Snoppailua(ko)? - NIMISTÄ

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Siis onko nää nimet, joihin tungetaan "erikoiskirjaimia," kuten c:tä tai x:ää niin jotain muuta kun snoppailua?
Miten esim. AnniCa eroaa Annikasta?
Tai Wilma Vilmasta?
Tai AleXi Aleksista?
Samallalaillahan ne sanotaan, eli eikös se sitten ole ihan vaan pientä snoppailua, että pitää niihin noita c ja x-kirjaimia tunkea..?
 
Snoppailu :D

Makuasioita ne ovat, ja yllättävän usein suvusta tai kulttuuritaustastakin johtuvia.

Kaikki nuo kirjaimethan löytyy suomalaisista aakkosista. Mun lapsillapa on molemmilla sellaiset kirjaimet joita ei löydy meidän aakkosista. Snoppailen B). Nimissä on S ja I, ja olisi myös Ç jos mieheni ei olisi niin nipo :'(
(katotaan kauanko kestää ennen kun palsta muuttaa nuo kirjaimet muiksi merkeiksi...sitä se meinaan tekee!)
*muoks* 20 minsaa pysyi nuo kirjaimet tässä sellaisina kuin piti :D
 
No en kyllä näe tuolla ilmiöllä muuta funktiota kuin erikoisuudentavoittelun. Ja se on - no, aika junttia mun mielestäni.

Toki erikoinen kirjoitusasu VOI periytyä esim. iso-iso-isovanhemmilta, mutta aikas tarvoin kai kuitenkin sillä on mitään ns. järkevää perustelua.
 
vieras
Meilläkin on puolituttuna yksi Alexi. Ihan vaan tavan Aleksi on meille kaikille, mutta isänsä on hauska, kun aina kutsuu poikaa, niin oikeen painottaa sitä X:ää - > "AleXXXi, tule.." ;)
 
...
jotkut nimet vaan näyttää paremmilta tietyllä tavalla kirjoitettuna.
Onhan paljon myös nimiä joita jotkut lausuvat samalla tavalla, kirjoitetaan ne sitten yhellä tai kahella kirjaimella tyyliin Ina/Iina, Nea/Neea jne...








snoppailu :LOL:
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Toki erikoinen kirjoitusasu VOI periytyä esim. iso-iso-isovanhemmilta, mutta aikas tarvoin kai kuitenkin sillä on mitään ns. järkevää perustelua.
No tämän minäkin ymmärrän, jos periytyy esim. iso-iso-isovanhemmilta, mutta tosiaan aika harvoin varmaan noin on.
Ja aina kuitenkin saa olla selvittämässä, että olen sitten muuten Vilma, mutta W:llä tai olen sitten Annika, mutta C:llä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja aina kuitenkin saa olla selvittämässä, että olen sitten muuten Vilma, mutta W:llä tai olen sitten Annika, mutta C:llä.
Ihan samaan tapaan saa nykyään selittää olevansa Niko koolla, Neea kahdella eellä, Kristian koolla, jne.
T: eräs joka saa aina kertoa että pojan nimi kirjoitetaan just kuten lausutaankin
 
äitsykkä
Meidän lasten nimet on Wilma, Axel, Adelina ja Emil. Pidän kovasti lastemme nimistä. Emme halunneet "massanimiä" eli Leevi,Veeti,Eetu,Venla,Ella,Aada jne. Joten päädyimme näihin nimiin.
 
ohis
Alkuperäinen kirjoittaja äitsykkä:
Meidän lasten nimet on Wilma, Axel, Adelina ja Emil. Pidän kovasti lastemme nimistä. Emme halunneet "massanimiä" eli Leevi,Veeti,Eetu,Venla,Ella,Aada jne. Joten päädyimme näihin nimiin.
Ihan yhtä massanimiä nuo teidän nimenne...
 
ei pahalla
Alkuperäinen kirjoittaja äitsykkä:
Meidän lasten nimet on Wilma, Axel, Adelina ja Emil. Pidän kovasti lastemme nimistä. Emme halunneet "massanimiä" eli Leevi,Veeti,Eetu,Venla,Ella,Aada jne. Joten päädyimme näihin nimiin.
Muut okei, mutta Wilma on ihan älytön, siis Wilma hei..

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no mun täytyy nyt vähän snoppailla ja sanoa että se on snobbailu.... kyllä suomen kielestä löytyy myös c:t, b:t ja x:t, miksi niitä ei saisi käyttää?
No toi oli vähän niinkun pointtina tuossa snoppailussa.. ;)

 
äitsykkä
Alkuperäinen kirjoittaja äitsykkä:
Meidän lasten nimet on Wilma, Axel, Adelina ja Emil. Pidän kovasti lastemme nimistä. Emme halunneet "massanimiä" eli Leevi,Veeti,Eetu,Venla,Ella,Aada jne. Joten päädyimme näihin nimiin.
Lisätäänpä vielä, että olemme suomenruotsalaisia. Sukunimi siis ruotsalainen, ei mikään Virtanen,Nieminen ymsyms.
 
q
Alkuperäinen kirjoittaja ohis:
Alkuperäinen kirjoittaja äitsykkä:
Meidän lasten nimet on Wilma, Axel, Adelina ja Emil. Pidän kovasti lastemme nimistä. Emme halunneet "massanimiä" eli Leevi,Veeti,Eetu,Venla,Ella,Aada jne. Joten päädyimme näihin nimiin.
Ihan yhtä massanimiä nuo teidän nimenne...
Piti just sanoo samaa..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äitsykkä:
Meidän lasten nimet on Wilma, Axel, Adelina ja Emil. Pidän kovasti lastemme nimistä. Emme halunneet "massanimiä" eli Leevi,Veeti,Eetu,Venla,Ella,Aada jne. Joten päädyimme näihin nimiin.
anteeksi, mutta teidän nimenne on aika samaa massaa. Ei sillä... tykkään juuri noista elloista ja aadoista sekä axelista että emilistä. pehmeitä nimiä ja sopii sekä suomalaiseen suuhun että ulkomaiseen.
 
Onko Nico, Mico tms snobinimi?

Minusta tuntuu, että ne, jotka nimeävät lapsensa noin, ovat kaikkea muuta kuin ns. snobeja...Snobien lapsilla on minusta joko vanhahtavia suomalaisia (merkitys)nimiä (Aino, Otso, Usva, Tapio...) tai sitten ne on jotain Maximilianeja, Christophereja tai Elisabeth-Yvonneja.
 

Yhteistyössä