävät, että kananmuna on kanan hedelmöittymätön munasolu ja kuori on pehmeä silloin kun se putkahtaa ulos.
Mut mä oon jättän niit kanan "hedelmöittymättömii munasolui" pesää, ja sit niist on kuoriutun tipui :O
Oops!

:LOL:
Vai oonko mä nyt taas ymmärtäny jotain väärin?
No et ole, mutta ne munat jotka menevät kaupaun hyllyille on hedelmöittymättömiä ja ne jotka on hedelmöittyneitä, niin niistä tulee tipu. Mutta kananmuna on siis munasolu ja julmetun iso sellainen.
Juu, kyl mä oon sen hiffan, et se on munasolu. Sitä muuten ei kannata välttii ajatella, jos on syömässä paistettua tai keitettynä. Joskus jääny syömättä :D
 
noh
Huoltsikalla työskennelleeä voin kertoa, että älkää koskaan ottako palasokereita, jos eivät ole yksittäispakattuja. Vaik siin on ne pihdit, jotkut ei käytä niitä. Ettekä usko millaisia paskakäpälöitä siellä sokerien seassa käy romuamassa. Ei niinkään triviaa, mutta yleishyödyllistä hygieniaa.

No.. Jos lääkäri määrää kodeiinia (tai sitten jopa kovaa opiaattia) sisältävää lääkettä, kannattaa apteekista ottaa mukaan myös jotain vatsantoimituslääkettä. Kodeiini ja opiaatit lamaa suolta ja niillä voi saada aikaan herttaisen ummetuksen.

Osan pahoinvointilääkkeistä mekanismina toimi suolen peristaltiikan, eli eteenpäin vievän liikkeen, lisääminen. Näin ollen niitä ei voi käyttää silloin, jos epäillään esim. suolitukosta.
 
Miä
Alkuperäinen kirjoittaja sypris:
Täh,eikös mansikka oo marja ja nuo muut jottain muuta hedelmiä vaikkapa. :LOL:
:D Ei :D Kurkku ja tomaatti on kasvitieteellisesti marjoja ja mansikka taas ei. Se on epähedelmä, paisunut kukkapohjus ja sitä rataa, älä kysy enempää :LOL: Miä en ole nukkunut kasvibiologian tunnilla, ainakaan paljon :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Alkuperäinen kirjoittaja sypris:
Täh,eikös mansikka oo marja ja nuo muut jottain muuta hedelmiä vaikkapa. :LOL:
:D Ei :D Kurkku ja tomaatti on kasvitieteellisesti marjoja ja mansikka taas ei. Se on epähedelmä, paisunut kukkapohjus ja sitä rataa, älä kysy enempää :LOL: Miä en ole nukkunut kasvibiologian tunnilla, ainakaan paljon :xmas:
Banaanikin on muistaakseni epähedelmä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Satu Kakkiainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Alkuperäinen kirjoittaja sypris:
Täh,eikös mansikka oo marja ja nuo muut jottain muuta hedelmiä vaikkapa. :LOL:
:D Ei :D Kurkku ja tomaatti on kasvitieteellisesti marjoja ja mansikka taas ei. Se on epähedelmä, paisunut kukkapohjus ja sitä rataa, älä kysy enempää :LOL: Miä en ole nukkunut kasvibiologian tunnilla, ainakaan paljon :xmas:
Banaanikin on muistaakseni epähedelmä
Jaa,katos ,kun minun koulunkäynnistä on jo 45v. niin en muista,enkä tiijäkkää mitään .kyllä kannatti tietokone ostaa ja rueta palstailemaan täällä viisastuu. :whistle:
 
Miä
Alkuperäinen kirjoittaja sypris:
Jaa,katös ,kun minun koulunkäynnistä on jo 45v. niin en muista,enkä tiijäkkää mitään .kyllä kannatti tietokone ostaa ja rueta pastailemaan täällä viisastuu. :whistle:
En miäkään olis tiennyt mutta opiskelen puutarhuriksi, et usko miten maailma avartuu. Kaikkea turhaa tietoa millä voi päteä :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Alkuperäinen kirjoittaja sypris:
Jaa,katös ,kun minun koulunkäynnistä on jo 45v. niin en muista,enkä tiijäkkää mitään .kyllä kannatti tietokone ostaa ja rueta pastailemaan täällä viisastuu. :whistle:
En miäkään olis tiennyt mutta opiskelen puutarhuriksi, et usko miten maailma avartuu. Kaikkea turhaa tietoa millä voi päteä :xmas:
Hyvää opiskeluintoa.Minä viisastuin ja jäin eläkkeelle,en enää koulunpenkille lähde. :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Alkuperäinen kirjoittaja sypris:
Jaa,katös ,kun minun koulunkäynnistä on jo 45v. niin en muista,enkä tiijäkkää mitään .kyllä kannatti tietokone ostaa ja rueta pastailemaan täällä viisastuu. :whistle:
En miäkään olis tiennyt mutta opiskelen puutarhuriksi, et usko miten maailma avartuu. Kaikkea turhaa tietoa millä voi päteä :xmas:
Hyvää opiskeluintoa.Minä viisastuin ja jäin eläkkeelle,en enää koulunpenkille lähde. :p
 
Ns issias-kipu on harvemmin oikeaa issiasta, ihmiset vaan yleistää :D

Issias-hermo sijaitsee keskellä pakaraa, ja voi vihoitella jos pakaralihas on jumissa.
(Muitakin syitä löytyy)

Normandian maihinnousu oli 6.6.1944, helppo muistisääntö = 4+6, 4+6.

Mitäs muuta...

:D :xmas:
 
Kyy
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Ns issias-kipu on harvemmin oikeaa issiasta, ihmiset vaan yleistää :D

Issias-hermo sijaitsee keskellä pakaraa, ja voi vihoitella jos pakaralihas on jumissa.
(Muitakin syitä löytyy)

Normandian maihinnousu oli 6.6.1944, helppo muistisääntö = 4+6, 4+6.

Mitäs muuta...

:D :xmas:
Mulle toi muistisääntö ei nyt auennut?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Ns issias-kipu on harvemmin oikeaa issiasta, ihmiset vaan yleistää :D

Issias-hermo sijaitsee keskellä pakaraa, ja voi vihoitella jos pakaralihas on jumissa.
(Muitakin syitä löytyy)

Normandian maihinnousu oli 6.6.1944, helppo muistisääntö = 4+6, 4+6.

Mitäs muuta...

:D :xmas:
Mulle toi muistisääntö ei nyt auennut?
Mäki käytän yleensä numerosarjojen muistamiseen tommosia.. eli ne luvut mistä tulee yhteensä kymmenen on ikään kuin pari.. =) ..ehkä ei aina kovin loogista, mutta helpottaa muistamista.
 

Yhteistyössä