sossun rahan kestosta..ja muutenkin valitusta.. toimeentulotukea odotettu nyt 15pv =(

  • Viestiketjun aloittaja itkettää
  • Ensimmäinen viesti
._.

toi mä en oo ihan varma mun mielestä ukkeli on tohon hakenut mutta ei kuulunut mitään..tai soitti mä en oo nyt ihan varma pitää kysästä kun kotiutuu että millai toi juttu meni.
kun tiän että tämän paikkakunnan iss:lle kun haki niin ei ollut minkään sortin työtä tarjolla ei iivoukseen,lumenkolaukseen eikä muuhunkaan.

tästä en nyt ihan varmaks uskalla mitään sanoo ennen kun oon kysässyt asiaa ukolta itseltään.[/quote]

Nyt miestä niskasta kiinni ja sanot sille että heti maanantain aamulla soittaa ISS:llä ja sanoo että nyt löyty 1-3 kuukaudeksi keikkatyöläinen jollan on oma auto. Ja da-daa toimeentulo on turvattu.
 
yrittäjä
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
niin en halua mennä töihin kun la niin lähellä.. jos mua ei ois potkittu pihalle niin olisin varmasti siivoamassa niin kauan kun jään äippälomalle..johon ei ees pitkä aika enään..

toiseks mitä mun äippärahani tähän vaikuttaa?? ottaen huomioon että oon ollut töissä niin en joudu minimiäippärahalle vaan se on enemmän kun tuo 20e/pv mutta se ei ees kuulu tähän!!

pakko laskuista neuvoteltu enkä armoo saanut lohduttavaa että noistakin muutama maksettu kokonaan pois elo-syyskuussa niin senkin takia jää enemmän käytettävää.
Et halua mennä töihin? Miksi? Onko sulla ongelmia raskaudessa vai koetko turhaksi työnteon, jos on rahaongelmia ja valitat, ettei ole rahaa ruokaan?

Miten äitiysrahat liittyy tähän? No olisikohan sen takia, et tää keskustelu koskee sun rahapulaa ja äitiysrahat on tienestiä, jotka alkaa jo aika pian.
Ihan hyvä sitten, että saat tulojesi mukaan äitiysrahat. Toivon mukaan ne auttaa laskujen maksussa.
 
hellu
Tällaisten tilanteiden varalle kannattaa todellakin varmistaa, että koulutusta on hankittuna. Tai menee johonkin kurssille, koska niistä saa mukavat korotukset normaalipäivärahaan: ylläpitokorvaus 9 eur / pvä + korotusosa 4,41 / pvä + mahdolliset lapsikorotukset.
 
Rollolainen
Lain mukaan se on OLTAVA seitsemässä ARKIPÄIVÄSSÄ. Tee valitus . ja jos helaittavat rahat esim perjantaina amksuun,pankista tiippuen se näkyy pe,ma tai ti. Myös päätöksen kotiintult saattaa kestää. Olsi kannatanut soittaa sinne eilen ja kysyä onko päätös tehty. varmaan onkin mutta rahat ei aina valitettavasti näy heti
 
yrittäjä
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Mulle sanottiin ihan suoraan kun kysyin että vaikuttaako raskaus että vaikuttaa, jos vaihtoehtoina on täysin terve, ei raskaana oleva ja raskaana oleva niin ne ottaa sen joka ei ole raskaana, ei tartte pelätä sairaslomia tms. keikkahommiin kun tarvitaan että se työtekijä siellä olis eikä niin että sitä paikataan..
Ystäväni tekee keikkahommia ISS:llä. Hän tekee jopa päivän keikkoja, jotka tulevat päivän varoitusajalla. Keikasta saa päättää, ottaako sen vai ei. ISS:llä on nettijärjestelmä, josta pääsee katsomaan näitä keikkoja. Aika monesti se kaikki tulee juuri, kun vakkari on sairastunut.

Näissä lyhysaikaisissa keikkatöissä on aika vaikea ehtiä sairastua päivän aikana. Nämä sopivat erityisen hyvin raskaana oleville, koska niistä voi kieltäytyä, jos olo sinä päivänä ei ole hyvä/jos omat lapset ovat sairaana.

Työnantajalle on taas ilo, että heillä on reservissä tälläinen keikkatyöntekijä varanto.

Mielestäni on täysin työntekijän omista perusteluista kiinnni, miksi raskaus ei ole ongelma.

Kaikki uudet asiakkaani eivät huomaa raskauttani tapaamisessa, vaikka laskettuun aikaan on jäljellä enää 2kk. Kuitenkin kerron aina heille lopuksi raskaudestani, etteivät he koe mun pimittävän heiltä mitään tietoa.

Jos asikas pelästyy, että saatan estyä tekemästä projektia, koska loppuraskaus ei menekään ilman vaivoja, niin silloin mun pitää keksiä perustelut ja ratkaisu asiaan. Yleensä sopimukseen kirjataan, että silloin MINÄ eli yritykseni etsin sijaisen, joka jatkaa töitä.

Raskaana olevan naisen pitää itse pärjätä asenteellaan työelämässä ja tarjota asiakkaalle/työnantajalle ratkaisuja ja perusteluja.


 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Lain mukaan se on OLTAVA seitsemässä ARKIPÄIVÄSSÄ. Tee valitus . ja jos helaittavat rahat esim perjantaina amksuun,pankista tiippuen se näkyy pe,ma tai ti. Myös päätöksen kotiintult saattaa kestää. Olsi kannatanut soittaa sinne eilen ja kysyä onko päätös tehty. varmaan onkin mutta rahat ei aina valitettavasti näy heti
torstaina soitin silloin ei oltu päätöstä viä tehty eikä tietoa missä vaiheessa on.
(joka sai jo lasagnen uuniin asti)

ja lyhyesti kerrattuna kun mies pääsee töihin ja ja vauveli syntyy niin me pärjätään ei meidän tulot sillonkaan päätä huimaavia ole mutta sillai että saadaan laskut,vuokrat ym ajoissa maksettua. miehellä on töitä taas pitkälle jouluun ja toivottavasti myös ensi vuoden tammi- huhtikuu ajallekki. tosiaan tarkotus oli että aurais lumia mutta siihen tulikin joku juttu ja miehen pomo oli ite sen jotenkin möhlinyt
tänäänkin taas olis työpäivä ollut kun lunta pyryttänyt aamusta asti.

voi olla että pääsee jo huhtikuussa aloittaa työt tai voi mennä toukokuulle ei auta toivoo kun että lumet sulaa..
 
vieras
Ihme vänkäämistä tämäkin ketju.. Niiin 2+ tyyliin että!! AP:lle sanoisin et kyllä se siitä, onneksi teillä sentään töitä tiedossa tulevaisuudessa. Ja näille ihmisille ketkä sanovat että MENE töihin muistuttaisin ettei jokaisella paikkakunnalla mennä töihin tuosta vain- edes siivoamaan!
 
Minttu
Alkuperäinen kirjoittaja itkettää..:
Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
joku kysyikin, että mihin teidän liiton rahat menee? ja jos olette ruokarahaa ja kassia saanut, niin kannattais yrittää ostaa ja laittaa sellasta että riittäis. en siis ilkeilymielessä kysy, vaan ihmettelen että olette noin kovassa ahdingossa vaikka periaatteessa teillä pitäisi olla rahaa
mitkä liiton.. kumpikaan ei kuulu liittoon =(

en taida enään speguloida asiaa kai me sit törsätään liikaa ja ostetaan uus auto joka viikko ja sossun rahatkin taitaa vaan mennä viinaan ja tupakkaan ja baarissa hihhulointiin =(

kiitos teille jotka annoitte kivoja neuvoja. katsotaan maanantaina oisko tullut ja jos ei niin pitää soitella.

ja jonkun muun tekstiin niin kirjastossa ainakin maksaa tulostus samoin kunnantalolla.
ja kun ne tiliotteet sossussa on pakolliset. kerran tosiaan pankista kävin ottaan ja se makso 2e per nuppi.. eli nyt vaan ootellut että tilotteet tulee kotiin.
Jos pankin maksuautomaatilla tulostat, niin ei maksa mitään. Eli ihan turhaan vetoat tuohon, että pitää odottaa tiliotteita.
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Minttu:
Alkuperäinen kirjoittaja itkettää..:
Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
joku kysyikin, että mihin teidän liiton rahat menee? ja jos olette ruokarahaa ja kassia saanut, niin kannattais yrittää ostaa ja laittaa sellasta että riittäis. en siis ilkeilymielessä kysy, vaan ihmettelen että olette noin kovassa ahdingossa vaikka periaatteessa teillä pitäisi olla rahaa
mitkä liiton.. kumpikaan ei kuulu liittoon =(

en taida enään speguloida asiaa kai me sit törsätään liikaa ja ostetaan uus auto joka viikko ja sossun rahatkin taitaa vaan mennä viinaan ja tupakkaan ja baarissa hihhulointiin =(

kiitos teille jotka annoitte kivoja neuvoja. katsotaan maanantaina oisko tullut ja jos ei niin pitää soitella.

ja jonkun muun tekstiin niin kirjastossa ainakin maksaa tulostus samoin kunnantalolla.
ja kun ne tiliotteet sossussa on pakolliset. kerran tosiaan pankista kävin ottaan ja se makso 2e per nuppi.. eli nyt vaan ootellut että tilotteet tulee kotiin.
Jos pankin maksuautomaatilla tulostat, niin ei maksa mitään. Eli ihan turhaan vetoat tuohon, että pitää odottaa tiliotteita.
ne tulosteet ei käy sossulle.

Mä oon aina tulstanut kotona tilitiedot ja en on kelavanneet.
erikseen sitten tulostanut esim kuitit maksetusita vuokrista,jos ovat halunneet tietää.
tulstimia saa halavalal kaupasta jos ei omista, jopa alle 50e niit on näknyt
 
joku jostain
en jaksa kahlata koko ketjua. meillä oli tilanne sama syksyllä ja valitin sosiaaliasiamiehelle ja se soitti sitten sinne soskuun ja kysyi että mitä mättää. Meidän nimeä ei mainittu asian yhteydessä että emme tule leimatuksi.
Me laitettiin viikko sitten perjantaina hakemus ja tiistaina oli rahat tilillä, mutta meillä oli erittäin painava syy että tehtiin kiireisenä
 
miä
Alkuperäinen kirjoittaja mustasukka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Laki sanoo 7 arkipäivää, mutta sehän ei ole juuri missään kunnassa mahdollista. Esim. Oulussa käsittelyaika on keskimäärin 3 viikkoa. Itse olin kaksi viikkoa ilman lääkkeitä kun sossu ei ehtinyt tekemään päätöstä nopeammin.
Meiltä on saanu aina ku on tarvinnu maksusitoumuksen apteekkiin kuukaudeks kerrallaan,siis täti on tehny tuon sitoumuksen ihan pyytämällä ja samantien.
ei todellakaan saa! Mulle sossu lupasi apteekin maksusitoumuksen, niin vaan etuuskäsittelijä kuitenkin sen eväsi. Eikä ollut ensimmäinen kerta! Ja mulla kalliita lääkkeitä joita joudun säännöllisesti käyttämään. Ja automaatin tiliote EI KÄY! Pitää olla joko se minkä ne pankista lähettää tai sitten hakea pankista se maksullinen tiliote!

 
voih
Alkuperäinen kirjoittaja Simo.:
Tällä hetkellä on tuhansia työpaikkoja tarjolla. Luulisi kelpaavat jos on tiukkaa? Vai löytyykö tekosyy miksi ette hakisi?
http://www.mol.fi/paikat/
voi simo hyvä,ei kai se ole kelpaamisesta kiinni! työnantajat vaativat työkokemusta vaan mistä sitä saa kun töitä ei saa! minä ainakin olen ottanut siivoushommiakin vastaan joten en ole nirso! aina ollut vain pätkähommia!:/

tää on nykypäivää,ja jos ei pärstä miellytä tai sairastuu tms, saa luvan lähteä ja uutta työntekijää kehiin vaan. ei vakituisteta,on helppo laittaa väkeä jaulos ja uutta sisään ja säästää!
 
Simo.


voi olla että pääsee jo huhtikuussa aloittaa työt tai voi mennä toukokuulle ei auta toivoo kun että lumet sulaa..[/quote]

Mitä sä siitä lumen sulamisesta jankkaat?
Miksi sun mies ei hae keikka töitä NYT?
 
mies jkl
kyllä ne yrittää nälkään tappaa meidät mutta pakolaisille kyllä työnnetään rahaa kaikkeen on autot puhelimet uudet huonekalut ja kaikki maksaa suomalainen veroissaan mutta ei meitä pieni tuloisia väliin putojia auta kukaan vittu pommi sinne soppalaan .
 

Yhteistyössä