SOKERIKLUBI II



JUU :D EILEN AHISTI ISOLLA A:LLA

Mutta olin sitten *viisas* ja lähdin kuitenkin kartanlukijaksi pontiaciin kun vietiin 4v ja 7v kaverilleen tuonne maaseudun rauhaan...
Siellä oli aivan taivaallisen ihanan rauhallista ja minä sain sellaisen terapian että ei paremmasta väliä! :D

Siellä oli yhdessä aitauksessa päästetty lehmiä jo kesälaitumelle!!! B)
Minä olin kuin kuusivuotinen hömppä.. :p ;) Kirmailin aitaukselle ja olin kuin taivaaseen päässyt yksien hiehojen silityksestä! :LOL: :D

Kuitenkin ahdistus meni niitä menoja ja kaikista paras on että en syönyt huonosti!!! :wave:

*Linnean ei tarvitse olla Tiibetiläinen apina!*

Ja sitten illalla oli kunnon juttelu isännän kans siitä mikä oikein ahistaa ja mikä ihme ajaa sinne kaapille...jossa nykyisin on kurkkua, paprikaa, varhaiskaalia, tomaattia ja retiisiä.. rasvatonta maitoa, 5% juustoa (äitille) ja matalahiilihappoista vadelma ja omena vichyä limpparin sijaan sekä kaikista pahimpaan tuskaan lidlistä löydettyä 70% kaakaomäärällä varustettua tummaa suklaata...
NO SIIHEN keskustelun lopputulokseen :whistle:
Isäntä sano suoreen että minua heittää kaikista eniten epätietoisuus siitä missä menkat piilee... :eek: !TOTTA!
Joten nyt odotellaan sitten vaan päivä kerrallaan sitä että olisi 22.6. kun siihen päivään varmistui gyne polin lääkärille aika... :/

:heart: Ukkeli lupas kyllä vahtia lapset ja halata kerran päivässä ainakin, jos otan iisimmin...ja jos vaikka ahisteleekin niin pääsen kuulema heittelemään tuonne purtsille niitä käpyjäkin! ;) :p :D :heart:

Mukavaa sunnuntaita kaikille! :flower:
 
Tervehdys!
Muutama päivä ilman sokeria ja "vieroitusoireita" löytyy, eli kokoajan tekepi makiata mieli...
Tämä kuullostaa varmaan nyt toooosi hölmöltä, mutta kun en todellakaan tiedä, niin pakko on kysäistä...eli, miltä silloin pitäis tuntuu kun sokerit nousee liikaa? En meinaan ole mitään ihmeellistä huomannut ja kaippa ne sitten on korkeella ollut kun niin kerran mittasivat... :ashamed:
Huomenna olen menossa polille, eli jotain tietoa varmaan sieltä saan. Kunhan eivät kovasti rupeis "nalkuttamaan", mä voin sitten vihata sellasta...tilanne on mikä on, ei tehtyä enää tekemättömäksi tehtyä \|O
Noo, ehken innostu etuajassa =)
Mukavaa sunnuntain jatkoa vaan kaikille!
Rolli
 
:wave:
Lisänä vielä äskeiseen kyselemiseen, mistä tietää jos sokeriarvot on liian alhaalla? Väsyttää?
Kysymyksia riittää, koittakaahan olla hermostumatta kokoelmasta tyhmiä kysymyksiä...

rolli
 
-Rolli- niistä sokereista.. sitä en muista miltä tuntuu kun sokerit on ylhäällä.. :ashamed: :whistle: (en ainakaan tunnusta! ;) )
Mutta sen muistan kun sokerit on alhaalla niin mulla ainakin väsyttää, päätä särkee (ihan kuin joku takois pään sisällä vasaralla) ja palelee ihan kamalasti. :eek:

Nyt taidan minäkin ottaa 'ruokalevon' kun kaikki muutkin on ihan kuorsaus asteella :p
Olen jo käynyt kolmen kilsan lenkillä ja keräsin kieloja :heart:
Illemmalla otan sitten puolisen tuntia kuntopyörällä...jos kuopus ei ole kovasti kipeä... :( ..viime yönä oli ihan kuumetta..
INHOTTAVIA ne hampaat :kieh:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2006 klo 14:56 rolli kirjoitti:
:wave:
Lisänä vielä äskeiseen kyselemiseen, mistä tietää jos sokeriarvot on liian alhaalla? Väsyttää?
Kysymyksia riittää, koittakaahan olla hermostumatta kokoelmasta tyhmiä kysymyksiä...

rolli
mulle tulee hirvee vapina ja tosi huono olo kun sokrut alhaalla..

kun korkeella niin huippaa ja etoo,ihan kunnolla :x
 
:wave:
Kiitti vastauksista!

En kyllä ole itselläni oireita huomannu, muuta kun ihan toisinaan saattaa päätä särkeä ja jos (ja kun) koko pussin karkkia popsii niin kyllä etoo...ei varmaankaan yllätä, etoisi varmaan ihan jokaista vaikka ois mimmonen sokerin sietokyky. Jep, tomaatti-sipulisalaatille :p :p :p uudelleen löydetty superherkku!!
 
linnea 75
Rollille vielä,

miulla vaikutti myös näköön, jos oli sokerit liian korkeella. siis en nähdyt selvästi enää ja pää oli todella puuroinen. aivan karsee tila, kesti jotain puolituntia ja sitten alkoi tasottua. ei ole noin kauheita sokerihumaloita tullut enää rd:n/synnytyksen jälkeen.

verensokerin laskiessa liian alas vapisutti, suututti ja huimasi. toi äkäisyys on miulla edelleen hyvä mittari, milloin pitää syödä jotain ja pikaseen.

soon morot kaikille!
 
Nopsa kysymys, ootteko te jo synnyttäneet käyneet uudelleen sokerirasituksessa? Linnea?

Mun pitäs tilata aika mutta... EN USKALLA!!! :headwall: Jännittää niin pirusti että mitä jos siellä onkin kaikki arvot ihan pyllyllään. :/

Viime viikon elin sitten pellossa niin kuin sellainen minipossu. En siis kuten emäsika, mutta kuitenkin possu. Hmm, taas uusi viikko, jospa tällä viikolla saisin itseni kuriin... :whistle: Melko toivotonta jo tämä yrittäminen, koko ajan lipsuu. Tein silti eilen ison saavillisen :D fetasalaattia jääkaappiin ja hirmu kattilallisen kasvissosekeittoa. Niin kuin varuiksi, ettei sitten tuu nälissään yhtäkkiä kiskastua kahdeksaa voileipää kermajuustolla... :ashamed:

Sokereiden noususta niin joo: Sillon kun mulla humahtivat sokerit korkeelle, en jaksanut kuin istua, tosi veltto ja öklö olo. Eikä se johtunut siis liian paljosta syömisestä, koska tuo olo saattoi tulla pelkästään omenan syömisen jälkeen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2006 klo 07:37 Seltsu kirjoitti:
Nopsa kysymys, ootteko te jo synnyttäneet käyneet uudelleen sokerirasituksessa? Linnea?

Mun pitäs tilata aika mutta... EN USKALLA!!! :headwall: Jännittää niin pirusti että mitä jos siellä onkin kaikki arvot ihan pyllyllään. :/

Viime viikon elin sitten pellossa niin kuin sellainen minipossu. En siis kuten emäsika, mutta kuitenkin possu. Hmm, taas uusi viikko, jospa tällä viikolla saisin itseni kuriin... :whistle: Melko toivotonta jo tämä yrittäminen, koko ajan lipsuu. Tein silti eilen ison saavillisen :D fetasalaattia jääkaappiin ja hirmu kattilallisen kasvissosekeittoa. Niin kuin varuiksi, ettei sitten tuu nälissään yhtäkkiä kiskastua kahdeksaa voileipää kermajuustolla... :ashamed:

Sokereiden noususta niin joo: Sillon kun mulla humahtivat sokerit korkeelle, en jaksanut kuin istua, tosi veltto ja öklö olo. Eikä se johtunut siis liian paljosta syömisestä, koska tuo olo saattoi tulla pelkästään omenan syömisen jälkeen.
en ole uskaltanut miekään! :eek:

niin, ei aina voi syömisillä vaikuttaa.

vauva heräs, hempukka sentään. :/
 
Heippis!!

Polilla tuli käytyä ja eipä siellä niistä sokereista vielä enempiä juteltu, kehottivat vaan välttämään rasvaa ja sokeria ja sitten ens viikolla osastolle päiväksi. Opettavat mittaamaan sokereita ja syömään oikein :LOL: :LOL: Jep.
Sen verran viisaammaksi kuitenkin tulin, että paastoarvo oli 5,5, kun se ilmeisesti olisi saanut olla 4,8 tai 4,9 (tai jtn siihen suuntaan) ja 1h arvo oli 10,7 kun se olisi saanut olla 10. Eli ei käsittääkseni ihan pilvissä arvot kuitenkaan...josko ja toivottavasti siitä vois ajatella, että ruokavaliolla selviäisi :whistle:
Mitä hedelmiä suosittelisitte syötävän, vai onko niissä sokrujen kannalta paljon eroja? Oisko joku hapan omena kenties parempi kuin joku muu? Pakko tunnustaa, et en ole uskaltanut syödä yhtään hedelmiä sen jälkeen kun kuulin, että arvot mättää...ehkä se ravinto-oppi tulee kuitenkin ihan tarpeeseen...
No juu, nyt täytyy rientää muihin hommiin, meinaa koko gradu-projekti pissiä kun täällä vaan lorvii... :whistle:
:wave: rolli
 
tuosta rasitustestistä synnytyksen jälkeen.. ei meilläpäin tartte käydä kuin paastosokrut antamassa,jälkitarkastuksen yhteydessä ja sit kerran vuodessa.mulle ainakaan ei kukaan ole sanonu :LOL:

Mulla kolme viimeisintä aamu arvoa 4.8 4.8 ja 4.7 (vaikka eilen grillattiin)

"tuulettava hymiö"

ISO-D ja ISO-petteri 35 vkoa tasan
 
D-MAMMA, hyvä!!!! Hienoja nuo paastot! Mulle suurinta ongelmaa myös tuottivat ne paastoarvot sillon raskautettuna.

ROLLI, kuten jo äsken sanoin, mulla myös oli ongelmia paastoarvon kanssa. Se oli suurinpiirtein samaa luokkaa ku sulla, siinä 5.2-5.6. Sitä en saanut pysymään alle viiden pelkällä ruokavaliolla ja niinpä jouduin insuliinille sitten joskus rv 30 tienoilla. Toivottavasti sulle riittää pelkkä ruokavalio! Vaikka toisaalta, ei se pistäminen niin kamalaa ole, se ajatus vaan oli... Mulla muuten just omena nosti sokerit ihan huminalla, se oli kaikista "pahoin" hedelmä. Varmaan ehkä appelsiini vois olla hyvä? Tai näin kesällä vesimeloni, kivan raikaskin.

Vesimelonista tuli mieleen, että kokeilkaapas tehdä sellanen smoothie tai itse asiassa fruitieksi kai sitä virallisesti pitäs kutsua: laitatte mikseriin vesimelonin paloja ja jäisiä mansikoita tai muita marjoja ja makeutusjauhetta ja sekoitatte! Ihan sairaan hyvää! :p

Eilinen päivä pitkästä aikaa kunniallisesti pisteillä ja pitkä kävelylenkki lisäksi. Jee! :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2006 klo 20:42 rolli kirjoitti:
Heippis!!

Polilla tuli käytyä ja eipä siellä niistä sokereista vielä enempiä juteltu, kehottivat vaan välttämään rasvaa ja sokeria ja sitten ens viikolla osastolle päiväksi. Opettavat mittaamaan sokereita ja syömään oikein :LOL: :LOL: Jep.
Sen verran viisaammaksi kuitenkin tulin, että paastoarvo oli 5,5, kun se ilmeisesti olisi saanut olla 4,8 tai 4,9 (tai jtn siihen suuntaan) ja 1h arvo oli 10,7 kun se olisi saanut olla 10. Eli ei käsittääkseni ihan pilvissä arvot kuitenkaan...josko ja toivottavasti siitä vois ajatella, että ruokavaliolla selviäisi :whistle:
Mitä hedelmiä suosittelisitte syötävän, vai onko niissä sokrujen kannalta paljon eroja? Oisko joku hapan omena kenties parempi kuin joku muu? Pakko tunnustaa, et en ole uskaltanut syödä yhtään hedelmiä sen jälkeen kun kuulin, että arvot mättää...ehkä se ravinto-oppi tulee kuitenkin ihan tarpeeseen...
No juu, nyt täytyy rientää muihin hommiin, meinaa koko gradu-projekti pissiä kun täällä vaan lorvii... :whistle:
:wave: rolli
moikka kaikille tasapuolisesti!

ja rolllille osoite, jossa voi tutkailla paljonko energiaa missäkin on.
http://www.fineli.fi/

hedelmät ja marjat sisältää tosiaan sokeria ja fruktoosia ja niitä saisi päivässä syödä yhteensä korkeintaa neljä annosta. kasviksia saa syödä sen minkä jaksaa (paitsi perunaa).

pahanilman lintuna vielä kaakatan, että nuo raja-arvot ovat raskautetuille tiukemmat kuin muille pulliaisille. täällä päin Suomea tosin ollaan aika lepsua linjaa:
aamulla alle 5,4 (aattele Seltsu),
alle 5,8 ennen ateriaa
ja alle 7,5 aterian jälkeen (1,5h sen jälkeen siis).

tsemiä, eikä vähiten siihen gradun vääntämiseen. varmaan hyvä tehdä ennen vauvaa mahdollisimman valmiiksi.

Seltsulle viel, mie meinaan typeryys-laiskuus-pelosain odotella kutsua sinne vuoden tarkastukseen...

nyt on aivot ihan lomalla tämmöisen "jotenkin äh-päivän" jälkeen. satoi, mutta urhoollisesti menimme rinta rinnan lasten kanssa puutarhahommiin. sain juuri hulluninnon kukkapenkin kaivamiseen, kun esikoinen heräsi ja halusi istumaan rattaisiin. sitten alkoi taas satamaan ja hän kastumaan. esikoa kenkkuttamaan koko ¨päivän, kun kukkui yöllä valittaen kasvukipuja tms.

niin ja saatan mennä JO seitsemän kuukauden päästä töihin (eli tammikuussa), joten pidelkää kiinni penkeistänne. 70 %. varmuudella. toisaalta huoli löytyykö kuvallista hoitajaa ja toisaalta ei haittaa, että joku muu saa kiskoa niitä kurahousuja miun sijasta.

nyt mie menen x:nä makaamaan ja tuijottamaan vaikka kattoon, ihan sama mitä. pitäkää peukkuja, että tää lusperi äiti saa levätä, kun ei vanha enää jaksa... *nukkuu istualtaan*<br><br>
 
Linnea, jaa, että töihin? Sehän se on edessä juu täälläkin. Lokakuun alussa pitäis alkaa. Työpaikka ei TODELLAKAAN kiinnosta, mutta kun parempaakaan ei ole, ja kotihoidontuella ei pärjää, niin eipä jää paljoo vaihtoehtoja. Anoppi muuttaa sitten muutamaksi kuukaudeksi näillä näkymin hoitelemaan noita lapsukaisia ettei tartte vielä tarhaan viedä. Sanomattakin varmaan selvää, että tulen erittäin hyvin toimeen anoppini kanssa. :D

 
voi mie repeen onnesta!
:D Kävin eilen hoitsulla... :attn: ja paino oi kahes viikos tippunu niin etten meinannu vaakaa uskoo...-1.9kg! B)

Vitsi ku oon häpi! =) =) =)
Nyt vaaka näyttää 102.9kg! Pitkä matka on viel siihen mitä haluun ja voi tulla pakitustakin mutta periks ei anneta!, eihän muutkaan?

:hug: Tehkää muutkin niin kuin Linnea neuvoo! Kyllä Linnea täti tietää,kuinka kutistuminen onnistuu! ;) :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.05.2006 klo 07:25 Darelbeida kirjoitti:
voi mie repeen onnesta!
:D Kävin eilen hoitsulla... :attn: ja paino oi kahes viikos tippunu niin etten meinannu vaakaa uskoo...-1.9kg! B)

Vitsi ku oon häpi! =) =) =)
Nyt vaaka näyttää 102.9kg! Pitkä matka on viel siihen mitä haluun ja voi tulla pakitustakin mutta periks ei anneta!, eihän muutkaan?

:hug: Tehkää muutkin niin kuin Linnea neuvoo! Kyllä Linnea täti tietää,kuinka kutistuminen onnistuu! ;) :wave:
ONNEA! HIENO SAAVUTUS ja tsemppiä edelleen! :) :flower:
 
tervehdys...
tossa kävin äippäpolilla alkuviikosta. ei oikein se hoitajakaan tietäny et miks mulla oli se aika. sillon rakenneultran jälkeen kävin kerran heti uudestaan eikä ne sillon siirtäny laskettua.. laittoivat vaan sit koko seurannan rasituksen jälkeen.
nyt sano vaan että kun ei tässä vaiheessa voi enää muuttaa laskettua..
ja et olis 1.8 kontrollikäynti läkärillä ja sit katotaan.. virallinen laskettu siis 10.8..
aikani valittelin että miksi pitää välttämättä pitää kiinni siitä mitä minä oon sanonu ihan alussa kuukautisista. 9pvää eroo ultran antama laskettu ja pitäs 10pvää olla et siirtävät...
lopulta sain sen hoitajanki ymmärtämään sen mun pointin että jos vasta 1.8 on aika niin se vaavi on sillon ultran mukaan yhtä vanha kun esikko oli syntyessään 4730..
ei muuten mut mua alko pelottaa et jos ne sit odottelee sinne 10.8 asti ni on sit jo yliaikanen ja ei sit tiiä mahtuuko tulemaan jos vieläki isompi ja juuttuu ja saa ties mitä hapenpuutetta/aivo juttuja....
mies kun on aika iso (siis pitkä) ni sekin vaikuttaa siihen et voi tulla iso vaik pitäs miten dieettiä... (veik mul nyt ei virallisesti ookkaan rdtä)
sitten lopulta sain lääkärin siirtämään laskettua 1.8 :D :D
ja tarkastuskäynti viikkoa ennen ellei tarvetta aikasemmin
vähän rauhallisemmin voin nyt ottaa...
mua kun ei sokeripolille ollenkaan lähetetä. koska oli rasitustulokset normaalit. (oli myös esikolla)

painoarvio oli 1700 kait... tämä siis 30+6
viimex oli muistaakseni viikolla 30 tasan 1800
et sen puoleen vois tulla pienempikii... eikö? jooko?
mut niinhän ne esikostaki sano koko ajan et tulee normaali kokonen...
vielä edellisenä pvänä sano yks et reilusti alle 4kg....

paino on muuten taas välillä kivunnu ihan jonnekki 73,5kg.. tänään oli jotain 72,7...
et vielä "miinuksella" mut mun pitäs kyl ylimääräset herkuttelut silti jättää pois.. mutki mies ostelee... koko ajan.. eilenki iso pussi munkkeja oli pöydällä koko päivän....
mut nyt käytiin isoilla ostoksilla prismassa tänään mikä tarkottaa ettei tarvii moneen päivään käydä.. ei siis tuu samalla otettua joka kerta herkkuja. nyt ostin kyl blåbandin "kevyt" kaakaovaahtoa.. en ees lukenu tarkaan mitä siin oli mut tuskin on kovin kevyttä kuiteskaan.ja sit hedelmii ja rasvattomii/sokerittomii jogurtteja herkuiks..ni ja mehukeittoo..
jos pärjäis niillä ettei taas tarvis sortuu jäätelöön tms.

mitä muuten teette raparperista? mä oon aina vaan tehny piirakkaa tms. epäterveellistä ja sit pakastanu mehua varten loppukesäks.. mut pitäs jotain terveellistä keksii.. jotain kiisselii? mut ku mulla periaate ettei lapselle makeutusaineita turhaan ni pitäs kuiteski vähän sokerii laittaa...
tai tehä erikseen mulle...
joku tällä kirjoitti tosta kingis lightistä.. sellasen muutama viikko sitten kokeilin.. hirveesti kaloreita oli kyl kuiteskin vaik sokeriton...

:'(

täytyy varmaan pitäytyy nois vadelmapikareissa niissä tais olla 100kcl/100g...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2006 klo 20:25 Seltsu kirjoitti:
Linnea, jaa, että töihin? Sehän se on edessä juu täälläkin. Lokakuun alussa pitäis alkaa. Työpaikka ei TODELLAKAAN kiinnosta, mutta kun parempaakaan ei ole, ja kotihoidontuella ei pärjää, niin eipä jää paljoo vaihtoehtoja. Anoppi muuttaa sitten muutamaksi kuukaudeksi näillä näkymin hoitelemaan noita lapsukaisia ettei tartte vielä tarhaan viedä. Sanomattakin varmaan selvää, että tulen erittäin hyvin toimeen anoppini kanssa. :D
:D ja varmaan tulette vielä hienommin sen parin kuukaden jälkeen. ;)

ei kiinnosta täälläkään, mutta eipähän tarvitse kuunnelle ukon kuitteja siitä kuka täällä käy töissä. joo, me äidithän vaan katsotaan saippuaoopperoita kaiket päivät. :LOL:

tänään oli oikein jokaisen kotiäidin unelma päivä jälleen kerran. aamulla oma kulta rakas mieheni kävi hakemassa vauvan, joka syö läpi yön tissiä ja herää silti kiukkuisena kuin peippo kello 5.30. juuri kun saan kaikki ulos huoneesta ja tulpat korviin alkaa oven ulkopuolelle esikoisen hirvee rääkyminen, johon mies ei saa mitään tolkkua. eli eikun diplomaatin kenkiin ja ylös. silmät on niin ristissä, että niihin oikeen sattuu. sitten pamahtaa: talossa ei ole kahvia! :eek: tämä korreloi suoraan siihen, että tajuan, että meidän talo on täynnä roskaa -> raivokasta siivousta. esikoinen huutaa: "vauvan syöttötuoli on likainen, se on p*askassa!"

vauva ei halua nukkua aamupäiväuniaan, esikoinen on tuhma (silloin hän esiintyy eri nimellä). mennään kylille, lahjakkaasti kaverin kanssa tehdyt treffit peruuntuu, kun en osaa ajatella mitään aikoja edes niillä sumuaivoilla. alkaa sataa. mennään kotiin, vauva huutaa, minä heijaan. sitten paranee, kun viimein tuore kahvi hyppää keittimestä mukiin. elämä voittaa!

no, ei se loppu ihan noin onnellinen ollut, mutta menköön. elämäni x-kirjaimena kutsuu taas.

voikaa ja jaksakaa!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.05.2006 klo 07:25 Darelbeida kirjoitti:
voi mie repeen onnesta!
:D Kävin eilen hoitsulla... :attn: ja paino oi kahes viikos tippunu niin etten meinannu vaakaa uskoo...-1.9kg! B)

Vitsi ku oon häpi! =) =) =)
Nyt vaaka näyttää 102.9kg! Pitkä matka on viel siihen mitä haluun ja voi tulla pakitustakin mutta periks ei anneta!, eihän muutkaan?

:hug: Tehkää muutkin niin kuin Linnea neuvoo! Kyllä Linnea täti tietää,kuinka kutistuminen onnistuu! ;) :wave:
:hug: :D jippii!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.05.2006 klo 14:00 MiiMu3 kirjoitti:
tervehdys...
tossa kävin äippäpolilla alkuviikosta. ei oikein se hoitajakaan tietäny et miks mulla oli se aika. sillon rakenneultran jälkeen kävin kerran heti uudestaan eikä ne sillon siirtäny laskettua.. laittoivat vaan sit koko seurannan rasituksen jälkeen.
nyt sano vaan että kun ei tässä vaiheessa voi enää muuttaa laskettua..
ja et olis 1.8 kontrollikäynti läkärillä ja sit katotaan.. virallinen laskettu siis 10.8..
aikani valittelin että miksi pitää välttämättä pitää kiinni siitä mitä minä oon sanonu ihan alussa kuukautisista. 9pvää eroo ultran antama laskettu ja pitäs 10pvää olla et siirtävät...
lopulta sain sen hoitajanki ymmärtämään sen mun pointin että jos vasta 1.8 on aika niin se vaavi on sillon ultran mukaan yhtä vanha kun esikko oli syntyessään 4730..
ei muuten mut mua alko pelottaa et jos ne sit odottelee sinne 10.8 asti ni on sit jo yliaikanen ja ei sit tiiä mahtuuko tulemaan jos vieläki isompi ja juuttuu ja saa ties mitä hapenpuutetta/aivo juttuja....
mies kun on aika iso (siis pitkä) ni sekin vaikuttaa siihen et voi tulla iso vaik pitäs miten dieettiä... (veik mul nyt ei virallisesti ookkaan rdtä)
sitten lopulta sain lääkärin siirtämään laskettua 1.8 :D :D
ja tarkastuskäynti viikkoa ennen ellei tarvetta aikasemmin
vähän rauhallisemmin voin nyt ottaa...
mua kun ei sokeripolille ollenkaan lähetetä. koska oli rasitustulokset normaalit. (oli myös esikolla)

painoarvio oli 1700 kait... tämä siis 30+6
viimex oli muistaakseni viikolla 30 tasan 1800
et sen puoleen vois tulla pienempikii... eikö? jooko?
mut niinhän ne esikostaki sano koko ajan et tulee normaali kokonen...
vielä edellisenä pvänä sano yks et reilusti alle 4kg....

paino on muuten taas välillä kivunnu ihan jonnekki 73,5kg.. tänään oli jotain 72,7...
et vielä "miinuksella" mut mun pitäs kyl ylimääräset herkuttelut silti jättää pois.. mutki mies ostelee... koko ajan.. eilenki iso pussi munkkeja oli pöydällä koko päivän....
mut nyt käytiin isoilla ostoksilla prismassa tänään mikä tarkottaa ettei tarvii moneen päivään käydä.. ei siis tuu samalla otettua joka kerta herkkuja. nyt ostin kyl blåbandin "kevyt" kaakaovaahtoa.. en ees lukenu tarkaan mitä siin oli mut tuskin on kovin kevyttä kuiteskaan.ja sit hedelmii ja rasvattomii/sokerittomii jogurtteja herkuiks..ni ja mehukeittoo..
jos pärjäis niillä ettei taas tarvis sortuu jäätelöön tms.

mitä muuten teette raparperista? mä oon aina vaan tehny piirakkaa tms. epäterveellistä ja sit pakastanu mehua varten loppukesäks.. mut pitäs jotain terveellistä keksii.. jotain kiisselii? mut ku mulla periaate ettei lapselle makeutusaineita turhaan ni pitäs kuiteski vähän sokerii laittaa...
tai tehä erikseen mulle...
joku tällä kirjoitti tosta kingis lightistä.. sellasen muutama viikko sitten kokeilin.. hirveesti kaloreita oli kyl kuiteskin vaik sokeriton...

:'(

täytyy varmaan pitäytyy nois vadelmapikareissa niissä tais olla 100kcl/100g...
niitä pikareita saa suklaanakin! jos samoja, valion...

onnea, että uskoivat ton la:n siirtämisen. miulla kanssa iso mies ja ite lyhyt, joten fiilarit on tutut tuttavallisesti. erona vaan, et ei ekakaan mahtunut alaröörejen kautta, mutta siltä kakkostakin yrittivät samaa tietä. elämäni armeija-kokemukset sarjassamme. ai niin, piti mennä yrittää sitä x-kirjainta (vauva vähän eri mieltä).

hei kertaan, jos toiseennii!
 
syötätyttää...tietääkö joku tunteen? Mitä vaan ja kuinka paljon vaan vois sisuksiinsa ahtaa...suolasta ja makeaa vuorotellen. Iltapala olisi vielä syömättä, täytyy koittaa jotain edes kohtuu terveellistä valita. Äiti toi sitten kaikenlaisia herkkuja mukanaan kun tuli neitiä morjestaan. Nyt ois sitten loput herkut kaapissa, neiti nukkumassa ja isäntä pelaamassa...pitänee varmaan syöttää koiralle, ettei tarvii itte syödä :kieh:

Mulla on toi amerikkalainen höpönlöpö (suurin pudottaja) tossa päällä ja siellä just punnitaan, onko noi todellakin viikon tuloksia (-13kg) ja miten???? Onko ne juonu ämpäritolkulla vettä ennen ekaa punnitusta,vai HÄH? Nyt menen kattomaan oikeen tosissani tota ällöä ohjelmaa...en tiedä miksi, mut jotenkin mua etoo toi ohjelma...ja silti katon sitä :/ Taidan olla vähän pölö.

Ensi kertaan!
Rolli
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.06.2006 klo 20:39 rolli kirjoitti:
syötätyttää...tietääkö joku tunteen? Mitä vaan ja kuinka paljon vaan vois sisuksiinsa ahtaa...suolasta ja makeaa vuorotellen. Iltapala olisi vielä syömättä, täytyy koittaa jotain edes kohtuu terveellistä valita. Äiti toi sitten kaikenlaisia herkkuja mukanaan kun tuli neitiä morjestaan. Nyt ois sitten loput herkut kaapissa, neiti nukkumassa ja isäntä pelaamassa...pitänee varmaan syöttää koiralle, ettei tarvii itte syödä :kieh:

Mulla on toi amerikkalainen höpönlöpö (suurin pudottaja) tossa päällä ja siellä just punnitaan, onko noi todellakin viikon tuloksia (-13kg) ja miten???? Onko ne juonu ämpäritolkulla vettä ennen ekaa punnitusta,vai HÄH? Nyt menen kattomaan oikeen tosissani tota ällöä ohjelmaa...en tiedä miksi, mut jotenkin mua etoo toi ohjelma...ja silti katon sitä :/ Taidan olla vähän pölö.

Ensi kertaan!
Rolli


heippati pitkästä aikaa! siis olin poissa jotain kolme päivää, vaan ei tainnut täällä muutenkaan olla kovin trafiikkia.

MISSÄ KIPSUU!???
:eek: :eek: WANTED!!!

syötätys on tokkiinsa tuttua, sehän on pääsyvaatimuksena tänne klubille. :D mie olen löytänyt siihen jonkun tolkun, syö ja syö sen minkä napa vetää, mutta laadullisesti semmoista, mistä vaaka ei vedä herneitä nenäänsä.

kasviksii, ruista (puuroo, leipää), vähäkalorisia marjakeittoja, jogurtteja (tsekkaatten kalorit!) ja semmottis.

nyt alkaa olla tällä navalla jo silleensä kiva tilanne, että illalla saa vähän herkutella. mie olen kieroillut silleen, että jos päivällä on joku tosi kevyt ruoka (kasvissosekeitto ja ruisleipää tai hapankaalisalaattia tms.) niin päivän kalorisaldohan on ihan naurettavan pieni vaikka niitä söisi miten paljon. sitten parina iltana menikin puoli litraa jäätelöä, mutta ei haittaa mittään.

eilen oltiin lakkiaisissa ja oisin kyllä syönyt, mutta ei ollut muita maidottomia paitsi salaatti. :/ valitin miehelleni harmituksen määrää varsinkin lapsen puolesta. mies siihen vaan, että hänelle kun ei tommoiset herkut ole koskaan olleet niin tärkeitä... :kieh: helppohan se on sanoa, kun niitä on maha pullollaan.

huomenna allergia-altistukset sairaalassa lapsilla. pitäkäähän peukkuja.

mitäs se Seltsu siellä puuhailee? Champpiiis?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.06.2006 klo 15:10 linnea75 kirjoitti:
mitäs se Seltsu siellä puuhailee?
Seltsu uurastaa apinanraivolla. Kiloja pois siis. Ja tää viikko on menny hyvin, voitteko uskoa?! Eilen tehtiin tosin itse pizzaa, itelle tein kyllä kasvis-kevytjuusto-version, hyvää sekin oli. Mitä nyt ihan pikkasen laitoin aurajuustoa... :whistle: :p Vaaka alkaa näyttää pienen noususuhdanteen jälkeen taas ok lukuja. Huomenna pitäs mennä Painonvartijoihin.

Esikoinen koettelee mun hermoja ihan tosissaan. Voi että voi olla raskasta. Ja silti niin rakasta. :/ :D
 
Heippa kaikille,

saanko mie kirjoittaa ihan asian vierestä?

Eli meillä oli allergiakokeet tänään. Hyvä uutinen on, että esikko ei saanut enää hengitysvaikeuksia maidosta, vaan annettiin 5ml asti ja sitten lopetettiin, kun alkoi olla jo selkeesti laikukas naama. Kokeillaan taas vuoden päästä.

No, kuopus meni ollakseen juomaan soijamaitoa, et saataisiin jokin korvike.

Tohtori kuunteli rintaa. Sanoi, ettei tämmöinen vinkuminen ole normaalia, vaan astmaa.

Eli vein sitten pienen praasun rötgeniin (sillä oli pienen pieni lyijyessu suojaamassa alavartaloa), mutta onneksi keuhkokuvat olivat siistit.

Verikokeiden ottaminen olikin sitten kauheampaa, sillä suonta ei löytynyt, koska kuopuksella on mukamas ;) niin vauvanpulleat kädet. Niinpä (siinä vaiheessa meinasin karata) lastenlääkäri otti itse verikokeen PÄÄSTÄ! Aivan kauheeta... Nyt sillä on semmoinen dramaatinen side päässä ja hän näyttää joltain vauva-sankarilta.

Sitä ennen otettiin prick-kokeet, jotka eivät nyt onneksi ole kovin kauheita. Vähän nuo prick- ja rastkokeet harmittaa, koska ainaakaan vanhemmalle ei niistä ollut mitään osvittaa. Eikä prickeissä vauvallekaan tullut mitään.

Tai kyllähän rast niistä näkee yleisen vasta-ainetason, joten on kai siitä jotain hyötyä siinä mielessä. Ja kela ei enää vaadi altistuksia, jos jo labrat on positiivisia. Ne tulokset saadaan parin viikon päästä.

Pitkä ja sekava virsi, mutta summa summarum: vauva saa kahta eri hengitettävää lääkettä ja silleen nyt eletään elokuuhun asti, kun lääkäri taas tarkistaa tilannetta.

Kivempia päiviä sinne puolelle ruutua!

ps. paino tänään 54,6 kg.
 

Yhteistyössä