SOKERIKLUBI II

:wave:

Tonne heiniksiin jo asiasta vaahtosin, mut laitanpa uusinnan tänne :) Eli polilla olin tänään, viime viikollahan mulla oli se 3 pvän sokruseuranta. No juu, kaikki arvot jotka mittasin oli ihan ookoo ja kevyesti rajojen sisällä, mutta sen sensorin mittaamista oli yksi, viimeinen aterian jälkeinen arvo just ja just rajan yläpuolella :headwall: (sen sensorin olisi saanut irroittaa jo 1h aamiaisen jälkeen, mut en sit lähtenyt sitä sokkona repimään ja söin sitten vielä ennen ku lähdin vehjettä palauttaan :headwall: :headwall: :headwall: ). Se lääkäri sanoi, että jos alle kaksi arvoa näistä kotiseuranta-arvoista on rajan yläpuolella, niin lääkitystä ei aloiteta, arvot pysyy kurissa ruokavaliolla. Ja mullahan oli ainoastaan yksi arvo yli rajan, joten eikös silloin tarkoita heidän omien kriteeriensä mukaan sitä, että asia hoituu ruokavaliolla??? Niinhän sitä voisi luulla. Tämä lääkäripä meinasi, että ota vielä mittari kotiin ja mittaa vielä 3 pvää, 7 krt/pvä. Kaksi arkipäivää ja yksi vkonloppupäivä. Kiva, kiva!

Toisaalta hyvä, tuleepahan varmasti syötyä oikeaoppisesti kun tarttee niitä arvoja mittailla, potuttaa vaan, että jos heillä on kriteerit millä arvioidaan pysyykö arvot kurissa ruokavaliolla, niin miksei ne sitten minun kohdallani päde?!? \|O \|O
Ja mähän pidän ne arvot alle rajojen!

Jotain hyvääkin, sitten viime punnituksen paino oli tippunu 1,1kg!! :D
Jep, siinä tärkeimmät. Nyt pikaseen iltapalalle, aamulla täytyy mennä labraan paastoarvolle, kun olen siinä tutkimuksessa...alkoi sekin hatuttaa tän päiväsen jälkeen!

Heip!
Rolli
 
linnea 75
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.06.2006 klo 21:09 rolli kirjoitti:
:wave:

Tonne heiniksiin jo asiasta vaahtosin, mut laitanpa uusinnan tänne :) Eli polilla olin tänään, viime viikollahan mulla oli se 3 pvän sokruseuranta. No juu, kaikki arvot jotka mittasin oli ihan ookoo ja kevyesti rajojen sisällä, mutta sen sensorin mittaamista oli yksi, viimeinen aterian jälkeinen arvo just ja just rajan yläpuolella :headwall: (sen sensorin olisi saanut irroittaa jo 1h aamiaisen jälkeen, mut en sit lähtenyt sitä sokkona repimään ja söin sitten vielä ennen ku lähdin vehjettä palauttaan :headwall: :headwall: :headwall: ). Se lääkäri sanoi, että jos alle kaksi arvoa näistä kotiseuranta-arvoista on rajan yläpuolella, niin lääkitystä ei aloiteta, arvot pysyy kurissa ruokavaliolla. Ja mullahan oli ainoastaan yksi arvo yli rajan, joten eikös silloin tarkoita heidän omien kriteeriensä mukaan sitä, että asia hoituu ruokavaliolla??? Niinhän sitä voisi luulla. Tämä lääkäripä meinasi, että ota vielä mittari kotiin ja mittaa vielä 3 pvää, 7 krt/pvä. Kaksi arkipäivää ja yksi vkonloppupäivä. Kiva, kiva!

Toisaalta hyvä, tuleepahan varmasti syötyä oikeaoppisesti kun tarttee niitä arvoja mittailla, potuttaa vaan, että jos heillä on kriteerit millä arvioidaan pysyykö arvot kurissa ruokavaliolla, niin miksei ne sitten minun kohdallani päde?!? \|O \|O
Ja mähän pidän ne arvot alle rajojen!

Jotain hyvääkin, sitten viime punnituksen paino oli tippunu 1,1kg!! :D
Jep, siinä tärkeimmät. Nyt pikaseen iltapalalle, aamulla täytyy mennä labraan paastoarvolle, kun olen siinä tutkimuksessa...alkoi sekin hatuttaa tän päiväsen jälkeen!

Heip!
Rolli
onnea pudotuksesta!!!

tuo kotiseuranta on ihan normaalia. mie mittailin ihan loppuun asti kahden viikon välein kahtena peräkkäisenä päivänä kahdeksan kertaa päivässä.

se tosiaan auttaa pysymään ruodussa. ja sairaalassa on kuitenkin eri safkat, kun siulla sielä kotona. tsemiä! :hug:

huh tätä hellettä! B)
 
Hei!

Haluaisin kysyä tästä sokerihommasta..elikkäs siis voinko noudattaa tätä ruokavalioa vaikkei (vielä) ole todettu ongelmia sokeriarvoissa?Olen siis raskaana,rv 4+4 ja tämä on neljäs raskaus,kaksi lasta on ja yksi km ennen tätä..toinen lapsi kun syntyi oli hällä painoa 3910g..raskausaikoina ei kauhean pahoinvoinnin takia ole pystytty sokerirasitusta tekemään mutta epäilen että sokeri pahentaa oloani..nyt olen tietoisesti vähentänyt sokerin käyttöä ja olo on ollut parempi.Niin ja painoa on nyt 90kg..toistaodottaessa 89kg ja ekaa 79kg..ja pituutta on 165cm,ylipainoa siis reilusti.
En haluaisi että painoni nousee raskaudenaikana paljoa,ja että vauvasta ei tulisi jätti suuri.

Joma
 
hei naiset, mitäs tää tämmönen on? ai, kaikki on rannalla? selma. nauttikaa!

mie en ole kerinnyt klubia nostelemaan, kun olen ollut aika naimisissa ton vauvelin kanssa. hänellä sen astman lisäksi siitepölyt kiusaa ja opettellaan sitten elämään tän tilanteen kanssa.

muuten on esikoisella ollut hirmu paljon ohjelmaa; kavereita, kummi, kesämuskari, mökki, kesäteatteri ja tivoli. melkeen lomaterssiä aistittavissa...

että näin. mie meinaan eristää vauvan nyt vähäksi aikaa sisätiloihin, en ainakaan ulkona erehdy enää nukuttamaan, niinkuin tässä parina päivänä tuli tehtyä. nyt se nenä sitten vuotaa.

vali vali ja silleen. mites tästä sais jonkun säälittävän aasinsilan klubin aiheeseen? no, esikoisen lomaterssi = yletön villiys julkisilla(kin) paikoilla johtuu varmaan osaltaan jätskistä ja mehun lipityksestä.

ja tiesittekö muuten, että epilepsian hoito lapsilla aloitetaan ruokavaliosta? siis tasataan verensokerit. sitä tautia ei onneksi ole viel näiden neuvolakortissa. *koputtaa puuta* vaan ois sitäkin kyllä suvussa. joo, kotilääkäriä taas luettu.

näihin optimistisiin narinoihin päätän tämän valituksen. nyt on jonkun muun vuoro. ;)

ps. mites Pirpitzin vaavi jaksaa?
 
miehän en rannalle mee!!! :x
oon kaikes lakos ku esikoine alko aukoo pientä sievää päätään... :\| :headwall:
äitini sano että se on sitä esimurkkuikää :eek:
isällään lienee sitten miesten vaihe vuosii...ku ei puhu muuta ko että "tuutko kaupaan?" tai "lähekkö rannalle meijän kans?"
Mie helskutti oon niin kipee selästä ja mahasta että ei paremmast välii! :headwall: .. :D sen takii ko ne kauan kaivatut menkat alko!...
saa nyt sit nähä mihin tääki johtaa tää tyhjän kiukuttelu... ennen ainakin on paino tippunu! ;)

JA LAPSISTA SITTEN...isommil kyl on puuhaa vaik toisille jakaa..mut ollanan nyt kuopuksen kans 'pakkokaranteenissa' kun tuli VESIROKKO
Nyt lähen laitta pyykit kuivumaan ja sit kirjottamaan sähköposteja... :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.06.2006 klo 18:37 Darelbeida kirjoitti:
miehän en rannalle mee!!! :x
oon kaikes lakos ku esikoine alko aukoo pientä sievää päätään... :\| :headwall:
äitini sano että se on sitä esimurkkuikää :eek:
isällään lienee sitten miesten vaihe vuosii...ku ei puhu muuta ko että "tuutko kaupaan?" tai "lähekkö rannalle meijän kans?"
Mie helskutti oon niin kipee selästä ja mahasta että ei paremmast välii! :headwall: .. :D sen takii ko ne kauan kaivatut menkat alko!...
saa nyt sit nähä mihin tääki johtaa tää tyhjän kiukuttelu... ennen ainakin on paino tippunu! ;)

JA LAPSISTA SITTEN...isommil kyl on puuhaa vaik toisille jakaa..mut ollanan nyt kuopuksen kans 'pakkokaranteenissa' kun tuli VESIROKKO
Nyt lähen laitta pyykit kuivumaan ja sit kirjottamaan sähköposteja... :wave:
lohdullista, että joku muukin on sisällä vankeudessa. ;)
ja hei, onnea painon pudotuksesta!!!! :hug: puhumattakaan MENKOISTA!

:eek:
 
pirpizille ja perheelle onnea :flower: :flower:

mä haluun kans tän jo pihalle.enää 2vkoa laskettuun ja pikkuhiljaa alkaa ahdistaa.. nyt ei sentään painoa ole pariin viikkoon tullut,mutta yhteensä 9kg kuitenkin \|O lääkärin mukaan vauvasta tulee n.4 kiloinen. ja toivon ett neuvolan täti ois oikeessa ja ei lasketa yli.TAI MINÄ EN TÄTÄ ALAKAUTTA SYNNYTÄ!!! saa tulla se typerä mies lääkäri (joka oli viimeeks,ja jolla on kuulema 5 lasta) sen punnertaa..

ISO-D ja petteri-patteri (huomenna) 38vkoa (apuva)
 
Moro! Ihan hunningolla, tättärääräää... :headwall: Tänään pitäs uskaltautua pv-vaa'alle ja kyllä jännittää, aika paljon oon varmaan turvonnut taas viime viikon aikana. Koko ajan tekis mieli vetää jätskiä ja rasvaa kaksin käsin. Pää sekoaa!! :headwall: En oikeesti tiedä, johtuuko se tästä kierukasta vai mistä, mut mielialatkin heittelee koko ajan häränpyllyä, hermoja ei oo yhtään, ja tunnesyöppönä tietysti tuo kaikki näkyy vaa'allakin. Ja vaatteissa.

Linnea muuten, oon esikoiselle nyt antanut maitotuotteita vajaan viikon ilman mitään ongelmia!! =) Ensin kokeilin pari lusikallista jogurttia ja annoin hänen itse sotkee naamansakin sillä (eli söi itse), ei tullut ihoreaktiota. Sitten seuraavana päivänä juustoa ja taas vähän jogurttia, eikä mitään. Ei normaalia kiukkuisempi (ei siis kipeä). Ois niin hienoa, jos tuo allergia nyt menis ohi!!! Tänään annoin jo ihan tavallista maitoakin muutaman kulauksen, toivottavasti oppii siihen makuun... Toivottavasti teilläkin allergiat helpottais pian, ja ootte usein ajatuksissa sen pienokaisen astmankin takia... Itse asiassa viime yönä näin jotain unta susta, en vaan muista mitä! :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.06.2006 klo 13:26 Seltsu kirjoitti:
Moro! Ihan hunningolla, tättärääräää... :headwall: Tänään pitäs uskaltautua pv-vaa'alle ja kyllä jännittää, aika paljon oon varmaan turvonnut taas viime viikon aikana. Koko ajan tekis mieli vetää jätskiä ja rasvaa kaksin käsin. Pää sekoaa!! :headwall: En oikeesti tiedä, johtuuko se tästä kierukasta vai mistä, mut mielialatkin heittelee koko ajan häränpyllyä, hermoja ei oo yhtään, ja tunnesyöppönä tietysti tuo kaikki näkyy vaa'allakin. Ja vaatteissa.

Linnea muuten, oon esikoiselle nyt antanut maitotuotteita vajaan viikon ilman mitään ongelmia!! =) Ensin kokeilin pari lusikallista jogurttia ja annoin hänen itse sotkee naamansakin sillä (eli söi itse), ei tullut ihoreaktiota. Sitten seuraavana päivänä juustoa ja taas vähän jogurttia, eikä mitään. Ei normaalia kiukkuisempi (ei siis kipeä). Ois niin hienoa, jos tuo allergia nyt menis ohi!!! Tänään annoin jo ihan tavallista maitoakin muutaman kulauksen, toivottavasti oppii siihen makuun... Toivottavasti teilläkin allergiat helpottais pian, ja ootte usein ajatuksissa sen pienokaisen astmankin takia... Itse asiassa viime yönä näin jotain unta susta, en vaan muista mitä! :D
:hug: ONNEA MAITOALLERGIAN NISKAVOITOSTA!!!! meilläkin juotiin jo sairaalassa jopa 5 ml oikeeta maitoo. vaan vuosi viel ootellaan.

kuopus sai normaalit prikic ja rastit maidosta, elokuussa yritetään juottaa Tuttelia. vaan sama oli aikoinaan siskolla. mutta toisiaan astmaa täällä podetaan ja sisällä kökitään siitepölyn takia jännäten milloin päiväystävään. pääsin kyllä eilen ite tuulettumaan ja sain auringonpistoksen. vähän öklötti. saattoi tietty kahdella soijajäätelöllä j puolikkaalla suklaakakulla :$ ... olla osuutta asiaan.

tänään mie pääsen taas tuulettumaan muskariin. syy; esikoinen riehuu siellä niin hirveesti, että isä nakitti miut kuria pitämään. alustavat uhkailut on jo tehty. mieluummin kyllä hötkyttäisin tuota pientä hikistä kaljua astmaatikkoa kuumassa huoneessa puuhassa, jota rohkeimmat väittävät nukutukseksi. mitenhän se isi meinaa sen imetyksen hoitaa (aika lauta).

vai on miusta nähty unia, ethän sie vaan ole niitä naisia? :LOL: :hug:

ps. D;lle kans jaksamista!

pss. meillä on uusi näppäimistö, kun mieskahvitteli vanhan kanssa. tää on ihan outo. eilen meni puoli tuntia pistettä etsiessä. en löytänyt... en sanonut miehelle mitään, aattelin vaan, että sitä se nuoruusvuosien hurja viinanjuominen teetti.
 
Heipparallaa :wave:

Kävin tänään pikku pojun kans neuvollassa: pitkä ja hoikka poika. Toisin kun äitinsä. Oli mullaki kuiten enempi paino tippunu ku viimeksi: puoli kg/kk. No, hitaasti hyvä tulee, vai miten se menee. Tissillä poju kuiten elelee, niin ei kai tässä lihomaankaan onneks pääse.

No, ukko on kuiten hommaamassa omaa kämppää ja mie mietin miten tässä pärjää sit yksin. Ei tuo esikkokaan kovin helppo tapaus oo. Ja mulle ei jää autoakaan (no, kilot karisee viimeistään sitte, ku joutuu vaunuja pukkaa joka paikkaan ;) )

Hei ja mieki oon esikon antanu syyä ihan normaaleja maitotuotteita jo kk:n ja ei oo mitään oireita :)

Mutta on ne sitkeässä ne kilot. :wave:

ps. joka päivä oon sortunu johonki herkkuun, yleensä jäätelöön..
 
pikkuviikinki
moips koips taas aikoihin!!!

minä olen taas lihonnut entisiin mittoihini prrrrkele kele!!!!!!!!
mites ihmeessä mä saisin itseni nyt pysymään niissä oikeissa mitoissa ja edes pääsemään taas sinne?? :'( :'( :'(
 
Olen palannut pariks päiväks taas palstavahvuuteen :) Mökillä tosiaan on oltu ja oonkin ihan palanut ja niska ja kädet kesii, auts \|O Mut kyllä mä oon sit muutenkin ruskettunut!

Onnea PIRPIZILLE vauvan johdosta ja ihania vauvahetkiä :heart: :flower:

Me lähdetäänkin tulevana maanataina sinne Sveitsiin joten sit tulee taas parin viikon tauko... Laihis on sujunut aika hyvin ja pikkuhiljaa menee paino alaspäin :D Saa nähdä miten siellä Sveitsissä käy kun pääsen suklaaparatiisiin :p Mut oli ihanaa vetästä pari päivää sitten sellaset talvella ostetut kaprit jalkaan jotka ei ole ennen mahtuneet päälle!

Elämä on muutenkin sujunut tosi upeasti nyt kun pääsin kouluun! Ainoo vaan et lykkään alotusta vuodella (sain siis jo lykättyä) kun en raaski pikkuneitiä laittaa tarhaan vielä 8kuisena... Mut nyt saan olla kotona vuoden ja on ihanaa kun tietää et opiskelut alkaa tulevaisuudessa :)

Mun helppo kesä loppui siihen kun toi meidän puoli-vuotias pikkuneiti päätti ruveta konttaamaan ja nousee tukia vasten ylös! Koko ajan kolisee pää jonnekkin ja sit huudetaan!

Huomenna meen parturiin nautiskelemaan lapsettomuudesta pariks tunniks ja torstaina ostoksille ILMAN LAPSIA! Mitä luksusta!

Kirjottelen lisää vielä myöhemmin mut nyt meen lukemaan sähköpostitulvan mikä on kertynyt...<br><br>
 
Jestas tätä hellettä! :headwall:
Muuten ihan kiva, ei ainakaan palella, mutku turpoon ko turnipsi maailman lopun eessä! :LOL: :LOL:

ja nämä kauan odotetut menkatki viel turvottaa! :headwall:

sekin vielä että toiset on taas menossa rannalle..eilenki olivat kolme tuntia.. ja minä kuopuksen kans hikoilin selkä kipeenä.. :headwall:
sit ku tuliovat isi muisti että kappas... kaverilla pitäis käydä...siellä sit meni aamuyöhön ja minun "rumbani" jatkuu... :headwall: :LOL:


:ashamed: eikä pidä yksin hellettä syyttää näistä kertyneistä painon tunteista! :ashamed:

Onhan miun suusta lipasahellu suklaata, sipsii, limpparii,karkkii, jätskii ja puolikas kermajuusto! :ashamed:
Mikälie sellanen kauheen itseinho kaus menossa.. kaikki nyppii otsalohkoo ihan tosissaan...
:\| :headwall: HUOMENNA OTAN KYLLÄ AAMUSTA ASTI VAPAAPÄIVÄN! :attn:

MIUL ON HUOMENNA LÄÄKÄRILLÄ KÄYNTI! ekaks aattelin että vietäis jälkikasvu äidilleni ja mentäis miehen kans kahestaan...mut huono suunnitelma...äiti ei "osaa olla" nuorimmaisen kans.. ja kolme muuta haluu olla vaan ulkona riehumassa...joten isi sano että mummo vois tulla meille mutku mummo ei haluu.. ja sit mie en taho täs heltees olla kenenkään puolella tai vastaan, joten otan pakkovapaan koko touhusta ja isi voi leikittää lapsensa...mikäli haluaa miuta hyvitellä niin ompahan hyvää aikaa miettiä ilta suunnitelmia ;) (mikäli ei käy kuin minulle..nukahdan ennen kymmentä jos touhotan koko päivän lapsien kans sisällä ja ulkona...syötän ja suihkutan...)

NO sainpahan valittaa... B) ulkona on viel hyvin lämmintä... ja kohta kait pitää taas ottaa ulkona pikkusen hiekkis/kiikku juttuja kuopuksen kans...toiset kun lähtee sinne rantsuun..kuopus ei kuitenkaan koko iltaa siel jaksa.. :\|

JUHANNUS eväistä sen verran että mie taian nautiskella vaan mehukeittoo(sokeritonta) ja vettä... :whistle:
 
Ilmoittaudunpa mukaan tähän joukkoon kirjavaan. sain tänään tiedon että sokeriarvoni ovat pielessä vaikka on vasta rv 9 menossa. Itku tuli.

Mulla on vankka sukurasitus näihin vaivoihin, ja ylipainoa on myös. ja ikääkin ihan kohta (huomenna...) 35 vuotta.

Pelottaa ja ahdistaa.
 
ei kannata iästä stressata.
mulla oli viimeeks insuliinit ja nyt (37v) kolmas ja viimeinen raskaus ilman lääkitystä.pelkällä ruokavaliolla.ja nyt oon kyllä lipsunu urakalla vaan silti arvot ollu ihan kohtalaisia,vaan muutamia yli 5.5

ja laskettu aika on 3.7.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.06.2006 klo 20:55 D-mamma kirjoitti:
ei kannata iästä stressata.
mulla oli viimeeks insuliinit ja nyt (37v) kolmas ja viimeinen raskaus ilman lääkitystä.pelkällä ruokavaliolla.ja nyt oon kyllä lipsunu urakalla vaan silti arvot ollu ihan kohtalaisia,vaan muutamia yli 5.5

ja laskettu aika on 3.7.
:flower: Ihan hyvä synntäri ois! :flower:
Äidilläni on samana päivänä syntymäpäivä :)
juu ja muutenkin olen talven lapsena 'kateeellinen' kesällä syntyneille...niille kun saa kukkia ihn mistä vaan :flower:

Mutta enpä oo kade siis pahassa mielessä...tuli ihan hirvee vauvan kaipuu :whistle: ..kun aattelin että teillä on kohta sellanen ihana sylitettävä :heart:

Meillä kun kuopuskin juoksee jo!
 
ihan vaan mielenkiinosta kyselen äskettäin vauvan saaneilta klubilaisilta mikä oli viimeisimpiä sf-mittoja ja sit vauvan syntymäpaino??

mulla edelleen kasvaa mitta 2cm viikossa nyt 39cm ja viikot 38+..

ISO-Deemamma
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.06.2006 klo 20:22 D-mamma kirjoitti:
ihan vaan mielenkiinosta kyselen äskettäin vauvan saaneilta klubilaisilta mikä oli viimeisimpiä sf-mittoja ja sit vauvan syntymäpaino??

mulla edelleen kasvaa mitta 2cm viikossa nyt 39cm ja viikot 38+..

ISO-Deemamma
heippa Dee,

miulla meni kummassakin yläkäyrillä ja maha(t) oli iso(ja).
vaan ei ne lapset nyt mitään jättejä olleet eli 3885, 53cn (tyttö, söin kamalasti ja lihoin) ja 3670, 52cm (poika, sokeriklubin valvonnassa ei paino noussut). ja tää kuopus on kyllä aika kookas nyt tai siis ollut ikänsä semmoinen jötikkä mies.

loppupäätelmä; ruokavalio vaikuttaa vauvan kokoon, sillä varmasti tästä kuopuksesta olisi tullut ihan hirmu, jos olisin vetänyt kaksikerroksisia kohvehtirasioita kaksin kappalein per päivä.

asiasta kukkaruukkuun; kiva nähdä PIKKU VIIKINKIÄ!!! elä ota mitään kuureja vaan ihan perusjuttuja säädä; syö tummaa leipää, juo paljon vettä, kasviksii, ei sokruu, ei (kovia)rasvoja. menet nyt tonne ekalle sivulle ja vedät siitä menemään. niin. iso :hug:

Darelle tsemppiä ja ylös ulos ja lenkille! mutta ei sinne hirveeseen helteeseen pyörtyilemään, mutta jottain kivvaa tuuletusta. vaikka ukkeli kotiin ja sie lasten kanssa rannalle? vettä mukaan paljon! ja evästä. joskus miusta ainakin rantsureissut vetää mehut, jos ei pääse varjoon, iho palaa eikä ole vetyä. siis onhan se lapsista hauskaa hyppiä uimapatjalta, mutta miksi se riehuminen (selvinpäin) ei ole aikuisille sallittu. pitäis vaan jurnuttaa aikuisesti... oi kaunis Suomen maa, koti armas Pohjola, ei ole maata tän armaanpaa. tai jottain sinne päin. jottain kivvaa Sinulle sinne nyt *lähettää*, eikä se ole kuule sipsii... (kröhäm, paraskin täällä, kun jotain pitää kokoajan mussuttaa). vaan se malka lähtee helpommin aina kaverin, kun omasta silmästä. tän sekavan papatuksen lopuksi Siullekin :hug: niin et suutu, jos nyt kuitenkin palat siellä rannalla.

Nellalle tervetuloa ja ei hätiä- :hug: kyllä miekii taisin itkasta alkuhuumassa, mutta se meni kyllä pian ohi. mies otti uutisen raskaammin. se alkaa aina voida huonosti, jos ajattelee sairauksia. oltiin sitten tulossa vuosi sitten heinäkuussa äitiysneuvolasta saatuamme mukaan upouuden ja uljaan raskausdiabetes-diagnoosin. mies käveli pari sataa metriä ja sitten alkoi vintillä himmetä ja sen oli pakko istua tien reunaan ja pistää pää polviin. soitin sitten miehen kaverin kuskaamaan tän miun prinssi Komean autolla kotiin ja jatkoin itse esikoisen kanssa rataksilla kotiin.

olenko mie kertonut teille, et ekassa raskaudessa kun on se synnytysosastoon tutustuminen, niin kätilö sanoi, että jos jotain (...äitiä?!) vässyttää, niin voi istua kuuntelemaan siihen synnytyssängylle. no, miun mies istuu siihen kalpeana kuten lakana. jännäsin sitten miten se klaaraa hetkellä H, miun tukihenkilönä, mutta ihan tyynesti se sitten luki vaan salissa veikkaajaa...

että näin ja Lissullle kans moiii!

hyvä Champpis ja hyvä, et siulla kaikki ok. ai jestas kun mie kans joskus pääsisin jonnekin...vaikka on kotonakin kivaa, kun on niiiiin suloisia nää pienet!

ps. saanko mie sanoo, jotta paino laskee ja oli tänään alle 54. mutta mikäli ketään lohduttaa, niin se johtunee siitä, että täällä on varusparvet lennelleet siihen malliin, et heikompia heikottaa ja kovasti. :eek: siis mie olen kehitellyt sarjassamme "Linnean lasten oikeat taudit ynnä sen omat kuvitellut", et jos mie (lue. miun peräpää) alan olla rukiille vähän niinko yliherkistynyt? kun katos on tätä heinänuhaa ja ruis, sehän kasvaa heinässä, sit on joku histaminos latinos juttu ja joku ristireaktio... ok, liikaa leseitä, jollain muulla se olisi ripuli, vaan miusta tää yletön altistuminen kuulostaa hauskemmalta. nyt pittää lopettaa, kun karkasi tästä jutusta jo häntäkin jossain tuolla kovasti ylempänä.

siispä toivotan kaikille oikein mukavaa Juhannusta! olkaa varovaisia ja toivottavasti ei Tuhma-Jussi kiusaa ketään, kun tällä Suomen suven vestivaalilla tuppaa olemaan myös vähemmän jalostava vaikutus innokkaimpii juhlijoihin. B)
 
Champion piilossa
HYVÄÄ JUHANNUSTA KAIKILLE B)

Mä alan olla niin kurkkuani myöten täynnä noita kakaroita et listin ne kaikki kohta \|O

Olen taas ollut lasten kanssa yhdessä ukon iltavuorot ja sit eilen ukko lähti vielä juhlimaan (no okei, käy niin harvoin ettei pitäis valittaa) mut se oli luvannut ottaa tosi nätisti siellä et päästään tänään mökille ja kappas keppanaa - tuolla se makaa ja ykää vähän väliä!!!!!!!!!! Olen niin raivoissani!!!!!!!!!! Mut ihan oikein sille kun ykää :LOL:

Mun piti vielä saada juoda pari siideriä mökillä kun en ole päässyt ottamaan vähään aikaan mut meenkin nyt mökille ilman sitä ja kuivin suin... En kyl enää koskaan luota siihen jos se lupaa ettei juo paljoa! Enkä tajua miks pitää juoda ittensä tohon kuntoon!? :headwall:

Ja toi meidän raivostuttava puoli vuotias nousee joka paikkaan tukia vasten ja pää kolisee ja sit huudetaan ja alan olla siihenkin niin kyllästynyt jo ettei meinaa sympatiat riittää sen lohduttamiseen... Onneksi en ole yksinhuoltaja...

li ihanaa shoppailla eilen!!!!!!!!!! Mahdun viimeinkin koon 44 vaatteisiin :D Vähänks oli mahtavaa huomata et on kokoa pienempi kun ennen ja OIKEASTI löysi vaatteita ittelleen normikaupoista ilman et meni isojen kokojen puolelle :kieh:

Ja nyt täytyy vielä laittaa loppuun (ihan kaikkien kiusaks kun olen jo aiemmin tälle linjalle lähtenyt) että ukon kanssa on tullut pupuiltua PALJON! :p Mulla on joku nymfohormoni mennyt päälle kun tekis vaan kokoajan mieli... Ukko kyllä jo manas et tilaa mulle jonkun seksiorjan jostain ulkomailta et jätän sen rauhaan... :whistle: En yhtään ymmärrä tollasta...

Jeps et sellasia... Olipas kiva taas purkaa tuntojaan... Nauttikaa juhannuksesta... Mä en sitä tänä vuonna tee...
 
heippa eritoten Champpikselle!

jep, tosi etoa, et pitää vetää ihan henkselit silmille. minua ottaa kupoliin kanssa ihan älytön teutarointi, jos sitten seuraavana päivänä pitää olla ihan invalidi (juomisen takia). ei ne lapset ota kuitenkaa rokulia vaikka isi ottaakin. onneksi ukkeli ei ota usein paljon, varmaan miun nalkutus harventaa kummasti. ;) eikun oikeesti ihan fiksu se on itsekin enimmäkseen (pitää sanoa tälleen, jos ukkeli päätttää joskus tsekata mitä mie täällä siitä paatostan).

TÄÄLLÄ SATAA! VETTÄ! AAH! :D :D :D :D

yritäkää jaksaa Suomen naiset siellä törmäilevien pienten ja vähän isompienkin lasten kanssa! ja hei Champpis, kuivin suin täälläkin, vaan ei kyllä haitaa justiinsa sen hirviän kapulan pelon takia.

tekisi mieli lähteä tuonne sateeseen kirmaamaan näiden helteiden jälkeen, pitää varmaa napata kaljapullo käteen niin menis kunniallisesti kännin, eikä kylähulluuden piikkiin. :p

meillä oli muuten eilen semmoiset kesämuskarin bileet. kaikki lapset oli niiiin kilttejä, paitsi yksi suloinen pikkupoika ja tietysti meidän tyttö. niillä oli hirmu vauhti päällä. meidän mm. neiti pussasi ohimennessään sitä poikaa ja kun tultiin sinne paikalle, niin ekaksi totesi, että tuo on minuun ihan rakastunut. mistä lie hirmuisen egonsa perinyt... :whistle: =)
 
Linnea ja Champpis, te ootte niin hassuja!!! :D

Linnea senkun laihtuu vaan. Miten sä voit laihtua jos sä koko ajan väität mussuttavas?! Valepukki valepukki!!! \|O ;) :D Mä oon myös löytänyt ruisleseet, niitä tuikkailen aina jogurttiin. Tää viikko on menny yllättävän mallikkaasti. Katotaan nyt miten Jussista selvitään, tosin ei oo ihmeempiä tiedossa koska mies päivystää. Tänään kävästään kavereilla, saatan juoda muutaman olusen, ja he tarjoovat ruokaa. Sunnuntaina tulee mun sisko perheensä kanssa muutamaks päiväks, se on kyllä vaaran paikka (sisko on kulinaristi henkeen ja vereen ja sanoo piutpaut kaikille kevytjutuille...).

Champpis, antaisitko osan pupuiluhaluista mulle? Tarvittais. Mies sekoaa kohta. :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.06.2006 klo 13:37 Seltsu kirjoitti:
Linnea ja Champpis, te ootte niin hassuja!!! :D

Linnea senkun laihtuu vaan. Miten sä voit laihtua jos sä koko ajan väität mussuttavas?! Valepukki valepukki!!! \|O ;) :D Mä oon myös löytänyt ruisleseet, niitä tuikkailen aina jogurttiin. Tää viikko on menny yllättävän mallikkaasti. Katotaan nyt miten Jussista selvitään, tosin ei oo ihmeempiä tiedossa koska mies päivystää. Tänään kävästään kavereilla, saatan juoda muutaman olusen, ja he tarjoovat ruokaa. Sunnuntaina tulee mun sisko perheensä kanssa muutamaks päiväks, se on kyllä vaaran paikka (sisko on kulinaristi henkeen ja vereen ja sanoo piutpaut kaikille kevytjutuille...).

Champpis, antaisitko osan pupuiluhaluista mulle? Tarvittais. Mies sekoaa kohta. :whistle:
höö? eilen söin litran jäätelöä, enkä osaa olla ilman, että suussa on jotain. varsinkin illat pitää jotain kokoajan jotain mussuttaa.

jos miulla jo se diabetes? meinaan, että ollaan oltu jumissa vauvan kanssa tää päivä ja meni sokerit alas; ihan hirvee olo. nupissa heittää ja kädet tärisee. joo, pitäisi mennä mittauttaa sokerit...

nyt myö lähetään torille, joten adjö!
 

Yhteistyössä