Stressiä/masennusta? Muisti pätkii:(

Reilun vkon ajan olen huomannut muistissani selvästi puutteita. Ostin 2 samanlaista lahjaa tyttärelleni, laitoin hermesetaksen jääkaappiin,...yleensäkään en muista asioita, jotka tein hetki sitten.

Onkos tää nyt mahdollisesti stressiä vai masista. Masennuskin mulla on ollut synnytyksien jälkeen, mutta en muistaakseni ole kärsinyt muistinheikentymisestä näin paljon (tai sitten en vaan muista;))
Elämäntilanteestani voin sen verran sanoa, että olen noin 200pv vuodesta lasten kanssa keskenään (3 lasta), koska mies tekee matkahommia. En harrasta mitään ja käyn säännöllisen epäsäännöllisesti töissä.
 
Hei vaan,

täällä toinen huonomuistinen :wave: Tosiaan kirjoituksesi kuulosti hyvin tutulta, tosin minulla muisti heikentyi heti vauvan synnyttyä mutta edelleenkin 3,5 kk sen jälkeen olen varsinainen dementikko enkä voi enää luottaa muistiini yhtään. Neuvolassa sanotaan, että tämä liittyy suureen elämänmuutokseen, joka on stressitekijä (vauva on esikoinen) ja hormoneihin mutta mielessä käy välillä masennus-vaihtoehtokin sillä onhan se yksi keskeinen masennuksen oire.

Toivon sinulle rauhallista, stressitöntä joulunaikaa ja lepoa! :xmas:
 
minulla todellakin on ollut viimeisen kuukauden mieletöntä stressiä ja masenustakin on havaittavissa,asiat elämässäni ovat olleet melko lailla sekaisin,olen huomannut että unohtelen asioita ja tavaroita vääriin paikkoihin,en muista asioita jos en niitä kirjoita johonkin kalenteriin ylös ja niin edelleen.en ole aina ollut todellakaan näin hatarapäinen
 
mä olen tosi hajamielinen ja muistamaton. oikeen tarvii aina miettiä mihin ne kaikki 3 lasta on viety ja onko kaikki aina niinkuin pitää. :|
ei mulla kyllä mitään masista ole, vissiin vaan liikaa asioita muistettavana,kait!
 
Täällä kanssa yksi jolla muisti pätkii nykyään pahasti. Joskus kun olen vaikka kaupassa pakannut ostokset kassiin niin tulee yhtäkkiä mieleen, että maksoinko ollenkaan. Kuitti on lompakossa todisteena siitä, että maksettu on. Kaikki mahdolliset omat ja lasten menot on aina kirjotettava kalenteriin tai muuten ihan varmasti unohtaa jonkun, näin ei ennen ole ollut. Olen myöskin kova murehtimaan asioista ja jos en jotain pysyt jälkeen päin tarkistamaan niin se jää painamaan mieltä. Olen pistänyt tämän sen piikkiin että töissä on aivan järkyttävä kiire. Viime keväänä aloin tekemään lyhennettyä päivää ja tuntuu, kun tämä olisi sen jälkeen varsinaisesti alkanut. Lähes samat työt kun joutuu tekemään mitä ennen tein kokopäiväisenä. Vaikka kuinka yrittää tehdä rauhassa mutta on koko ajan semmonen olo että töissä käy jatkuvasti ylikierroksilla ja loppupäivästä tuntuu, että keskittyminen alkaa olla vaikeampaa.

Pitäis vissiin mennä lääkäriin kun tämä alkaa haittaamaan jokapäiväistä elämää jo todella paljon. Onko joku saanut lääkäriltä muistin pätkimiseen apua tai kokeillut jotain luontaistuotetta menestyksellä?
 

Yhteistyössä