Spaissarit on parasta

  • Viestiketjun aloittaja Professional Griefer
  • Ensimmäinen viesti
Professional Griefer
[video=youtube;JG8VNIz3h0c]http://www.youtube.com/watch?v=JG8VNIz3h0c[/video]

Aivan taidokkaita poppibiisejä ja ai ai ai sitä hysteriaa. Täällä on varmaan myös niitä hysterian imussa menneitä, sekä sellaisia joiden omat lapset oli spaissarilumoissa?

Vaikka ysärillä olin itse pikkuinen, niin kyllä tällä hetkellä kupliva ysärinostalgia kutkuttelee sisimpää. Tuntumaa olen ottanut myös lukemalla mm. Marian Keyesin chicklittejä :D
 
Professional Griefer
Kauhee ku mun tekee mieli höpistä ihan hirveesti. Mies ei oo kotona ja äiti eikä muut potentiaaliset löpötystoverit vastaa puhelimeen.. joku vois soittaa mulle et pääsen pölöttää :D
 
Professional Griefer
Mulle tulee hirveä tarve hamstrata kaikkea laventelinsävyistä tavaraa. Vaikka esim. sen väriset vaatteet ei sovi mulle. Ah. Läskipohjakengät vois myös käydä :D
 
Professional Griefer
[QUOTE="vieras";28806166]Muista kuinka Gerin nakukuvia etsittiin netistä heti kun nakukohu tuli julki.

[/QUOTE]

Oikeesti :D Mä oon ollu niin nuori, ettei tollaset oo kantautunu mun korville tai silmille..
 
"Vieras"
Tänä keväänä oli Tampereen yliopiston sosiaalitieteiden tutkinto-ohjelman valintakoemateriaalina yks luku Spice Girls -faniutta käsittelevästä kirjasta. Se oli niin mielenkiintonen, että melkein ostin koko kirjan. :D
 
Professional Griefer
[QUOTE="Vieras";28806201]Tänä keväänä oli Tampereen yliopiston sosiaalitieteiden tutkinto-ohjelman valintakoemateriaalina yks luku Spice Girls -faniutta käsittelevästä kirjasta. Se oli niin mielenkiintonen, että melkein ostin koko kirjan. :D[/QUOTE]

MIKÄ KIRJA :O Löytyisköhän kirjastosta???
 
hih!
Pari viikkoa.sitten kaivoin "muistolaatikkoa" ja sieltä löytyi spaissarit penaali ja teroittamaton spaissarit kynä ( kun tosi fanina oli pakko jättää käyttämättä kynä täysin ) :D :D mutta nyt peräti raskin sen antaa omalle tulevalle ekaluokkalaiselle kun halusi ;). Vm 85 olen
 
"Vieras"
MIKÄ KIRJA :O Löytyisköhän kirjastosta???
Pöh, ne on näköjään poistanu sen materiaalinettisivun, kun koekin meni jo. En nyt muista enää sen kirjan nimee. Sen luvun nimi tais olla jotain tyyliin "Spice Girls -fanit tyttöyden tekijöinä" tms... Mulla on se kyllä paperille printattuna työhuoneella, että voin vaikka maanantaina tsekata sen kirjan nimen, jos ihan oikeesti oot kiinnostunu. :)

Luulisin, että ainakin Tampereen yliopiston kirjastosta löytyy... Se oli siis ihan sosiologia, ei kaikkein kevyintä lukemista, mut oli siinä tosi hauskojakin kohtia, kun oli kerrottu niiden fanien puuhista. :)
 
Professional Griefer
No ei kyl näyt Geriltä.. :D

Joo mullakin oli noita kyniä ja kumeja! (siis pyyhekumeja..)
Ja nimenomaan siinä kuosissa, että valkosella pohjalla ne SPICE kirjaimet :D
 
Professional Griefer
[QUOTE="Vieras";28806226]Pöh, ne on näköjään poistanu sen materiaalinettisivun, kun koekin meni jo. En nyt muista enää sen kirjan nimee. Sen luvun nimi tais olla jotain tyyliin "Spice Girls -fanit tyttöyden tekijöinä" tms... Mulla on se kyllä paperille printattuna työhuoneella, että voin vaikka maanantaina tsekata sen kirjan nimen, jos ihan oikeesti oot kiinnostunu. :)

Luulisin, että ainakin Tampereen yliopiston kirjastosta löytyy... Se oli siis ihan sosiologia, ei kaikkein kevyintä lukemista, mut oli siinä tosi hauskojakin kohtia, kun oli kerrottu niiden fanien puuhista. :)[/QUOTE]

Niin no ehkä sitä löytyy vähän kevyempääkin SPICEmania -kertomuksia tai ehkä jopa niiden jäsenten kirjoja :D
 
"Vieras"
Niin no ehkä sitä löytyy vähän kevyempääkin SPICEmania -kertomuksia tai ehkä jopa niiden jäsenten kirjoja :D
Nyt kun aloin oikein miettiä, niin muistin sen kirjan nimen ja löysin tiedot:
Helena Saarikoski 2009: Nuoren naisellisuuden koreografioita. Spice Girlsin fanit tyttöyden tekijöinä. Helsinki: SKS, 389 s.

Mun käsittääkseni toi Saarikoski oli Spaissarifanitytön(/tyttöjen?) äiti ja kun se oli seurannu niitä omien tyttöjensä ja niiden kavereiden touhuja, niin se oli sitten innostunut siitä ja lähtenyt tutkimaan sitä, miten Spaissarifanius on vaikuttanut niiden tyttöjen varhaisnuoruuteen ja nuoreksi naiseksi kehittymiseen. En tiedä, oliko toi peräti sen väitöskirjaan tai johonkin perustuva kirja.

Enivei, siinä oli hauskoja kertomuksia siitä, mitä ne fanitytöt oli tehnyt ja miten ne toimi, ja luulisin, että se oli valittu valintakoemateriaaliks siks, että se oli ihan ymmärrettävää lukemista, vaikka ei sosiologiasta vielä syvällisesti ymmärtänytkään. Mutta kuten sanoit, varmaan sitä kevyempääkin luettavaa löytyy. :) Toi on ehkä sellainen erilainen, äidin ja naistutkijan näkökulma. Mutta hauska se oli valintakoematskuks. (Pääsin sisään, kun innostuin niin lukemaan ja pohtimaan.)
 
Haha, mä fanitin tota kans :D. Vm 86 olen ja siskonikin aikanaan tuohon innostin. Siskoni on vm 90 ja oltiin tosi faneja :D. Löyty läskipohja kenkiä jne. meiltä ja isän mielestä koko touhu oli älyvapauden huippua :D.
 

Yhteistyössä